התייעצות בת שלושה וחצי חודשים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. התייעצות בת שלושה וחצי חודשים
13/07/2014 19:55
היי אשמח לעזרה... הבת שלי בשעה 18:00 מתקלחת אוכל ובסביבות עשרה ל19 פלוס מינוס נכנסת למיטה וישנה לילה שלם. בשלושה ימים האחרונים היא נרדמת רגיל ואז אחרי חצי שעה מתעוררת בצרחות. רוצה לציין שני דברים לפני שזה קרה יומיים לפהי היא התעוררה מרעש חיצוני והיה לה קשה להרדם. בנוסף המצב הביטחוני לא להיט אמנם היא התעוררה לאזעקוץ במהלך שנת היום שלה ועדיין לא התעוררה לשנת הלילה כי ישנה בממד. היום לא קמתי אליה היא התעוררה שיחקה שהתחילה להתבכיין הבאתי לה מוצץ נרדמה אחרי כמה דקות התחילה לצרוח הרגעתי אותה ונרדמה לא הוצאתי אותה מהמיטה. אשמח לעזרה אני קצת מתוסכלת מרגישה שעובר עליה משהו.
מאת: אורח/ת
2. התייעצות בת שלושה וחצי חודשים
14/07/2014 11:17
היי,

לשנות היום יש קשר והשפעה על הלילה, מה שיכול להיות הסיבה להתעוררויות היא עייפות. כיון שאת מתארת שבמהלך היום היא מתעוררת ממשהו חיצוני שמעיר אותה- כלומר מבחינתה היא לא ישנה מספיק, היא מגיעה עייפה יותר ללילה. עייפות יתר גם משפיעה על הרדמה ארוכה יותר וגם יוצרת יקיצות שלרוב מתמקדות ב"קצוות" הלילה (כלומר: בתחילת הלילה או לקראת בוקר ולפעמים גם וגם).
דבר שני, ילדים ובפרט תינוקות חשים אותנו, גם אם נצליח להסתיר רגשות שלנו מפני אנשים מבוגרים ואפילו כאלה שמכירים אותנו היטב- לא נצליח להסתיר מפני תינוקות וילדים שקולטים מימיקות קטנות ולחץ. ולכן, אם אתם בלחץ מהמצב הביטחוני (וזה לגיטימי לחלוטין) זה עובר גם אליה. נסו להירגע ועשו דברים שמרגיעים אתכם וזה יעזור גם לה.
בינתיים המשיכו לתת לה את השגרה שהיא זקוקה לה ואת הרגלי השינה ולא לשבש אותם כיון שדווקא בשינוי אפשר ליצור אצל תינוק בהלה (לדוגמה: נניח ועד עכשיו היא לא קיבלה אוכל/מוצץ/מים בלילה ופתאום היא מתחילה לקבל מתוך תחושה שלנו שזה יכול להקל עליה, אז בחוויה שהיא מבינה זה שעכשיו צריך לאכול כי כנראה משהו לא טוב קורה. דווקא המשך התנהלות רגיל ושגרתי וקבוע הוא שימשיך להשרות עליה ביטחון שגם אם משהו קורה היא נמצאת בידיים בטוחות).
דבר שני, כשהיא מתעוררת - כל עוד היא אינה בוכה זה נכון מאוד שאין צורך לגשת. כשהיא בוכה גשי להרגיע את הבכי והרדימי אותה כמו בתחילת הלילה.
לגבי שאר הדברים, במידה וישנם גורמי תלות ישנם דברים שאפשר להתחיל לעבוד עליהם וישנם כאלה שעדיין לא- מה שאינה מסוגלת לעשות בעצמה אפשר לעזור לה (כמו לקחת מוצץ), מה שיכולה לעשות לבד כדאי כבר להתחיל לאפשר (כמו לא להירדם בזמן אוכל).

בהצלחה!
לימים שקטים יותר!
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. עזרה!!!!
20/07/2014 9:22
שלום שמי קטי ויש לי תינוק בן 5 חודשים
הוא הולך לישון כל ערב בסביבות השעה 19:30
בסביבות השעה 2:00 הוא מתעורר ואינו רוצה לחזור לישון
שאליתי
מתי אפשר להרגיל תונוק לישון לבד בלי שאהיה נוחכת לידו
דבר נוסף מה לעשות כשהוא מתעורר בלילה?
לגשת אליו או לתת לו לבכות עד שהוא נרגע וחוזר לישון
ומה לגבי גמילה מאוכל בלילה?
מאת: אורח/ת
4. היי קטי
20/07/2014 13:47
אפשר להתחיל בתהליך לימוד הירדמות עצמאית החל מגיל 5 חודשים. ההמלצה שלי היא תהליך הדרגתי- קודם להרדים אותו במיטה עם מגע שלך, אח"כ ללא מגע, אח"כ כשאת רחוקה ממנו ורק לבסוף כשאת לא נמצאת בחדר.
תמיד תמיד לתת מענה לבכי- להגיע להרגיע אותו ולהרדים לפי השלב בו את נמצאת.
גם גמילה מאוכל אפשר להתחיל ורצוי בהדרגה, לא לאפשר ללו להירדם בזמן האוכל ובכל כמה לילות להגדיל בשעה את הפער בין הארוחות.
אם את מרגישה שאת מסתבכת אני מציעה לעבור את התהליך עם ליווי יומיומי של יועצת שינה. את מוזמנת ליצור עמי קשר.

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד