תינוקת בת שנה וחמישה חודשים מתעוררת מוקדם מהרגיל יחסית לעצמה

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. תינוקת בת שנה וחמישה חודשים מתעוררת מוקדם מהרגיל יחסית לעצמה
23/11/2014 20:29
ערב טוב,
דניאלה רגילה להירדם לבד במיטה אחרי שהיא שותה בקבוק מטרנה של 180 על אחד מאיתנו בחדר שלה והקראת סיפור.
עד שהתחילה גן בספטמבר בגיל שנה וחודשיים הייתה נרדמת ב20:00-20:15 בערך ומתעוררת ב7:30 בערך( ככה היה מגיל שנה מהרגע שהורידה בעצמה את שנת הבוקר והאריכה עד שנת הלילה עד 7:30)
בחודש הראשון של הגן הייתה מאוד עייפה בערב אבל עדיין הקפדנו על אותה שעת שינה והשינוי היחידי היה שהיא התחילה להתעורר ב7:00(חצי שעה קודם).
מאז המעבר לשעון חורף הכל התבלגן ואנחנו לא מצליחים לחזור לשעות כמו בקיץ.
במשך שבועיים היא התחילה להתעורר ב5:30-6:00( חשוב לציין שבדיוק במעבר לשעון חורף היא הייתה חולה שבוע שלם) אז בשבועיים אלו נתתי לה להשלים עליי בכורסא בחדר שלה שעת שינה נוספת עד 7:00 ואז בקבוק חלב. בגלל שבכל זאת החלה להתעורר מוקדם יותר אז גם לא רצינו למשך אותה והקדמנו את כל טקס השינה כך שבערך ב19:15 הייתה במיטה לקראת הירדמות.
במטרה לשוב לשגרת הקיץ-בשבועיים האחרונים איחרנו חזרה את שעת ההרדמה ל19:45ו אני מנסה ״לגמול״ אותה משעת השינה עליי בבוקר אז מה שקורה שמ5:30 בערך היא מתעוררת בוכה ואני מרגיעה אותה ויוצאת מהחדר. כל פעם יש שקט לעשר דקות מקסימום עד שבוכה שוב. אני רואה עליה שהיא עדיין מאוד עייפה אבל פשוט לא מצליחה להירדם. בשבוע שעבר היא כבר חזרה לישון עד 6:45 ואז מחדש בימים האחרונים חזרה לבכות מ5:30. כבר קצת נכנעתי לעייפות של עצמי ונתתי לה את הבקבוק מטרנה של הבוקר כבר ב6:00 במיטה בתקווה שזה ירגיע אותה והיא תחזור לישון עוד קצת- זה לא עבד, היא אכלה ואז נהייתה ערנית לגמרי וב6:00 כבר שיחקה בסלון. ( סה״כ אני שמחה שזה לא עבד ולא אמשיך עם הרגל זה כיוון שאני לא באמת רוצה להרגיל אותה לבקבוק במיטה אלא רק לאחר ההתעוררות כמו שהיא מכירה).
לגבי הגן, התאקלמה יפה וישנה כשעה וחצי-שעתיים בצהריים. חוזרת עייפה מהגן אבל לא באופן חריג.
אז אחרי הנאום הארוך שלי, הייתי שמחה לעצות לגבי איזו שעת השכבה מומלצת לה בשלב זה והאם להמשיך ולנסות למשוך אותה בבוקר בתקווה שתחזור להתעורר ב7:00?
המון תודה,
אורי
מאת: אורח/ת
2. תינוקת בת שנה וחמישה חודשים מתעוררת מוקדם מהרגיל יחסית לעצמה
24/11/2014 12:35
היי אורי,
אחד הדברים שקורים במצב של עייפות זה ששעת הבוקר מתקדמת. זה מה שכנראה החל לקרות כשדניאלה ישנה פחות במהלך היום והלכה לישון באותה השעה בלילה, אבל הגיעה אליה עייפה יותר.
גם שעון החורף משפיע כיון שהחושך הוא מוקדם יותר ויחד עם זה גם העייפות.
אז, כדבר ראשון אני ממליצה לשים לב מתי היא מתחילה להיות עייפה ויכול להיות שצריך יהיה להקדים לה את שעת השינה, יש סיכוי ששעת הבוקר תדחה מעט אבל כרגע אם אתם רוצים שדניאלה תבין שבשעה 5:30 עדיין לילה אז חייבים להחזיר אותה לישון, עם כל הקושי וזה באמת לא קל בכלל! אבל אחרי כמה בקרים עקביים כאלה היא תתחיל להבין. חשוב שכדי שזה יצליח שלא יהיו "הפתעות" כמו בקבוק, יציאה מהחדר וכו..
האפשרות השנייה היא להקדים את שעת השינה (אם היא עייפה מוקדם יותר) ובשעה 5:30 להתחיל את היום בצורה ברורה וחד משמעית. כאמור, ייתכן והיא תאריך מעט בעצמה את הבוקר אבל סביר להניח שהשעון הביולוגי יתקבע אבל היא תקבל יותר שעות שינה.

אז זהו, נאמתי לך בחזרה :)
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. 2. תינוקת בת שנה וחמישה חודשים מתעוררת מוקדם מהרגיל יחסית לעצמה
25/11/2014 12:31
תודה רבה על ״הנאום״ המפורט!!
החלטנו לנסות במשך שבוע לפחות גם להקדים את שעת השינה לפי העייפות של דניאלה וגם להראות לה באמת באופן עקבי ש5:30 עדיין לילה, בתקווה שנצליח להשיב את כולנו לשעות שהיינו רגילים עד לא ממזמן..
תודה רבה על הייעוץ!
אורי
מאת: אורח/ת
4. תינוקת בת שנה וחמישה חודשים מתעוררת מוקדם מהרגיל יחסית לעצמה
25/11/2014 20:57
בהצלחה!!
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
5. מטרנה מהדרין או חלבי
05/03/2019 20:42
אני בהריון ומתלבטת אם ליקנות מטרנה מהדרין או חלבי מה ההבדל ומה יותר טוב
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד