מאמר בנושא תינוקות

בעיות אף אוזן גרון בקרב תינוקות
מערכת קרוסלה

על מחלות אא"ג בקרב תינוקות, ניתוחי כפתורים למניעת זיהומים, הפרעות שינה ועוד.

זה לא סוד, שילדים אשר נמצאים בשנות חייהם הראשונות נעשים חולים לעיתים קרובות. הסיבה לכך נעוצה בעובדה הפשוטה, שבשנים אלו, המערכת החיסונית שלנו עודנה מפותחת דיה ועל כן, אינה יודעת להדוף מעליה חיידקים ווירוסים לא רצויים חרף הסכנה.

רוב מחלות השכיחות המופיעות בעיקר בגיל הינקות, קשורות באופן ישיר למערכת האף אוזן גרון. הורים רבים יסכימו שדלקות אוזניים, דלקות גרון ונזלת מבקרות בגופם של ילדינו בתדירות מרובה כאשר ברוב המקרים, הן מלוות בחום גבוה ותסמינים נוספים כמו שיעול, כאבים, תחושת עייפות וחוסר תאבון.

המכנה המשותף למחלות אלו הוא שכמו שהן הגיעו כך הן נוטות להעלם מעצמן, ללא צורך בהתערבות רפואית, מלבד תרופות להורדת החום. מחלות אלו מוכרות לכל ואופייניות במיוחד בתקופת החורף. מלבדן, ישנן בעיות נפוצות נוספות הקשורות למערכת האף אוזן והגרון.

אחת הבעיות הנפוצות אצל תינוקות וילדים היא ירידה בשמיעה. ירידה בשמיעה נגרמת כתוצאה מהצטברותם של נוזלים בחלל האוזן התיכונה. הטיפול בבעיה הוא על ידי תרופות אנטיביוטיות שנועדו לייבש את הנוזלים, ובמקרים קיצוניים, יומלץ על ביצוע ניתוח כפתורים.

ניתוח כפתורים מבוצע בדרך כלל בילדים בגילאי חצי שנה עד שנתיים והוא נועד כדי למנוע זיהומים, שעלולים להיווצר מריבוי נוזלים שאינם מתנקזים החוצה מחלל האוזן. כמו כן, הניתוח נועד בכדי לשפר את השמיעה, להסדיר את מאזן לחצי האוויר של האוזן ולמנוע את הישנות התופעה.

תופעה נוספת שעלולה להופיע אצל ילדים היא תסמונת דום נשימה בשינה. תופעת הדום חסימה נשימתית מאופיינת בחסימה חלקית עד מלאה של דרכי הנשימה במהלך שנת הלילה, הגורמת ליקיצות מרובות ולהפרעה משמעותית באיכות השינה. לתופעה מספר תסמינים כגון נחירות, כאבי ראש, עייפות במהלך היום, היפר אקטיביות כמו כן, התסמונת עלולה לגרום לעייפות מוגברת אשר בעקבותיה יתכנו תופעות כמו אדישות, חוסר עניין, חוסר ריכוז וגם חוסר משמעת. קיומם של תסמינים אלו, כולם כאחד, עלול לפגוע באורח החיים התקין.

ישנה חשיבות רבה לטיפול בהפרעה בגיל צעיר מכיוון שחוסר בשינה עלול לפגוע בהורמון הגדילה, ובהתפתחותם התקינה של הפעוטות. הטיפול בדום חסימה נשימתי כולל התערבות כירורגית ברוב המקרים, כלומר טיפול על ידי ניתוח להסרת פוליפים ואדנואידים, אשר ברבים מן המקרים הם הגורם לבעיה, ניתוח לתיקון מחיצת האף ובמקרים אחרים, מספיקה גם ירידה משמעותית במשקל.

בשונה ממבוגרים, אצל ילדים מערכת האף האוזן והגרון עדיין אינה בשלה לחלוטין והטיפול בילדים שונה מהטיפול במבוגרים. כאשר מדובר בתינוקות ובילדים הסובלים מבעיות חוזרות ונשנות במערכת האף האוזן והגרון, כדאי להתייעץ עם רופא אף אוזן גרון בעל ניסיון בטיפול בילדים, מכיוון שלרופא מומחה, יש את כל הידע והכלים הנדרשים בכדי לקבל אבחנה מדויקת, בעזרתה, יוכל לאתר את מקור הבעיה באופן מדויק, ולהעניק את הטיפול המתאים.

ד"ר דויטש - מומחה אף אוזן גרון.
http://drdeutsch.co.il
סגור לתגובות


אין תגובות
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן