יקיצות מרובות בלילה- בת 4 חודשים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. יקיצות מרובות בלילה- בת 4 חודשים
14/09/2014 15:39
שלום,
ביתי בת 4 חודשים, הולכת לישון ב- 18:30-19:00 לאחר טקס שינה קבוע, ונרדמת במיטה עם מוצץ ועזרה שלנו- טפיחות ו-ששש. ההשכבות בדר"כ די חלקות ללא בכי, אלא אם כן פספסנו את סימני העייפות שלה ואז קצת יותר קשה.
היא אוכלת פעמיים בלילה בלבד (הנקה)- בשעות משתנות, שלאחרונה החלו להיות מוקדמות יותר... (נניח בעבר 23:00 ו- 03:00, עכשיו 21:30 ו- 01:30), אולם מתעוררת בנוסף פעמים רבות. אני נותנת לה מוצץ ולרוב היא חוזרת לישון ישר, אולם זה יוצא הרבה פעמים לקום בלילה. בנוסף בדר"כ לקראת הבוקר (5:30) היקיצות הולכות ונהיות תכופות ואז לפעמים גם לא חוזרת לישון מיד עם המוצץ. מצב זה הינו בשבועיים- שלושה האחרונים, שהחלו עם צינון שלה (שחלף) וגם נראה היה לנו שהיה משהו שקצת מציק לה במהלך היום אבל לא ברור לגמרי מה, ובכל מקרה הימים אינם זהים וחלקם בסדר גמור (אין לה חום, ובדקנו אוזניים, חשבנו שאולי זה התחלה של שיניים- בני הגדול הוציא בדיוק בגיל זה- אבל אין סימנים ברורים גם לזה).
אציין שלפני כן לא היו לה לילות מושלמים כל הזמן, אבל כן היו לא מעט לילות של שינה רצופה + 2 קימות בלבד לאוכל בלבד ויקיצה בבוקר בשעה סבירה של 6:30 ואפילו 7:00.
מה ניתן לעשות על מנת לצמצם את מספר היקיצות?
בנוסף, האם כדאי להתחיל להתעקש איתה על השעה בה היא תאכל בפעם הראשונה (למשל- 23:00 כי אני יודעת שהיא יכולה)? גם אם זה עשוי להיות כרוך בבכי רב בשעה המוקדמת יותר?
תודה!
מאת: אורח/ת
2. יקיצות מרובות בלילה- בת 4 חודשים
16/09/2014 14:52
היי,

חשוב להבין למה היא מתעוררת יותר מוקדם לאוכל. לרוב הסיבה היא הרגל להירדם בעזרת האוכל ואז יש לתינוק צורך יותר בעזרת האוכל כדי לחזור לישון והוא מקדים את שעת האוכל ובכך למעשה מוסיף ארוחות ללילה. במידה והיא אוכלת כרגיל במהלך היום ועולה טוב במשקל אז היא אמורה לפתוח יותר פערים ולא לצמצם. לכן, כדאי לשים לב שהיא לא תירדם או תתנמנם בזמן האוכל ותחזור לפתוח פערים. אם לא, סביבות גיל 5 חודשים אפשר לפתוח פערים בצורה יזומה.
שאר היקיצות קשורות לעזרות שהיא צריכה ממך- מוצץ, טפיחות וכו.. כרגע אפשר לעזור לה עם המוצץ עד שהיא תשלוט מוטורית בתנועות הללו בעצמה. לגבי המגע אם היא מצליחה בקלות להירדם עם טפיחות אפשר לשקול להוריד את זה.
ככל שהיא תדע להירדם עם פחות עזרה ממך כך יהיו פחות יקיצות.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. יקיצות מרובות בלילה- בת 4 חודשים
16/09/2014 15:17
תודה על התשובה.
לגבי היקיצות- אני מבינה שכרגע אין ככ מה לעשות ולהמשיך לתת לה מוצץ כפי שעשיתי עד עכשיו?
לגבי האכלות- היא מתנמנמת באוכל רק בהאכלות שבאמצע הלילה. במשך היום או בהשכבה האוכל אינו מקושר לשינה כלל.
לגבי ההאכלות בלילה- לפעמים כל משך ההאכלה היא עם עיניים עצומות- האם במקרה זה עלי לעורר אותה ולוודא שהעיניים יהיו פתוחות? או שמספיק כאשר קצב היניקות נחלש לנתק אותה?
בכל מקרה קשה לי להאמין שההירדמות על הציצי קשורה ליתר היקיצות שכן היא מתרצה בקלות עם המוצץ ואינה מצפה לציצי כדי לחזור לישון.
תודה!
מאת: אורח/ת
4. יקיצות מרובות בלילה- בת 4 חודשים
16/09/2014 15:30
מוצץ- כל עוד אינה יודעת לקחת לבד אז יש צורך לעזור לה. אפשר לנסות במקום לתת לה לפה לתת לה ליד ולעזור לה להכניס לפה- זה שלב התחלתי, תראי איך היא מסתדרת עם זה. ואפשר במהלך היום לתרגל שליחת ידיים.

אוכל- כל עוד ישנן הרדמות שבהן מדי פעם היא מתנמנמת אז הקשר קיים. זה לא משנה אם זה רק באמצע הלילה או בכל הרדמה. לכן, אם זה קורה בלילה אז סביר שיש קשר כלשהו. אין צורך לעורר אותה אלא לשים לב מאוד מוקפד לקצב היניקות ולנתק בזמן כלומר, לוודא שהיא נכנסת ערה למיטה ואז נרדמת (שוב- אין להעיר אותה במידה ונרדמה אלא ללמוד מתי לנתק לפני ההיתנמנמות).

יכול להיות שלא כל היקיצות קשורות באוכל, הרגל מתבטא בזה שבהדרגה מתווספת עוד יקיצה. גם אוכל, גם מוצץ, גם טפיחות גם לחישות ("שששש") כל אחת מהן יכולה להיות סיבה ליקיצות.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד