הארכת שנת התינוק ביום - אני לא מצליחה

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. הארכת שנת התינוק ביום - אני לא מצליחה
17/03/2012 8:39
שלום רב,

בני בן 3 חודשים, ישן מעולה בלילה (טפו טפו טפו). הבעיה שלנו היא בתנומות היום.
הוא נרדם באופן עצמאי די בקלות, אנחנו מזהים טוב את חלון ההזמנויות להשכבה. הבעיה היא שהוא מתעורר אחרי מחזור שינה אחד, עייף ורוטן וברור שזה לא מספיק לו. זה משפיע על כל היום...
חפי עצתה של שרון (מפורום אחר) ניסיתי לגשת אליו כמה דקות לפני ש"אמור" להתעורר ובעזרת מגע לנסות להאריך את השינה אך זה לא עוזר.
אני לא בטוחה אם אני עושה את זה נכון - אני מלטפת ומלטפת כמה דקות והוא מזיז קלות את הראש והידיים מתוך שינה. אז אני מפסיקה ויוצאת מהחדר. א-ב-ל, הוא מתעורר כעבור כמה דקות, כאילו לא עשיתי כלום (כלומר כהרגלו).
האם אני לא מבצעת את השיטה נכונה?
אני קצת מבולבלת והאמת - מותשת מימים ללא שינה (שלו). נכון שחוסר שינה בלילה מתיש מאוד אך גם תינוק שכל היום עייף ורטנוני (ומסכן) זה דבר מאוד מתיש.

תודה...
מאת: אורח/ת
2. תנומות יום
17/03/2012 13:10
הי,

אני מסכימה איתך שתינוק זקוק לשעות שינה טובות גם ביום (וגם את צריכה את שעות המנוחה האלה).
מלבד זה שנות היום משפיעות על הלילה ולכן הן חשובות.
לא תמיד הארכות יזומות הן הפתרון המתאים ובדר"כ אם תינוק יודע לסיים בעצמו מחזור שינה (של שעה) אני לא ממליצה ההארכות יזומות.
לגבי האופן בו את עושה הארכות חשוב לוודא שאת לא מעירה אותו ואם את מזהה את מעבר השינה (תזוזת הגוף) המשיכי ללטף אותו עד שיכנס לשינה עמוקה יותר.
אם הוא מתעורר לאחר שעה אני דווקא ממליצה להוציא אותו מהמיטה ואז לזהות סימני עייפות חדשים ולהכניס אותו לתנומה נוספת ו/או הקדמת שנת הלילה. יותר תנומות במהלך היום יובילו אותו רגוע יותר ללילה וככל שהוא ישן טוב יותר בלילה בדר"כ תנומות היום מתארכות מעצמן.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. תינוק ב ג'ט לג
17/03/2012 22:38
שלום אורחת
חלק מתהליך שינה נכון הוא, שהתינוק ייצר את ההורמון מלטונין.זה מאד דומה לג'ט-לג שיש כשטסים לארה"ב למשל. הדרך לעזור לו לייצר את המלטונין הוא לאפשר לו לישון במשך היום באור שמש ודרגה מסויימת של רעש. כלומר, הקפידי שהתינוק יישן במשך היום בחדר מואר, ותרגישי חופשי להתנהל בבית באופן רגיל מבחינת קולות רקע, דיבורים, מוזיקה, רדיו. אין צורך להתהלך על קצות אצבעות. זה ייקח קצת זמן אבל לאט לאט הוא יתהפך.

בהצלחה ותרגישי חופשי להתקשר לעוד עצות
מיכל ברס
054-2772816
מאת: אורח/ת
4. מדוע לא להרדמו בשעות היום גם בחדר חשוך? (ל"ת)
19/03/2012 11:27
מאת: אורח/ת
5. אני דווקא ממליצה להרדים בחושך
19/03/2012 20:45
גם בשעות היום כי אז הורמון המלטונין מופרש ויותר קל ונעים להירדם כך. בזמן עירות מומלץ להיות באור יום ואם אפשר גם לצאת החוצה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
6. נרדם אחרי חצי שעה
30/06/2015 23:02
שלום לכן,
בני בן 3 חודשים, ישן יופי במהלך הלילה (מתעורר פעם אחת לאכול) אבל במהלך היום לא מצליח לישון יותר מ-20 דקות עד חצי שעה.... מה עושים?... אשמח מאוד לעזרתכן..
מאת: אורח/ת
7. הארכת בוקר
01/07/2015 8:55
ראשית כדאי לבדוק אם הוא הולך לישון בזמן הנכון (לא כשהוא עייף מדי ולא כשהוא לא מספיק עייף), טקס שינה קצר ומרגיע יכול לעזור (גם בבוקר).
אם עדיין הוא לא ישן הרבה אז אפשר להיכנס אליו כ 10 דקות לפני שהוא מתעורר ולתת לו מגע שיעזור לו להיכנס לשינה עמוקה יותר. אחרי כשבוע אפשר להפסיק.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד