בן 3 וחצי חודשים שלא ישן

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. בן 3 וחצי חודשים שלא ישן
18/09/2014 20:23
בדיוק כמו השיר - כל היום, כל הלילה - הוא לא ישן.

התינוק שלי בן 3 וחצי חודשים, עולה מאוד יפה במשקל (שוקל כמעט 7 קילו - הכפיל את עצמו מהלידה), יונק במהלך היום ולאחרונה מקבל מדי פעם מטרנה. ניתקתי קשר בין אוכל ושינה כבר לפני חודש בערך ולאחרונה גם את ההרדמות בידיים ובתנועה הפסקנו לחלוטין - הוא למד להירדם במיטה, עם עזרה שלנו בלחישה וטפיחה. בימים האחרונים לפעמים נרדם רק בלחישה וללא עזרה פיזית (כמעט תמיד בבכי).

בעיית השינה נחלקת לשתיים: ביום ובלילה (ואני בטוחה שכל אחת מהן מזינה ותורמת לשניה).

ביום - לא ישן יותר מ-40 דקות. ניסיתי הכל, להעיר כדי לישון, לארוב בכל תנומה ולטפוח כדי להאריך את השינה, ואם מתעורר - מנסה תמיד להרדים שוב (ואם כשלתי, יוצאת רגע מהחדר וחוזרת ואומרת בחינניות בוקר טוב...). קראתי כל מקור מידע אפשרי בנושא וניסיתי הכל, זה פשוט לא הולך לי. אני עוקבת בקפדנות אחר חלונות שינה וסימני עייפות כדי להימנע מעייפות יתר, וכמעט בשום מצב לא מצליחה להאריך את מחזורי השינה, הוא ממש ער ובוכה נורא תוך שניה (אני תמיד רואה את הקפיצה הזו).

אנחנו בלופ מטורף וזה הפך להיות העיסוק היחיד שלי ב"חופשת" הלידה - לסדר לו את השינה.
הדרך היחידה שבה הוא יכול, לפעמים, לעבור מחזור שינה זה בטיול בעגלה. אני מוצאת את עצמי ימים שלמים מחוץ לבית הולכת והולכת רק כדי שיוכל לישון קצת, אבל זה פשוט לא הגיוני להעביר ככה ימים שלמים מחוץ לבית בהליכה, מה גם שזו משענת תנועה שאני רוצה לנטרל.

בערב (בין 18:30-19:30) - טקס שינה ההרדמה הולכת ממש מהר וטוב, כנראה בגלל שהוא גמור מעייפות. שעות ההתעוררות שלו בלילה הן קבועות יחסית: 22:00 בד"כ ואז 01:00 או 02:00 ומשם מדי שעה עד בערך 6 בבוקר שמתעורר סופית (עייף כמובן). בלילה מקבל בקבוק כדי שנדע בדיוק כמה אוכל, ואנחנו לא מאכילים אם חלפו פחות מ3-4 שעות אלא מחזירים לישון בלחישה טפיחה. אני חושבת שבגילו ובמשקל שלו לאכול פעמיים שלוש בלילה זה המון, מה גם שזה תורם להתעוררויות (כי בערך משלוש יש לו קקי וגזים), אבל גם לגבי זה אין לי מושג איך לפעול - לא נראה לי נכון לא להאכיל אותו בלילה. ההתעוררויות המרובות הללו מתרחשות מהיום שנולד, ומעולם לא ישן ברצף יותר מ-3 שעות.

תמיד מתעורר בבכי סובל, כי הוא עייף ולא באמת רוצה להתעורר אלא מנסה להחזיר את עצמו לישון ולא מצליח. זה הורס את כל סדר היום - את האכילה, הפעילות וכו', והופך אותו מילד חייכן ושמח לעצבני ובוכה נון-סטופ. וכך, הוא מגיע לערב, די גמור... התוצאה היא שהוא תמיד בעייפות יתר, סדר היום שלנו משובש ואנחנו שנינו גמורים.

אני יודעת שזה מוקדם לייעוץ פרטני וללימוד הירדמות עצמאית, למרות שאני מרגישה שהוא כבר כמעט שם. הוא מבין שהוא ישן במיטה. הבעיה היא ההתעוררויות.
מה עושים? לא ישנו כבר למעלה מ-100 ימים... והנורא מכל - מרגיש לי שהתינוק שלי סובל, באמת.
מאוד אודה לעזרתך...
מאת: לירוניישן
2. בן 3 וחצי חודשים שלא ישן
19/09/2014 9:54
היי לירוניישן,

אני רואה עד כמה חשובים לך הרגלי השינה של בנך ואת עושה מעל ומעבר כדי לתת לו את הטוב ביותר עבורו. זה לא מובן מאליו.
אני מאמינה שיש דברים שכן אפשר כבר לעשות כדי לעזור לשניכם, אמנם אנחנו לא מתחילים בתהליך שינה (למרות שמאוד יכול להיות שהוא בעל יכולת להירדמות עצמאית), אבל כן אפשר לעשות פגישת ייעוץ שהיא חד פעמית ותיתן לך אולי יותר כלים ותעזור לך לעשות סדר.
הדבר הראשון שאני חושבת שכרגע יהיה נכון לעשות, הוא מעט "להתנתק" מהתחושה שאת כל היום סביב השינה כי זה לא נכון, לא לך ולא לבנך.
אחרי שינה של 40 דקות לרוב מאוד קשה להחזיר לישון ואם זה לא מצליח ואז יש יציאה מהחדר הוא מבין את הוויתור (גם אם את יוצאת וחוזרת), לכן, עדיף מיד להוציא אותו. אפשר לטפוח כדי להאריך את התנומה אבל ברגע שהוא מתעורר לסיים את השינה הנוכחית.
לגבי הלילה, כרגע זה מוקדם להוריד ארוחות. 2-3 בגיל הזה זה בסדר גמור. הרבה מהיקיצות נובעות גם מהעייפות ולכן שנות היום יעזרו מאוד ללילות טובים יותר. מה גם שכרגע אין הרבה מה לעשות עם הגזים (גם לא הורדת ארוחות). אבל המשיכי לנתק את ההקשר בין האוכל לשינה.

כאמור, אם תרצי להיפגש לייעוץ, אין בעיה.

בהצלחה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. מחזקת אותך...
20/09/2014 23:01
לירוניישן:)

אני ככ מבינה אותך אין לך מושג. הייתי במקום שלך לפני כמה חודשים וזה ממש ממש קשה, מתיש ומבאס!
זה בהחלט נראה שאת עושה המון ואת כל מה שאפשר (מתחברת לעניין העגלה... אם זה מנחם אותך קטנציק שלי היה ישן רק עלי במנשא ורק בהליכה עד גיל 5 חודשים ולא משנה כמה ניסיתי להנחיל לו הרגלי שינה...;)
החדשות שנותנות תקווה הן שבזכות ליווי ותהליך שעברנו יחד עם עינת (כן, זו מהפורום כאן:) עומר ישן טוב, וגם אובססיית השינה שלי מתחילה מעט להתפוגג...
אני יודעת שיכול להיות וזאת עצה שלא תתחברי אליה כרגע (אני לא התחברתי לעצה הזו שניתנה לי בזמנו), אבל תנסי מעט להרפות מעניין השינה. זה מתיש ומתסכל להסתובב כל היום מסביב לחלונות שינה (הייתי שם) ובסופו של דבר להתעורר כל 40 דק בלילה עם חלונות ערות (הייתי גם שם... מאחלת לך שלא תדעי איך זה)
בקיצור- שולחת חיבוק מחזק.
זה באמת מסתדר בסוף התהליך, ואחרי שבועיים של שינה רצופה את תיזכרי בלילות הטרופים האלה כמו בחלום בלהות רחוק...
בהצלחה!
גלית
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד