הנקה ושינה

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. הנקה ושינה
13/07/2015 15:00
שלום, ביתי בת חמישה וחצי חודשים, הולכת לישון בערב לאחר טקס שינה (אמבטיה, הנקה), נרדמת במיטה שלה עם עזרה (טפיחה, ליטוף). במהלך הלילה מתעוררת המון פעמים ולא מוכנה לחזור לישון ללא הנקה. אנחנו מנסים ללטף, להרים אבל היא ממש לא מוכנה, בוכה המון. כשאני מרימה אותה זה אפילו עוד יותר קשה כי אז היא חושבת שתיכף תינק וכשנגלה שלא היא ממש בוכה ולא נרגעת.
איך אפשר לעזור לה לחזור לישון ללא הנקה ולגרום לה לישון יותר שעות ברצף?

תודה
מאת: אורח/ת
2. הנקה ושינה
14/07/2015 16:23
היי,

קודם כל מומלץ לנתק את הקשר בין האוכל לשינה. לתת לה לאכול אבל לנתק תמיד כשהיא מתחילה להתנמנם ולמעשה היא נכנסת למיטה לאחר האוכל ערה.
כשהיא תלמד להירדם ללא עזרת ההנקה יהיה קל יותר לפתוח לה פערים (חלקם היא תפתח בעצמה).

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. הנקה ושינה
14/07/2015 22:51
הי, תודה על התשובה.
אני מבינה את הקשר בין שני הדברים ולכן לימדתי אותה להירדם במיטה ולא בהנקה. היא יונקת ואחרי שמסיימת אני מניחה אותה ערנית במיטה ואז עוזרת לה להירדם. למרות זאת היא עדיין מתעוררת הרבה פעמים בלילה ומבקשת לינוק כדי לחזור לישון. אם אנחנו מנסים לעזור לה לחזור לישון בדרכים אחרות היא ישר בוכה.
אם ההנקה מופרדת מהשינה מה עוד יכול להשפיע על כך שהיא לא מוכנה לחזור לישון בלי לינוק? האם יש משהו נוסף שאני יכולה לעשות כדי לעזור לה להירדם בלי לינוק ושתוכל לישון יותר זמן ברצף?

תודה
מאת: אורח/ת
4. הנקה ושינה
15/07/2015 16:10
אם היא אף פעם אינה נרדמת או מתנמנמת בזמן האוכל (לא בשנות הבוקר והצהריים, לא בתחילת הלילה, ולא באמצע הלילה) ובהנחה שהיא אוכלת טוב במהלך, סיבה אפשרית נוספת היא התוצאה שאליה היא רגילה להגיע בהרדמה.
ייתכן ומתוך הלמידה שבסופו של דבר היא מקבלת את האוכל לאחר בכי ממושך היא ממשיכה לדרוש את האוכל. קודם כל כדאי להרגיל אותה לאוכל כל 3 שעות, ואם היא מתעוררת לפני זמן האוכל להרגיע עד שהיא תירגע ותירדם גם אם בימים הראשונים זה ייקח הרבה זמן (וסביר שזה יקרה). יכול להיות שיהיה קל יותר בהתחלה שבעלך ייכנס בשעות בהן לא אמורה להיות ארוחה ואחרי שתהיה הקלה תוכלי גם את להרדים ללא אוכל.
אחרי שיהיה קל יותר תוכלי לפתוח פערים גדולים בצורה הדרגתית.
כרגע הכי חשובה זו העקביות, כלומר, הרדמה שאינה אמורה להיות עם אוכל שלא תסתיים באוכל.


* התשובה היא כללית כיון שחסר לי הרבה מידע ללא אבחון. ייתכן ויש סיבות נוספות ו/או אחרות, אם אתם מרגישים שאתם מסתבכים אתם מוזמנים ליצור עמי קשר.

בהצלחה!
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד