תינוק בן חצי שנה עם בעיות הרדמות והתעוררויות תכופות

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. תינוק בן חצי שנה עם בעיות הרדמות והתעוררויות תכופות
28/09/2014 8:50
שלום,
בני בן חצי שנה יונק ללא בעיה מההתחלה. בעיות הרדמות והתעוררויות תכופות ושינות קצרות במהלך היום היו מהיום הראשון- בחודש הראשון לחייו בקושי ישן במהלך היום.
אף פעם לא היה צריך הנקה בשביל להירדם אבל עד ארבעה חודשים היה נרדם עם מוצץ ועל הידיים ומתעורר 3-4 פעמים בלילה ואוכל בשניים מהפעמים ובשאר נרדם חזרה עם מוצץ וחיבוק.
בארבעה חודשים התחלנו לגמול מהרדמות על הידיים ע״י ליטופים, תפיכות, הרזקנו על הידיים עד להירגעות ושוב למיטה, היה בוכה הרמנו הרגענו וכך הלאה. בגדול נראה שהתהליך הצליח, רב הפעמים בעיקר במהלך היום נרדם ללא עזרה בכלל אם עייף מאוד אז ממשיכים להרגיע על הידיים אבל מחזירים למיטה כשרואים שמתחיל להירדם.
אבל הבעיה של הלילה לא נפתרה. עכשיו אוכל פעם אחת בלילה בין 3-4 לפנות בוקר ( הארוחה לפני השינה היא בשבע בערב) ומסיים את ההנקה מאוד רגוע, כך שברגע שמרימה לגראפס נרדם מיידית על הכתף. ובנוסף קם 3-5 פעמים נוספות, לא מוכן לקחת מוצץ במיטה, נרגע רק כשמרימים ודוחפים מוצץ בכח ואז נרדם תוך שניות. ניסיתי לילה אחד לתת לו לבכות אז זה נמשך יותר משעה!!
מה עושים? איך מונעים את ההתעוררויות בלילה? חשוב לציין שבמהלך היום השינה מאוד השתפרה. ואין שום קשר לאיך שנירדם בערב לבין כמות ההתעוררויות. לפעמים נרדם לבד לחלוטין ועדיין מתעורר כל שעה- שעה וחצי.
תודה מראש
קלרה
מאת: אורח/ת
2. תינוק בן חצי שנה עם בעיות הרדמות והתעוררויות תכופות
28/09/2014 15:47
שלום קלרה,
הירדמות עצמאית היא כזו שקוראת בכל חלקי השינה. גם בשנות היום, גם בתחילת הלילה וגם באמצע הלילה. במידה ובמהלך הלילה בנך זקוק לעזרה בהירדמות זה סימן שהוא עדיין תלוי בגורמים חיצוניים וישנה אפשרות שזה יתחיל להשפיע גם על ההרדמות בתחילת הלילה.
לכן, כמו שהוא נרדם בערב כך הוא צריך לדעת להירדם גם במהלך הלילה ובשנות היום על מנת שההתעוררויות יפסקו.
זה אומר, לא לאפשר לו להירדם בזמן האוכל ולא על הידיים (בגיל הזה אפשר להוריד למיטה מבלי להמתין לגרעפס), אם הוא לא רוצה מוצץ זה אינו חובה, אפשר להמשיך להרגיע את הבכי עם מגע או על הידיים ואחרי שרגוע ייתכן והוא יסכים קחת את המוצץ (וגם אם לא, זה בסדר), חשוב כן לתת מענה לבכי. תמיד. ולגשת ולהרגיע אותו אבל כשהוא רגוע להחזיר למיטה.
יכול להיות שבהתחלה הוא יזדקק לעזרה עם מגע להירדמות ובהדרגה תורידו גם את זה עד אשר יירדם ממש בכוחות עצמו.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. הבהרה
28/09/2014 21:03
תודה רבה על התשובה.
חוץ מאשר באמצע הלילה הוא לא נרדם על הידיים בכלל ולא תוך כדי אוכל, מכניסים למיטה כשרגוע מאוד אבל לא רדום. לגבי הלילה, אני לא מספיקה להניח לפני שנירדם, ברגע שנירגע גם העיניים נעצמות- זה בא יחד תוך שניות בודדות ופשוט לא מצליחים להרגיע בלי להרים, כמו שכתבתי מקודם הבכי של השעה זה תוך כדי שירה, חיבוקים בתוך המיטה, ליטופים וכדומה.
לגבי ההירדמות בלילה עם ההנקה, גם זה אני לא מצליחה לשלוט- ברגע שמרגישה שמתחיל להירדם מנתקת מהשד אבל עד שמחזירה למיטה כבר מספיק להירדם.
ממש אובדת עצות....
מאת: אורח/ת
4. הבהרה
29/09/2014 13:11
במהלך הלילה לרוב האכילה היא עם עיניים עצומות ולכן מה שצריך לשים לב זה היחלשות היניקות ומיד כשזה קורה לנתק אותו.
כמובן שיש קשר גם לשנות היום וחשוב לוודא שאינו מגיע עייף מדי ללילה.
יחד עם זאת, בהנחה שהוא אוכל טוב במלך היום ואינו מאוד עייף ומבחינה בריאותית הכל בסדר אז כל עוד יש יקיצות תכופות וחלונות ערות זה מראה שישנם גורמי תלות עדיין.
הדרך להוריד את היקיצות היא למצוא את אותן עזרות ודברים שאתם עושים שעוזרים לו להירדם וללמד אותו להירדם בלעדיהן.
אם אתם מסתבכים אני ממליצה להיפגש לאבחון וייעוץ ולעבור את התהליך עם ליווי.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
5. בת 5 חוד׳
01/10/2014 14:56
שלום,
בתי בת חמישה חודשים. אוכלת מטרנה בכל 4 שעות. במהלך היום נרדמת טוב ועצמאית. שנת הצהריים מקוטעת והיא נעזרת בי ( הרם הורד) כדי להמשיך לישון. ישנה כשעתיים בצהריים ובבוקר כשעה וחצי.
ישנה עוד כחצי שעה אחה״צ.
בערב נרדמת בקלות יחסית, בדר״כ בעצמה. בקבוק אחרון ב 19:00
ובלילה...... קמה לאכול פעמיים. ( כל ארבע שעות)
העניין הוא שמס׳ פעמים היא התעוררה מאוחר יותר ולא ב 23:00 אלא ב 00:00 / 01:00 או 02:00 אך היא עשתה זאת פעמים ספורות ולא חוזרת על זה.
לעיתים אני מצליחה להרדים אותה ב 23:00 ללא אוכל זה קשה, מלווה בהרבה בכי והיא מתעוררת כעבור חצי שעה לאכול ואז אני תוהה אם בכלל היה אפקטיבי.
אשמח לחוות דעתך.
אני כמובן מאוד רוצה שתתחיל לוותר על הארוחה של 23:00 :):)
איך עושים את זה?
תודה!!! ,
מאת: אורח/ת
6. בת 5 חוד׳
02/10/2014 12:34
תתחילי בזה שתקפידי שהיא אינה נרדמת או מתנמנמת בזמן האוכל בשום ארוחה (לא במהלך היום ולא בלילה). ואז הסיכוי שהיא תתחיל לפתוח יותר פערים בכוחות עצמה הוא גדול יותר וגם במידה ולא, יהיה קל יותר להרדים אותה ללא אוכל.
באופן כללי, אם היא אוכלת טוב ועולה יפה במשקל ומדי פעם פותחת פער בעצמה עד לשעה 00 אז על פניו (ללא איבחון!) נראה שזה בסדר להעביר את הארוחה של 23 ל-00. גם אם זה בפעמים הראשונות זה נותן לך רק חצי שעה של שינה (בהנחה שאחרי החצי שעה הזו כבר מינימום השעה 00)
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד