התפתחות התינוק
דיבור תינוקות
בטן גב בטן
מסוכן לתינוקות - עולים ברמת החיים
מבחן אפגר
מסוכן לתינוקות - עולים ברמת החיים
אורית גולדפינגר-מנדל

הבית הוא סביבה מסוכנת לתינוק הזוחל בשלבים בהם הוא עדין בוחן את עולמנו ובודק מה אסור ומה מותר. בגיל מסויים צריך להתחיל לעלות ברמת החיים ולהעלות את הסכנות גבוה יותר מהשגתו של התינוק.

איך מרחיקים סכנות מתינוקות זוחלים?

כשמלאו לבני הבכור 6 חודשים, הגעתי לפגישה השגרתית בטיפת חלב. השאלה הראשונה שהאחות שאלה אותי היתה: "האם עליתם כבר ברמת החיים?". נדהמתי, לא הבנתי למה היא התכוונה. האם רמת החיים שחייתי בה עד עכשיו הייתה נמוכה? האם לא דאגנו לכל מה שהקטנצ'יק צריך? אבל היא מיד הרגיעה אותי והסבירה לי שהחל מגיל 6 חודשים כשהתינוקות כבר פעילים יותר ומגיעים כמעט לכל מקום, צריך לעלות ברמת החיים. כלומר, להעלות את כל הדברים המסוכנים או היקרים לגובה שהתינוק לא יגיע אליו.

עכשיו כשבני השלישי הגיע לגיל של "מעניין מה יש במגרה... מעניין איזה טעם יש לחול בעציץ... מעניין אם אפשר לרדת את המדרגות כשהראש מוביל..." נזכרתי בשאלה של אותה אחות.

אז כן, תינוקות חכמים, אבל גם מאוד סקרנים ואוהבים לבדוק כל דבר. הם עדיין אינם מבחינים בין טוב לרע ובין מותר לאסור. בן של חברה שלי ניסה לראות אם במקום קלטת אפשר להכניס לווידיאו משולש פיצה. חשוב להגיד להם "לא! זה אסור!" כשהם מתקרבים לסכנה, אבל יותר פשוט להרחיק את הסכנה מהם. חשוב להסביר לאחים הגדולים את הסכנה בהשארת חלקי צעצועים קטנים, במיוחד חלקי לגו וגולות שנראים מאוד מפתים וכמובן שאריות מזון על הרצפה.

 

אז איך עולים ברמת החיים?

  • להרחיק מהישג ידיו כל דבר שאפשר להכניס לקופסת פילם (אתם זוכרים שהייתה כזאת פעם) או קטן ממטבע של 10 ₪. זה מסוכן - התינוק יכול לנסות לבלוע ולהיחנק ממנו.
  • להרחיק את כל העציצים מהרצפה בסביבה שהוא זוחל.
  • לנעול (במנעולים מיוחדים) את המגרות במטבח, בסלון ובחדרים כדי למנוע שבירה של חפצים ותפיסת האצבע במגרות. כדאי להשאיר מגירה אחת במטבח עם כלי פלסטיק שבהם התינוק יכול לשחק.
  • להרחיק כבלי חשמל ולהסתירם, וכמובן לסגור בפקק ביטחון שקעים שאין משתמשים בהם.
  • לא לאפשר לכל דבר שחשוב לכם להגיע לרצפה, בעיקר ציורים של הגדולים או מסמכים. לתינוקות  יש את היכולת לקמט ולהרוס דפים בשניות, חלקם אפילו אוהבים לטעום אותם.
  • תינוקות אוהבים במיוחד לשחק עם הקופסאות של הצעצועים. חשוב לבדוק שהם אינם מתחילים לאכול אותם. קרטון דק נחתך בקלות כשהוא רטוב מרוק.
  • לסגור דלתות של אמבטיות ושירותים. לתינוקות יש חיבה למדע - הם בודקים מה קורה כשזורקים נייר טואלט או כל דבר אחר למי האסלה ולפעמים אחרי שהם לבושים הם דווקא רוצים להתקלח שוב...
  • לסגור בשער ביטחון פתחים מסוכנים או מעבר למדרגות (אפשר ללמד אותם מהרגע שהם זוחלים על שש איך עולים מדרגות, כמובן בהשגחה).
  • להרחיק את המזון לחתולים וכלבים. התינוקות אוהבים לטעום אותו.
  • להרחיק חומרים מסוכנים. עדיף לאחסן אותם מחוץ למטבח, במדף גבוה.

חשוב לזכור בכל בוקר לעשות "מסדר המפקד" למטבח ולאזורים בהם התינוק זוחל, להרחיק חפצים מסוכנים ולהעביר "וויש" על הרצפה. יחד עם זאת, חשוב ללמד אותם מה מותר ומה אסור, לא לפחד להגיד "לא! זה אסור!" וללמד את הגדולים לשמור על החפצים שלהם במקום בטוח.

חשוב לשים לב כשהתינוק שקט, יושב מתחת לשולחן, בפינה מרוחקת או סתם מעורר חשד. יש לבדוק אם הוא לא הכניס משהו לפה לבדיקה. אם הוא כבר הכניס משהו לפה, לא להיכנס ללחץ לדחוף אצבע קטנה בזהירות לפיו, בדר"כ הוא יסגור חזק את פיו, אז בעזרת היד השנייה ללחוץ על הלסתות לפתיחת הפה, לפשפש בפה ולהוציא את החפץ בזהירות.

אז אם אחות טיפת החלב תשאל אתכם: "האם עליתם ברמת החיים?" תגידי לה שכן!

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/31/265-מסוכן-לתינוקות-עולים-ברמת-החיים'>מסוכן לתינוקות - עולים ברמת החיים</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
מספר תרופות סבתא שיעזרו לך בהריון [קרא בהרחבה]
מהם הגורמים לתסמונת מוות בעריסה [קרא בהרחבה]
מחלקת יולדות או מלונית? המממ... [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מספר תרופות סבתא שיעזרו לך בהריון [קרא בהרחבה]