האם להעיר משנת בוקר ושנת צהריים???

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. האם להעיר משנת בוקר ושנת צהריים???
19/07/2010 10:40
הי,
בתי בת שנה,
לעיתים ישנה שנתצ בוקר ארוכה ולעיתים מתעוררת בעצמה כעבור שעה.
שאלתי היא האם חשוב להעירה?

שנית,
שנת צהריים היא ישנה בד"כ מ- 13:30 ועד 15:30 ולעיתים יותר.
האם שינה זו יכולה לפגוע ביכולת ההירדמות שלה בלילה?
האם להעירה קודם לכן?

תודה
מאת: אורח/ת
2. שנת בוקר וצהריים
20/07/2010 20:29
הי,

שנות היום ושנת הלילה קשורות זו בזו, ובדרך כלל ילדים שישנים טוב ביום ישני גם טוב יותר בלילה. בגיל שנה תינוקות ישנים בממוצע 13-14 שעות ביממה ויש להם 1-2 תנומות במהלך היום. לא ציינת איך היא ישנה בלילה, אבל באופן עקרוני אני לא ממליצה להעיר אותה משינה.

בהצלחה,
שרון
בברכה,
שרון זנג'ירי

יועצת שינה לפי שיטת 'לילה טוב' מבית 'גנית פרג'
טל' 077-9625605 | נייד 054-6664385 | sharonz  מייל הריון לידה ganit-prag.com
3. אם לא להעיר משינה אז אין מצב שישנים מוקדם בלילה ו/או בכלל עייפים....לא?
23/07/2010 11:42
היא נרדמת בסביבות 20:30 ללא מגע ועם נוכחות הורית על ידה.
עושה רושם שהיא לא עייפה לפני 20:00 רק אז אני מתחילה את טקס ההשכבה בסביבות שעה זו.

אם לא אעיר אותה משנת הבוקר אז היא תישן לי צהריים מאוחר מאוד ואז תרדם מאוחר בלילה, מה הפתרון ?
מאת: אורח/ת
4. שנות יום
24/07/2010 0:33
הי,

אם את מזהה סימני עייפות רק בסביבות 20:00 ואת מרגישה שהיא מתחיל מאוחר את שנת הצהריים, את יכולה להעיר אותה מעט מוקדם יותר (למשל ב- 15:00) ולראות כיצד זה משפיע.

בהצלחה,

שרון
בברכה,
שרון זנג'ירי

יועצת שינה לפי שיטת 'לילה טוב' מבית 'גנית פרג'
טל' 077-9625605 | נייד 054-6664385 | sharonz  מייל הריון לידה ganit-prag.com
5. חשיבות שנת בוקר
24/07/2010 11:27
שלום,

שמי יעל ויש לי ילדה בת 10 חודשים שיש לה הרגלי שינה יחסית סדירים: בלילה היא ישנה משבע בערב עד שש בבקר, לרוב בלי להתעורר, בבקור היא נרדמת בסביבות 9 לשעה עד שעתיים ובצהריים אין עקביות גם בשעת ההרדמות וגם במשך זמן השינה. לאחרונה הכנסתי אותה למשפחתון, בו המטפלת הורתה לי להרגיל אותה לסדר היום של הילדים, שזה אומר: לא לישון שנת בוקר ולישון בין 12 ל 2 פחות או יותר. השאלה שלי היא, האם שנת הבוקר חשובה להתפתחות? אם אני מצליחה להרגיל אותה לסדר יום ללא שנת בוקר, האם יש בכך נזק להתפתחות שלה?
מאת: יעל אמתי
6. שנת בוקר
26/07/2010 22:48
הי,

לקיומה של שנת בוקר אין קשר להתפתחות, רק במקרה של חוסר בשעות שינה עלולה להיות פגיעה. בכל מקרה אני לא ממליצה לגעת בשינה, ההעדפה היא לתת לילדים להסתגל בעצמם לסדר היום בגן.

בהצלחה,

שרון
בברכה,
שרון זנג'ירי

יועצת שינה לפי שיטת 'לילה טוב' מבית 'גנית פרג'
טל' 077-9625605 | נייד 054-6664385 | sharonz  מייל הריון לידה ganit-prag.com
7. עוד הבהרה קטנה
27/07/2010 8:51
שלום שרון,

תודה על התשובה המרגיעה. עדיין אשמח לשמוע את דעתך בקשר להסתגלות לסדר יום בגן. השיטה של המטפלת של בתי היא לתת לה לישון גם שנת בוקר אם היא עייפה, אך להעיר אותה אחרי כחצי שעה, כדי שתישן גם את שנת הצהריים עם שאר הילדים. המטרה היא שהיא תוותר בסופו של דבר על שנת הבוקר בכלל. אני מניחה שהמטפלת עושה זאת יותר עבור הנוחות שלה (שגם היא חשובה), אך שוב אני תוהה אם זה נכון עבור הילדה (אני יודעת שיש גנים שעד גיל שנה וחצי מאפשרים לילדים לישון שנת בוקר מתוך מחשבה שזה חיוני עבורם). האם לדעתך עלי לבקש מהמטפלת שתניח לה לישון כמה שצריכה או שאם הילדה סך הכל מצליחה להסתגל ל"משטר השינה" החדש ולא נראה שהיא סובלת מעייפות אז זה בסדר?

תודה, יעל
מאת: יעל אמתי
8. הסתגלות לסדר יום
31/07/2010 10:32
הי,

אם את מרגישה שביתך לא סובלת מעייפות ונראה שהיא מסתגלת יפה לסדר יום החדש את יכולה להשאיר את המצב כך.

בהצלחה,

שרון
בברכה,
שרון זנג'ירי

יועצת שינה לפי שיטת 'לילה טוב' מבית 'גנית פרג'
טל' 077-9625605 | נייד 054-6664385 | sharonz  מייל הריון לידה ganit-prag.com
9. שנת בוקר
19/06/2014 15:31
אני בעלת משפחתון וגיליתי עם השנים שהילדים רגועים יותר אם נותנים להם לישון גם בבוקר וגם בצהריים גם כשמדובר בילדים עד גיל שנתיים. האם זה בסדר? ניסיתי כמה פעמים לקצר שנת הילדים או לוותר על שנת בוקר ותמיד גיליתי שהילדים עצבניים יותר וקשה לבצע הפעלות איתם
מאת: אורח/ת
10. שנת בוקר
20/06/2014 10:55
את בהחלט צודקת. כמובן שזה תלוי ילד כי ישנם ילדים שכבר אינם זקוקים לשנת הבוקר בגיל הזה.
כשילד עייף הוא עצבני ואינו פנוי ללמידה, בדיוק כמונו המבוגרים. ברוב המקרים בגנים ומשפחתונים כבר בגיל שנה מורידים את שנת הבוקר וזה באמת מקשה מאוד על הילדים. אם יש לך את האפשרות והנכונות לתת להם לישון זה מצוין כי כמו שאת רואה זה עובד נכון וטוב יותר.
יחד עם זאת, יש לשים לב לילדים שכבר אינם זקוקים לשינה הזו (למשל לא נרדמים בקלות או שההורים מדווחים על קושי בהירדמות לשנת לילה - רק במקרה בו הילד יודע הירדמות עצמאית וישן לילות רצופים אז יש קשר לשנת הבוקר).
בהזדמנות הזו אני רוצה לציין שזה מאוד לא מובן מאליו שבעלת משפחתון מתייעצת לגבי שנת הילדים, ניכר שטובת הילדים בראש מעיינייך והלוואי ויהיו יותר כמוך!
(אני אשמח לשמוע את פרטייך- שלחי לי במייל הפרטי).
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
11. הרגלי שינה תינוקת בת 8 חודשים
21/07/2014 17:40
שלום,
בתי בת השמונה חודשים ישנה כ 11-12 שעות בלילה, בדרך כלל נרדמת בסביבות 20 בערב. קמה פעם אחת לאכול בסביבות 3-4 בבוקר וחוזרת לישון. בדרך כלל ישנה תנומת בוקר כארבעים דקות, תנומת צהריים כשעה וחצי ותנומת ערב כארבעים דקות.
לפעמים מדלגת על תנומת בוקר או ערב. האם זה בסדר?
כמו כן לפעמים תנומת הערב שלה ארוכה כמו היום למשל שנרדמה בארבע וחצי ועכשיו כבר ימש וחצי. בימים כאלו אני תוהה אם להעיר אותה כדי שלא תירדם מאולר בערב. האם אפשרי?
ושאלה אחרונה, בשבע ורבע בערך כל יום מתחיל טקס השינה של אמבטיה סיפור אוכל ולישון, לרוב אחרי הבקבוק היא ישר נרדמת. במיטה שלי, לידח, לא על הידיים אבל עם מגע שלי.
ניסיתי כמה פעמים להרדים אותה במיטה שלה אבל ברגע שהיא מסיימת את הבקבןק היא נעמדת מחייכת ולא מוכנה לשכב לישון. שאני מנמחה אותה בשכיבה היא ישר מתגלגלת ונעמדת שוב. לבסוף אני מתייאשץ שמה אותה לידי במיטה ובשנייה היא נרדמת. אשמח לטיפ כיצד להרגיל אותה להירדם במיטה שלה.
תודה
מאת: אורח/ת
12. הרגלי שינה תינוקת בת 8 חודשים
22/07/2014 9:36
נשמע שבתך ישנה מצוין וזה בסדר אם יש ימים בהם היא מדלגת על שינה אחת או מאריכה אותה יותר. בסה"כ היא שומרת על ממוצע שעות של 14-15 ביממה.
אם היא ישנה טוב במהלך היום ואת מרגישה שהתנומה האחרונה כבר מאוחרת מדי אפשר להעיר אותה ולראות איך זה משפיע עליה.
אני מאוד ממליצה ללמד אותה להירדם במיטה שלה כדי לשמור על השינה האיכותית שיש לה היום. הניחי במיטה ובכל התרוממות השכיבי שוב, בשלב הראשון אפשר לתת לה מגע רצוף כדי להוביל אותה לשינה ואחרי שזה יהיה קצר ופשוט אז להפסיק עם המגע. הכי חשוב זה לא לוותר באמצע ההרדמה גם אם זה יהיה מאוד ארוך כיון שזה מה שמלמד אותה שכדאי לה להמשיך כי לבסוף היא תעבור אליך למיטה- זה מה שקורה עכשיו ולכן ההרדמה רק מתארכת.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
13. נסיגה בהרגלי שינה
29/08/2014 17:44
היי,
יישמתי את עצתך ואכן היא התרגלה להירדם במיטתה. זה לקח לא מעט זמן כל לילה אבל אחרי כמה ימים היה שיפור . היה לילה אחד שהיא אכלה בקבוק ואחרי דקותיים כבר נרדמה. הייתי בעננים. בדרך כלל מתחילים בטקס שינה בשעה שבע בערך-מקלחת, בקבוק ולישון.
ואז הכל התחרבש שוב.. זה התחיל שנסענו לטיול של כמה ימים בצפון, והיא ישנה במקום לא מוכר, אז היא לא הסכימה להירדם לבד במיטה לא שלה, אלא רק על הידיים. אחר כך צמחו לה עוד שתי שיניים, השיניים העליונות. זה לווה בכאבים, חוסר שקט וחום של שלושה ימים. ושוב הדרך היחידה להרדים אותה היה על הידיים.
עכשיו היא כמעט בת 10 חודדים ואני מתוסכלת, עד ששמחתי שהצלחתי יש נסיגה משמעותית. בימים האחרונים שאני מזהה את סימני העייפות גם ביום וגם בלילה ואני מנסה להשכיב אותה לישון היא פורצת בבכי, כאילו היא לא רוצה לישון בכלל למרות שאני יודעת ורואה שהיא עייפה וצריכה כבר לישון. עד שאני מצליחה להרדים אוץה, וזה על הידיים, כשאני מעבירה אותה למיטה לפעמים היא מתעוררת כמה דקות אחר כך רואה שהיא במיטה ופורצת בבכי, גם אם אני לידה ומלטפת ועושה שששש לא עוזר כלום, רק ידיים.
אני לא מבינה מה הסיבה... האם בגלל השיניים? האם בגלל שזה שלב של התפתחות שכלית ומוטורית (קראתי על זה איפה שהוא..).
אשמח לעצתך איך להרגיל אות שוב, איך להתמודד עם הבכי לפני כל השכבה..
תודה.
מאת: אורח/ת
14. נסיגה בהרגלי שינה
31/08/2014 11:19
הנסיגה החלה בגלל אותם דברים שתיארת ובכך שבסופו של דבר היא נרדמה שוב על הידיים ואולי לפעמים גם לאחר בכי ממושך, הלמידה שלה מזה שאם היא תבכה בסופו של דבר היא תורדם על הידיים. אחרי שנרדמה על הידיים היא מתעוררת במיטה וזה הרבה פעמים יוצר אנטי למיטה ולהירדמות (חשבי על עצמך- את הולכת לישון במיטה במקום בטוח ונעים ומתעורר לפתע בסלון- זו יכולה להיות סיטואציה מבהילה ומוסיפה חששות לשינה). לכן, חשוב שהיא תהיה תמיד מודעת איפה היא נרדמת ושתתעורר באותו מקום בו נרדמה.
ככל שיש יותר מקרים בהם התחלתם הרדמה ולבסוף היא נרדמה בידיים כך יהיה קשה יותר לצאת מהרגרסיה.
הדרך לצאת מזה היא להיות מאוד מאוד נחושים ולהעביר לה מסר ברור מאוד- להרגיע בידיים שלכם ולהקפיד שלא יהיו התנמנמויות ואז להחזיר למיטה שלה ולהמשיך שם עם המגע. בדומה לימים הראשונים של תחילת התהליך.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
15. הרגלי שינה
11/09/2014 9:59
שלום עינת,
יישמנו את הטיפים שכתבת ולשמחתי היא מתרגלת לאט לאט להירדם במיטה. אנחנו נחושים ולא מרימים על הידיים אלא אם בוכה , מרגיעים אותה ומחזירים למיטה. היא עדיין צריכה את המגע אבל לשמחתי היא נרדמת במיטה שלה.
יש לי שאלה נוספת, עכשיו היא בת 10 חודשים. לפני שבוע וחצי היא נכנסה לגן, עד אז היא הייתה איתי בבית ואז היא ישנה בלילה 11-12 שעות, תנומת בוקר כ 40 דקות, תנומת צהריים כשעה וחצי ותנומת אחר הצהריים כ 40 דקות. לפעמים הייתה מדלגת על תנומת בוקר או אחר הצהריים. היא הייתה מתעוררת פעם אחת בלילה לאכול.
היום שהיא בגן כל נושא השינה השתנה... בלילה היא עדיין ישנה כ 11-12 שעות מתעוררת עדיין לאכול פעם אחת בלילה. היא קמה בסביבות 7 בבוקר, ובגן היא לא ישנה תנומת בוקר אלא רק צהריים כשעתיים. בערך ב 12-12:30. הגננת אומרת שלרוב הם קמים בין 14:30 ל 15:00. אני אוספת אותה בארבע ומנסה להרדים אותה בערך ב17:00 לחצי שעה כדי שלא יהיה לה קשה לסחוב עד הערב אך היא לא רוצה לישון. מה שקורה שהיא נרדמת יותר מוקדם כל ערב. אם לפני הגן היינו מתחילים טקס שינה בערך בשבע עכשיו בשבע היא במיטה הולכת לישון. השאלה שלי היא אם זה לא מעט מידי בשבילה לישון רק פעם אחת ביום, בצהריים כשעתיים ?
תודה
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד