שינה בת שלושה חודשים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. שינה בת שלושה חודשים
13/08/2014 14:04
היי עינת,
התינוקת שלי בת שלושה חודשים, עד לאחרונה הרדמתי אותה כמעט תמיד בעגלה בנדנוד ולאחרונה התחלתי להרדים אותה במיטתה (או בעגלה בלי נדנוד) עם מוצץ, טפיחות ו"ששש". זה סה"כ הולך בסדר- ישנן הרדמות טובות יותר וישנן פחות. אולם יש לי כמה שאלות:
1. בשינה השלישית שלה (בדרכ סביב 14:00), לאחר 40 דק'/שעה של שינה רצופה היא כמעט תמיד מתעוררת כאשר ניכר עליה שהשינה לא הספיקה לה, וגם כאשר אני מחזירה אותה לישון (באותה דרך) היא לרוב ממשיכה להתעורר כל כמה זמן עוד די הרבה פעמים, עד שאני מתייאשת או מגיע הזמן שהיא רעבה ואני מוציאה להאכלה. אני אציין שלפעמים כאשר אני מחזירה לישון (לאו דווקא אחרי הפעם הראשונה) היא כן מצליחה להיכנס לשינה עמוקה יותר וממשיכה לישון ברצף כ- 40 דק'/שעה נוספים. בשתי השינות המוקדמות יותר שלה ביום בדרכ זה מה שקורה (היא מתעוררת, אני מחזירה לישון והיא ישנה עוד מחזור שינה רצוף). למה זה קורה? מה ניתן לעשות כדי לשפר את איכות השינה שלה גם בשעה זו? האם פשוט להוציא אחרי הפעם הראשונה שהיא התעוררה?
2. בדומה לשאלה הקודמת, לגבי שינת אחה"צ שלה (אם קיימת, תלוי כמה היא ישנה קודם ומתי קמה- אם אני לא "מוותרת" לה ומחזירה אותה הרבה לישון בשינה של הצהריים אז היא קמה מספיק מאוחר ואינה צריכה עוד שינה אחה"צ)- בשעה זו ממש קשה להרדים אותה ואם כבר היא נרדמת, היא צריכה "תמיכה" לאורך כל השינה אחרת די מהר מתעוררת. האם זה בסדר אם את השינה הזו אעשה בנדנוד/טיול? האם זה צפוי להקשות או ליצור בלבול עם יתר השינות שאני מרדימה ללא נדנוד? אני די אובדת עצות לגבי השינה הזו ותמיד בלחץ לפניה. אני אציין שבימים שהיא אכן זקוקה לשינה זו ואני לא מצליחה להרדימה, היא מגיעה לשנת הלילה מאוד עייפה ואז ההשכבה קשה...
3. שאלה כללית יותר- כאשר היא מתעוררת ביום או בלילה, או במהלך ההשכבות עצמן אני די מהר ניגשת ומחזירה לה את המוצץ (שנופל כמובן די הרבה) כי הוא מאוד מרגיע אותה- האם בכך אני למעשה מפריעה לה יותר? האם אחרי שהוא נפל לתת לה לנסות להירדם בלעדיו או שזה בסדר שאני מחזירה ישר?

אשמח לעצותייך לגבי השינות, זה מאוד מתסכל...
תודה!
מאת: אורח/ת
2. שינה בת שלושה חודשים
14/08/2014 14:45
היי,

כדי ללמד את בתך להאריך שינה בעצמה וללא דפוס של שינה קצרה ההמלצה היא לא להחזיר אותה לישון לאחר ההתעוררות הראשונה שלה. נכון, זה לא מספיק והיא תתעורר עייפה ולכן אחרי 40-60 דקות כשתזהי שוב סמני עייפות תוכלי להכניס אותה לשינה נוספת. סביר להניח שיהיו יותר מ-3 תנומות כאלה במהלך היום כיון שזה לא מספיק. אחרי שזה יקרה במידה והיא לא תאריך לבד את השינה שלה אז אפשר לעשות הארכות שינה יזומות- להיכנס אליה כ-10 דקות לפני שהיא מתעוררת ולתת לה מגע עדין (כזה שלא יעיר אותה) כדי לעזור לה להמשיך לישון יותר זמן.
אפשר שתהיה הרדמה אחת שלא במיטה שלה בגיל הזה, זה בסדר כל עוד רוב ההרדמות הן במיטה ובסביבות גיל + 4 חודשים לעבור לכך שכל ההרדמות יהיו במיטה.
לגבי המוצץ, בעקרון כל עוד אינה יודעת לקחת בעצמה מוצץ אז אפשר לעזור לה. כשהיא תתחיל ללמוד לעשות את זה בזמן ערות תוכלי להתחיל ללמד אותה גם בלילה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. שינה בת שלושה חודשים
15/08/2014 8:16
היי עינת,
תודה על התשובה, אני אנסה ליישם.
יש לי שאלה נוספת: מתי כדאי יהיה להתחיל להוריד בהדרגה את המגע ואחכ את הקול? האם כאשר ההרדמות ילכו "חלק" ללא בכי כלל, או רק כאשר תגיע לגיל מסויים?
תודה!
מאת: אורח/ת
4. שינה בת שלושה חודשים
17/08/2014 15:43
לרוב אנחנו מתחילים בזה החל מגיל 5 חודשים, יחד עם זאת, אם את רואה שההרדמות מאוד פשוטות- קצרות וללא בכי, ולפעמים הורים מדווחים שהם מרגישים שהמגע אפילו מפריע אז אפשר להפסיק עם המגע.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
5. יעטוף swaddle
25/08/2014 21:57
שלום בתי בת ה-3 חודשים ישנה רק עטופה בשיטת swaddle (עטיפה בשמיכה הדוקה בה הידיים והרגליים בפנים) היא לא מצליחה לישון בלי זה- לא ביום ולא בלילה. האם אני צריכה ״לגמול״ אותה מזה? אם כן- מתי ואיך?
מאת: אורח/ת
6. יעטוף swaddle
27/08/2014 11:39
בינתיים זה עדיין בסדר, לרוב כאשר תנועות הגפיים הופכות להיות יותר רצוניות התינוק לבד מנסה "להשתחרר" מזה ואז כבר אין בזה צורך.
בסביבות גיל 4 חודשים אם זה לא קורה מעצמו אפשר להתחיל בהרדמות הקלות יותר להרדים בלי זה (לפעמים הרדמה על הבטן -כשאת לידה, יכולה לעזור ואח"כ להפוך לגב).
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד