שנת יום אצל תינוק בן 3 חודשים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. שנת יום אצל תינוק בן 3 חודשים
14/09/2014 18:20
שלום, בני בן 3 חודשים וכבר מגיל חודש בערך הוא ישן לילה רצוף. הבעיה היא שינה בשעות היום, וגם ההרדמה לפני שנת הלילה הארוכה.
עדין לא הצלחתי ליצור סדר יום, כי אני בתקופה עמוסת סידורים, וצריכה לצאת הרבה לפגישות.
עד לפני שבועיים הרגלתי אותו להירדם בעגלה בנדנוד, הוא היה נרדם די בקלות, אבל בד"כ מתעורר מיד כשהפסקתי לנדנד, וכך הייתי מוצאת את עצמי מנדנדת ומנדנדת את העגלה שעות ע"ג שעות, ככה במשך כל היום, בלילה באיזה שהוא שלב הוא היה נרדם ונשאר ישן למשך 7-8 שעות בלי נדנוד, קם לאכול וחוזר מיד לישון בלי נדנוד לעוד 3 שעות בערך.
לפני כשבועיים החלטתי להפסיק עם הנדנודים, והתחלתי להרדים אותו בצורה של להרגיע, להניח בעגלה, לדפוק על הגב וללחוש לו שששש...
בהתחלה היה צורח והייתי מרימה, מרגיעה, ומניחה שוב, עד שלאט לאט היה נראה שלמד להירדם, והיו פעמים שאפילו הנחתי אותו ונרדם לבד בלי טפיחות ולחישות.
אבל אחרי כמה ימים הוא התחיל להתמכר לענין כמו שהיה מכור לנדנודים, וברגע שאני מפסיקה לדפוק לו על הגב הוא מתעורר וצורח, אני מריגעה, נרדם שוב, מפסיקה ושוב מתעורר, וככה זה נמשך שעות עד שמגיע הזמן לארוחה הבאה, ששתינומגיעים אליה מותשים.
וכמובן שהילד לא מקבל את שעות השינה שכל כך חשובות להתפתחות שלו. בד"כ ישן במהלך הלילה כ8 שעות, אוכל ואז 3 שעות נוספות, ואז במהלך היום אולי במצטבר 2 שעות לא רצופות.
אני כבר מותשת ומיואשת, לא מצליחה לעשות שום דבר במשך היום ומגיעה ללילה עייפה, וקורסת מיד לשינה.
אשמח לעזרה.
מאת: אורח/ת
2. שנת יום אצל תינוק בן 3 חודשים
16/09/2014 15:05
היי,
שגרה היא אחד הדברים הכי חשובים לו, גם בהקשר של שינה. שגרה לא מחייבת כל היום להיות בבית וזה בסדר מדי פעם גם "לשבור" שגרה אבל את הבסיס לה כדאי להתחיל ליצור.
דברים נוספים שיכולים לעזור לך בהרדמות הם- לשים לב מאוד לסמני עייפות ולא "למשוך" אותו עייף, להיכנס לחדר חשוך וללא גירויים ולערוך טקס שינה מרגיע ומכין- מתווך בין הפעילות לשינה- גם בשנות היום וגם בתחילת הלילה (עדיף 2 טקסים שונים).
אם הוא כבר התרגל להירדם עם הליטופים אפשר לנסות לשקול להפסיק את הליטוף אבל להמשיך להיות לידו וכמובן לתת מענה לכל בכי.

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד