הריון בסיכון גבוה
מצוקה עוברית
הריון מחוץ לרחם
הריון מרובה עוברים
הריון תאומים
סכרת הריון
רעלת הריון
בצקות בהריון
דליות ברגליים
תסמונת התעלה הקרפלית
ירידת מים מוקדמת
היפוך עובר
סיבוכי ירידת מים
אי ספיקת צוואר הרחם
ריבוי ומיעוט מי שפיר
בצקות בהריון
יעל מיכאלי

בצקת היא ענין שכיח בהריון שניתן להתגבר עליה באמצעות תזונה נכונה, תוספות ויטמינים ופעילות גופנית.

במשך ההריון יש עלייה של 6.5 ליטר בנוזלי הגוף. מצב זה, יחד עם שינויים הורמונאליים, גורם להפרת איזון הנוזלים בין פנים התאים לסביבה שמחוץ לתאים. אי לכך, כל תנועת הדם בגוף משתנה והחזר הדם דרך הורידים ללב, יורד. העניין משפיע בעיקר על הגפיים , כאשר הגפיים התחתונות, מפאת כוח הכבידה, רגישות יותר.

בצקות הן עניין שכיח בהריון, אך יחד עם זאת, יש לשים לב שאינן מלוות בעלייה בלחץ הדם, משום ששני המצבים יחד, יכולים להעיד על רעלת הריון.

מבחינה תזונתית, הדבר הראשון שיש לעשות הוא להפחית את צריכת המלח. למעשה כמעט כל מזון מכיל נתרן ולכן כדאי לחשוב פעמיים לפני שמוסיפים מלח לתבשיל. לא רק הפחתת הנתרן חשובה, אלא גם הוספת אשלגן. איזון בין נתרן לאשלגן מווסת בצורה טובה את משק המים בגוף. מזונות שעשירים באשלגן: קטניות, חיטה מלאה, אבטיח, תפוזים, עגבניות, פטרוזיליה, אננס, גזר, סלרי, בננה, אגוזים, בקר, עוף ודגים.

כשהגוף אוצר נוזלים, אפשר לעזור לו לפנותם ע"י מזונות משתנים, כגון: חליטות פטרוזילה, שן ארי או סרפד.

נמצא שויטמיני B יעילים מאוד בהפחתת בצקות, מאחר ואינם מצויים בכמות מספקת במולי ויטמינים לנשים בהריון, אפשר ליטול תוסף של B קומפלקס 50 מ"ג פעמיים ביום - בוקר ואחה"צ.

עיסוי בכפות הרגליים יכול לסייע מאוד לזרימת הדם ולהפחתת הבצקות. למי מכן שהחליטה ללכת למטפל, בדקו טוב שהוא יודע מה לעשות בהריון.

פעילות גופנית בהריון מאוד עוזרת למצבי בצקות. יש לבחור פעילות גופנית שאינה יוצרת עומס על הגפיים התחתונות כמו שחייה, יוגה, פילאטיס.

כדאי בסוף יום, לפני השינה, לשכב על הגב ולהרים רגליים על קיר, כך מתאפשרת זרימת דם הפוכה שיכולה מאוד להקל על הבצקת. ערך מוסף כתוצאה מכך, הוא תמיכה במערכת העצבים עקב עידוד זרימת הדם לפלג הגוף העליון.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/40/231-בצקות-בהריון'>בצקות בהריון</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
עיסוי פגים - איך לעסות את זה נכון [קרא בהרחבה]
שוקלת ללדת בבית? כמה דברים שכדאי לך לדעת. [קרא בהרחבה]
ביות חלקי או מלא? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
עיסוי פגים - איך לעסות את זה נכון [קרא בהרחבה]