מתעורר אחרי חצי שעה

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. מתעורר אחרי חצי שעה
25/06/2012 20:54
שלום רב, התינוק שלי בן 3 וחצי חודשים. בחודש האחרון כבר מצליח רוב הפעמים להירדם בעריסה לבד עם שני חיתולי טטרה אחת בכל יד ומוצץ. לאחר 12 שעות שינה בלילה (עם 2 ארוחות, אחת בשעה 23 ואחת ב5), בבוקר ישן 3/4 שעה, בצהריים בדרך כלל שעתיים וחצי ואחר כך עוד חצי שעה, כל זה עד השעה 16.

אחר הצהריים במידה ואנו בבית אני משכיבה אותו לישון ללילה בסביבות 18 וחצי. במידה ואנחנו בחוץ עם אחיו הגדול, הוא ישן עוד חצי שעה בסביבות 18 ואז מתחיל את הלילה ב20.

יש לי מספר שאלות:

1. האם זה בסדר שאין לו שעה קבועה לשנת לילה ושזה משתנה לפי הפעילות באותו יום? אם זה בעייתי עדיף שכל ההשכבות אם כך יהיו ב20 בערב? כי ב18 כל ערב זה פשוט לא מציאותי...

2. הבעייה העיקרית (וזה לא משנה בכלל מתי הולך לישון), שאחרי חצי שעה בדיוק, ורק בהשכבת הלילה, מתעורר בבכי נוראי ומאד מתקשה לחזור לישון, לוקח לו כמעט חצי שעה ורק אז מתחיל ממש את הלילה. זה אגב דפוס שחוזר על עצמו מגיל אפס, ושוב לא משנה אם הלך לישון באותו יום מוקדם או מאוחר. מה ניתן לעשות?

3. בשבוע האחרון מתעורר כל יום ב3 בבוקר, ואני נותנת לו מוצץ, כי איני רוצה להניק לפני 5 בבוקר ואז הוא ממשיך לישון עד 8. אבל זה התחיל ממש לחזור על עצמו ההתעוררות בשביל המוצץ ב3 בבוקר. איך ניתן לשנות זאת?

תודה רבה ממש
ולילה טוב ושקט :)
מאת: אורח/ת
2. מתעורר אחרי חצי שעה
27/06/2012 11:12
נשמע שלבנך יש הרגלי שינה טובים, שמרי עליהם.
בדר"כ עדיף שתהיה שעה קבועה לשינה בכל ערב כי כך זה מקבע את השעון הביולוגי שלו ובונה לו שגרה נכונה. יחד עם זאת, אם יש פעם בשבוע שהולכים לישון מאוחר יותר זה בסדר גמור.
יכול להיות שזה יעבוד אצלו מצוין והוא יסתגל לשינה בכל ערב בשעה 20:00 ויכול להיות שזה לא ישפיע טוב והוא יתחיל להתעורר יותר.
התעוררות סמוך לשעת ההשכבה יכולה להעיד על טקס שינה לא טוב .(או לא קיים), תיצרו לו טקס שינה קבוע, ללא זמן משחק באמצע ותעשו אותו יום יום.
התעוררות למוצץ היא מתוך הרגל, כל זמן שהוא לא יכול לקחת בעצמו מוצץ המשיכי לעזור לו. כשיגדל התחילי ללמד אותו לקחת מוצץ גם ביום וגם בלילה ואז היקיצה למוצץ תרד, במקביל גם יירדו היקיצות לאוכל וגם יורידו את זו שבשלוש.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. תודה ועוד שאלה
28/06/2012 20:35
הי עינת, תודה על התשובה המהירה והתמיכה.

אכן היו לו הרגלי שינה טובים בחודש האחרון והייתי מאד מרוצה, כי בחודשיים הראשונים היה מאד קשה והיה לא קל להגיע לזה. עדיין לפעמים קורה שיש יום יומיים שקצת יותר קשה לו וזה בדרך כלל מסתדר ביום השלישי.
אבל השבוע פתאום כל הימים היה ממש לא מוצלח ואני כבר מתחילה לדאוד. פתאום יש לו הרבה יותר יקיצות, גם בלילה וגם בשנת יום, לא מצליח לישון יותר מחצי שעה וצריך את העזרה שלי כדי לחזור לישון.
וגם ההרדמה נהייתה מאד קשה, כבר חודש שלם הצליח להרדם לבד במיטה עם מוצץ וחיתול, והשבוע פתאום לא מצליח וכל יום זה הולך ומתדרדר...
כשמאד בוכה אני מרימה ואיך שהוא נרגע בידיים אני משכיבה חזרה וככה עד שנרדם, אבל בכל יום זה נהיה יותר קשה והערב לקח לו כמעט שעה להירדם. וזה אחרי שכבר למד להירדם לבד. למה זה קורה? האם פיתח אמידות למוצץ ולחיתול? האם מה שאני עושה נכון? אני מפחדת שלא יחזור למה שהיה קודם...

תודה על העזרה.
מאת: אורח/ת
4. לגבי הטקס שינה
28/06/2012 23:26
דווקא יש לנו טקס מאד קבוע מגיל אפס שאני מאד מקפידה עליו. אמבטיה נעימה, החתלה והנקה בחדר חשוך ליד העריסה.בדרך כלל בהחתלה בוכה ומתעצבן אבל אז נרגע בהנקה, אבל לפעמים גם ההנקה קשה (עקב גזים או שובע). אבל גם שהטקס נעשה בצורה רגועה ונרדם מאד בקלות מתעורר אחרי חצי שעה. ...
מאת: אורח/ת
5. היי
29/06/2012 11:39
רגרסיה תמיד מגיעה בעקבות גורם תלות מסוים. יכול להיות שזה המוצץ ויכול להיות שיש משהו אחר שבנך מקבל/צריך כדי להירדם. עקבי אחר כל ההרדמות שלו (ערב, יקיצות לילה ושנות יום) ונסי לזהות האם יש גורם תלות מלבד מוצץ.
המשיכו עם טקס השינה והתמידו בזה בכל ערב (גם בלילה שהוא הולך לישון מאוחר יותר). יחד עם זה, דאגו כמה שיותר שילך לישון בזמן , גם עייפות יתר מובילה ליקיצה כזו. הסיבה השלישית היא גורם תלות (במידה וקיים).
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
6. תאומים הרגלי שינה
17/09/2017 17:39
היי,
יש לנו תאומים בני 8 חודשים. בתקופה האחרונה הם מוציאים שיניים (לא יודעת אם קשור אבל מציינת). בתקופה האחרונה נהיה פשוט סיוט כל ההרדמה בלילה הם יכולים לא להירדם בכלל למרות העייפות הרבה, הם יכולים להתעורר אחרי חצי שעה של שינה ולא להירדם בחזרה שוב הרבה זמן למרות שעיפים. הם מתעוררים המון בלילה לאכול כל שעה שעתיים לפעמים קצת יותר...
במשך היום הם אוכלים שני ארוחות מוצקים והשאר סימאלק. הם ישנים פעמים במשך היום למשך שעה. בסה"כ יש להם סדר יום די קבוע וגם טקס השינה בערך באותה שעה.
בעבר היה תקופה שישנו הרבה יותר טוב כמה שעות במשך הלילה מתעוררים אוכלים וחוזרים לישון עכשיו נהיה פשוט קשה להרדים אותם.
מקווה לעזרה.
צביה
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד