ילדה בת שנה ו-10 מתעוררת בלילות

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. ילדה בת שנה ו-10 מתעוררת בלילות
13/12/2012 14:49
שלום,
יש לי בת בת שנה ו-10.
מגיל חודשיים היא ישנה לילה שלם בלי שום בעיות.
הרגלנו אותה לרוטינת שינה- בקבוק, מקלחת, שינה בסביבות 20:00 כל ערב. הרוטינה הזאת מלווה אותנו עד היום.
לפני כחודשיים הילדה התחילה להתעורר באמצע הלילה ביללות, בכי, לפעמים נעמדת וקוראת לנו. כשאנחנו קמים אליה היא הרבה פעמים נרגעת יחסית מהר. הבעיה היא שהיא יכולה לקום 2-4 פעמים בלילה.
כבר קרה כמה פעמים שהיא התעוררה בסביבות 3 בבוקר, ניגשנו אליה, היא נרגעה ונשכבה חזרה, אך קמה שוב אחרי רבע שעה, וכך למשך שעה וחצי.
בחלק מהפעמים היא מתחילה לבכות תוך כדי שינה, מתיישבת אפילו עם עיניים עצומות ובוכה ואומרת "לא, לא, לא...". זה מקרה שאני מניחה אפשר לייחס לחלומות.
האם יש משהו שאני יכולה לעשות על מנת למנוע ממנה את ההתעוררויות הללו בלילה?
מאת: יעל אמא של אריאל
2. התעוררויות בלילה
13/12/2012 16:46
אם מדובר בחלום שהיא נמצאת "בתוכו" אז אפשר לנסות ולהרגיע אותה עם ליטוף אבל להקפיד שלא להעיר אותה- היא אינה מודעת למה שקורה וההתעוררות יכולה להבהיל אותה יותר ולקבע את התופעה.
אם לא מדובר בחלום כדאי לבדוק מה היא צריכה כדי שיחזיר אותה לישון, אם בכל פעם היא מתעוררת "רק" בשביל שתשכיבו אותה חזרה אז למדו אותה לשכב בעצמה. אם רק בשביל חיבוק אז הימנעו מזה, אם בשביל לתת לה מוצץ למדו אותה לקחת בעצמה וכו'..
נסו להבין אולי מה היה לפני חודשיים שהשתנה ושינה את השינה שלה (אולי סדר יום בגן, אולי פחות שינה בבוקר וכו'..)
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. תודה על התגובה, אבל..
14/12/2012 8:18
כשאני נכנסת אליה בלילה, אני אומרת לה לשכב ואחרי כמה רגעים היא נשכבת בעצמה ואני יוצאת.
כמו כן, היא יודעת לקחת מוצץ לבד. לגבי מוצץ היא קוראת לנו רק אם היא לא מוצאת אותו מתוך שינה, ואת זה דוקא אני יכולה להבין.

האם יש משהו שאפשר לעשות כדי למנוע ממנה לקרוא לנו באמצע הלילה בפעמים שהיא לא באמת צריכה אותנו (כלומר, בפעמים שהיא מיד נשכבת חזרה כשאנחנו נכנסים...)?
מאת: יעל אמא של אריאל
4. גורמי תלות או התנייה
14/12/2012 16:14
אני לא יודעת האם יש לה גורמי תלות נוספים או לא. ממה שאת מתארת יכול להיות שיש לה התנייה בכניסה שלך וב"סימון" חזרה לשכב. נסי לשנות את התגובה שלך ופחות להדריך אותה מה לעשות. אולי רק לומר "ששש" או להיכנס מבלי לומר כלום ואם היא רגועה לצאת וכו'..
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
6. בת שנתיים שמתעוררת בצרחות
27/01/2015 18:59
ןואו אני לגמרי באותו סרט עם הקטנה שלי בת שנתיים מתעוררת 4 פעמים בלילה בבכי אמא אמא ןכשאני קמה אליה שמה מוצץ וחיתולי היא נרדמת חזרה עד לפני שבועיים הכל היה בסדר אבל היא הייתה חולה שבוע וחצי עם דלקת אזניים וחום גבןה ומאז היא פשוט מתעוררת בלי סוף מה עושים?? ניסיתי להתעלם בחלק מהפעמים זה עובד אבל בחלק מהפעמים היא פשוט צורחת בהיסטריה כאילו ברחתי ואם בעלי קם אליה היא ממש צורחת אמא אמא אני כבר ממש עייפה ויש לציין שיש לה 2 אחים גדולים יותר שזה מפריע להם לישון אשמח לעצה ...תודה
מאת: אורח/ת
7. בת שנתיים שמתעוררת בצרחות
28/01/2015 19:59
הי,
ראשית חשוב להיות עקביים. לא בחלק מהפעמים להתעלם ובחלק לא כי אז זה מבלבל אותה יותר ומגביר את הבכי.
אז, או שמתעלמים בכל הפעמים או שתמיד כשיש בכי ניגשים (מומלץ יותר).
מעבר לזה, הסיבה שהיא מתעוררת היא בדר"כ אותה עזרה שהיא מקבלת מכם כדי לחזור לישון. אם תעקבו אחרי הדברים שאתם עושים בזמן יקיצה ותגלו מה עוזר לה לחזור לישון רוב הסיכויים ששם תמצאו את התשובה של אותה תלות וכשתנטרלו את זה, היקיצות צריכות להיעלם. לפעמים יש יותר מגורם אחד.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
8. הילדה בת שנה ו10 חודשים מתעוררת בלילות
20/02/2017 8:49
שלום ברצוני להתייעץ לגבי הקטנה שלי בת שנה ו10 חודשים. מזה 3 חודשים מתעוררת מספר רב של פעמים בלילה וצורחת. בלי שום סיבה . היא ישנה בחדר שינה שלנו במיטת מעבר, כאשר מתעוררת עוברת למיטה שלנו נרדמת. יכולה להתעורר 3-4 פעמים באמצע הלילה ופשוט לצרוח. לפעמים נרדמת מהר אחרי ששותה מים ולפעמים ממשיכה לצרוח מספר דקות עד שנרדמת וכך חוזר הדבר שוב ושוב כול לילה מזה 3 חודשים. חשוב לציין כי לא היה שום אירוע משמעותי אשר התחיל את התהליך. מבחינת ההרדמות אין שום בעיה.
אשמח לקבל עצות,
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד