עבודה בהריון
ספורט ותזונה בהריון
תרופות בהריון
לחץ בהריון
לחץ בהריון
מערכת קרוסלה

מצבי מתח ולחץ בזמן הריון עלולים להביא להפלה או לידה מוקדמת. כדי למנוע תרחישים אלו, מומלץ להפחית עומס בעבודה ולהשתמש בשיטות כמו יוגה להריון כדי להירגע.

לחץ בהריון תמונה 1

צילום: שמרית אסף, סטודיו התחלות

 

לחץ בזמן הריון

מתח או לחץ בזמן ההריון גורמים להפרשת הורמונים הגורמים לזרימת דם מוחלשת לשלייה (placenta), מה שמוביל להתכווצויות. בנושא מתח קשה לומר מה מותר ואסור בהריון, אך מחקרים הראו כי מתח בהריון עלול לגרום הפלה, לידה מוקדמת ומשקל נמוך של התינוק. אם עובדים בעבודה מלחיצה, מומלץ להוריד מעומס העבודה. אם המתח הוא בחיים האישיים, ניתן לנסות טכניקות כמו יוגה (Yoga) או פלדנקרייז, שעשויות לעזור בהירגעות.

 

טיסה בזמן הריון

נשים בהריון יכולות לטוס בבטחה עד שבוע הריון 36. הזמן הטוב ביותר לטוס בזמן ההריון הוא בין שבוע 18 לשבוע 24, משום שאז הסיכויים להפלה או לידה מוקדמת נמוכים יחסית. במידה וטסים בזמן ההריון, חשוב להיות בתנועה, במיוחד בטיסות ארוכות - לקום וללכת באזור המושב, זאת כדי למנוע יצירה של קרישי דם, תופעה שנגרמת בטיסות. כמו כן חשוב ליידע מראש את חברת התעופה ולבדוק את התנאים למקרה שייווצרו סיבוכים בזמן הטיסה.

 

אמבטיה או ג'קוזי בזמן ההריון

במהלך ההריון, אין מניעה לעשות אמבטיות, אך יש להימנע מג'קוזי או אמבטיות במים חמים במיוחד. מחקרים הראו כי שהייה בג'קוזי בשלבים המוקדמים של ההריון מכפילה את הסיכוי להפלות. הטמפרטורות הגבוהות עלולות לגרום להתעלפות ואף למומים אצל התינוק.

 

שינה בזמן הריון

שינה חשובה מאוד לאם ולתינוק וחיונית בשמירה על אנרגיה בזמן ההריון. חשוב לישון בין 7 ל-9 שעות בלילה. מומלץ לישון שנת צהריים אחת קצרה, אבל להימנע מנמנומים קצרים במהלך היום. כדי ליצור תנאים אופטימליים לשינה טובה, רצוי לאכול לפחות 3 שעות לפני השינה ולעשות פעילות גופנית קלה כמו הליכה. בשביל לשמור על נוחות בזמן השינה, מומלץ לישון על צד שמאל ולשים כריות בין הרגליים ומתחת לבטן.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/49/98-לחץ-בהריון'>לחץ בהריון</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
איך מבצעים עיסוי תינוקות בצורה נכונה [קרא בהרחבה]
התינוק שלכם כבר נרשם לאוניברסיטה? [קרא בהרחבה]
סדנאות הורים וילדים - יש דבר כזה [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
איך מבצעים עיסוי תינוקות בצורה נכונה [קרא בהרחבה]