אמא מבולבלת

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. אמא מבולבלת
28/04/2016 13:47
שלום רב.
ביתי בת כמעט 4 חודשים (בשבוע הבא ימלאו לה 4 חודשים), ולאחרונה אנחנו חווים בעיות בהרדמה.
נתחיל בזה שמאז שנולדה תמיד נרדמה בתנועה על הידיים. בגיל 0 היו לה כאבי בטן, שגרמו לה להתעורר כל שעה. ולהירדם על הידיים, או על הברכיים שלי גרמו לה לישון שינה ארוכה יותר ולפחות התעוררויות.
בגיל חודשיים וקצת כאבי הבטן פחתו אבל אנחנו ההורים כבר התרגלנו להרדים אותה על הידיים וכף המשכנו (שיטה מצליחה לא מחלפים). לאחרונה גם זה לא מצליח לנו. והכוונה היא להירדמות גם ביום וגם בלילה. פשוט לא רוצה להירדם למרות סימני העייפות- מתחיל בסימנים אדומים בגבות, צלילי קיטור, וכשהיא לא נרדמת זה מוביל לפיהוקים, ובשלב מאחור יותר זה מוביל גם לשפשוף העניים, והמון המון בכי בין לבין. לפעמים מוצצת אצבע , אבל זה לא עוזר לה להירדם.
אתמול לא נרדמה 4 שעות. (התעוררה ב-9 וחצי בערב, ונרדמה ב-1 בלילה) ועד שהצלחנו להרדים אותה התעוררה לאחר שעה. תמיד כשלוקח המון זמן להרדימה השינה של אחרי קצרה יותר והיא קמה עם פחות מצב רוח (פחות חייכנית מבדרך כלל).


ניסינו להניח אותה במיטה ולתת לה לקטר כשראינו את הגבות האדומות. אז היא התחילה לשחק עם המובייל שיש לה שם. אז הוצאתי את המובייל. אז היא התחילה למלמל לעצמה ולקטר, עד שזה הוביל לבכי רציני.

אז ניסיתי להרגיע אותה כשהיא שכבה במיטה, וברגע שהיא נרגעה להיעלם לה מנקודת הראיה- אבל זה לא עזר. ברגע שהיא קולטת אותי ופתאום אני נעלמת לה- היא בוכה בכי גדול יותר ממקודם.

אז ניסיתי להניח אותה במיטה שלה, וישבתי לידה כך שהיא ראתה אותי. אבל אז היא הביטה בי בשקט וחייכה אלי, כאילו מנסה לשחק איתי. וכשלא הגבתי לזה ורק אמרתי לה כל הזמן לילה טוב, אחרי כחצי שעה התחילה לקטר ולבכות.

ואז ניסיתי שיטת הלתת לה לבכות עד שתירדם. שיטה נוראית לדעתי. נורא קשה לי עם זה כשהיא צורחת. אחרי 15 דקות בערך של צרחות ויתרתי והחזקתי אותה בידיים. זה היה נורא. השיטה הזו נורא קשה לי . אני לא מאמינה שתינוק צריך לבכות כדי להירדם. אני חושבת שההירדמות צריכה לבוא ממקום נעים וחם כי ככה גם לי כיף להירדם (כשבן זוגי מחבק אותי). מצד שני, אני כבר לא יכולה להרים אותה שעות כמו פעם . כי גם היא בוכה הרבה עד שנרגעת ומגיעה לשלב של כמעט בכי, וגם היא נהיית כבדה יותר וזה מקשה עלי.

מה לעשות? האם אני צריכה להיות נוקשה איתה ולהתעקש גם אם היא בוכה, או שלהרדים אותה ככה בידיים, ובגיל גדול יותר לתת לה הרגלים אחרים?

חשוב לי להדגיש, כי כשהיא סתם מקטרת אני לא מתייחסת לזה. אבל אצלה אם לא מתייחסים זה הופך בסוף לבכי. כמו כן, מישהו אמר לי אמירה מפחידה שכשהיא היא תהיה במעון , כבר יחנכו אותה להירדם במיטה , ואני חוששת שיעשו את זה בדרך האכזרית של פשוט לתת לה לבכות עד שהיא נרדמת.
מאת: אורח/ת
2. אימא יקרה
01/05/2016 15:40
היי,
מה שקורה עם בתך הוא נורמלי לחלוטין. הרבה מאוד פעמים תינוק שמתרגל להירדם עםעזרה בהדרגה צריך אותה יותר ויותר וההרדמות מתארכות.
הדרך לצאת מזה היא ללמד אותה להירדם הירדמות עצמאית. גם אני כמוך חושבת שצריך לתת מענה לבכי של תינוק.
בשלב הראשון כדאי ללמד אותה להירדם במיטה שלה עם עזרה ממך. כלומר, לשבת לידה ולתת לה מגע רצוף עד הירדמות. אם היא בוכה אפשר להרגיע על הידיים ואז להחזיר למיטה ולהמשיך עם המגע.
אחרי שזה ילך בקלות כדאי יהיה להמשיך וללמד אותה להירדם ללא המגע ובסוף ללא הנוכחות שלך.

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד