הכנת הגוף להריון. בדיקות לפני הריון. להיכנס להריון. בדיקות סקר גנטיות.

לפני הריון
להיכנס להריון
הגברת סיכויי כניסה להריון
בדיקות גנטיות
בדיקת הריון
פונדקאות
הגברת סיכויי כניסה להריון
מערכת קרוסלה

אם גם אתם רוצים להיכנס להריון, ישנם כמה רעיונות שעשויים לשפר את סיכויי ההצלחה שלכם. רק אל תשכחו שכדאי גם להנות בדרך אל התינוק הנכסף.

הגדלת הסיכוי להיכנס להריון

זוגות רבים המחליטים להיכנס להריון בוחרים פשוט לתת לטבע לעשות את שלו. חשוב לדעת שישנם דברים שניתן לעשות כדי לתת לטבע "דחיפה" קטנה ולהגביר את סיכויי הכניסה להריון. לנשים שנטלו עד כה גלולות למניעת הריון, הדבר הראשון הוא כמובן להפסיק לקחת את הגלולה. ניתן לצפות לאי סדירויות בקבלת המחזור החודשי לאחר הפסקת הגלולה, ייתכן וייקח מספר חודשים עד שהמחזור יחזור להיות סדיר. רוב הנשים חוזרות לפוריות מלאה כבר בחודש הראשון שלאחר הפסקת הגלולה או הוצאת הדיאפרגמה.

ככלל, מומלץ לגשת לביקור אצל גניקולוג לבדיקה כללית כאשר מחליטים על כניסה להריון. זיהומים או מחלות שלא זוהו יכולים להקטין את סיכויי הכניסה להריון וחלילה לגרום לסיבוכים. הרופא יכול גם לרשום ויטמינים ותוספי מזון להגברת הסיכויים לכניסה להריון. הדבר הבא שמומלץ לעשות על מנת להכין את הגוף להריון, הוא להתחיל לקחת חומצה פולית (Folic Acid) כשלושה חודשים לפני הכניסה להריון, שכן הוכח שהיא מורידה את הסיכון למומים מולדים אצל התינוק.

 

מה מותר ומה אסור

מרגע שהחלטתם על כניסה להריון יש להפסיק לעשן, לשתות אלכוהול ולצרוך סמים. עישון ושימוש בסמים מורידים משמעותית את סיכוי הכניסה להריון. גם עישון פסיבי פוגע משמעותית בפוריות ועלול להוביל לסיבוכים בהריון ובלידה. רוב הנשים מקפידות להימנע מצריכת אלכוהול במהלך חודשי ההריון, אך כיום מומלץ להפסיק לשתות אלכוהול מהרגע שבו מחליטים על כניסה להריון. מהרגע שבו החלטתם על כניסה להריון, יש להגביל גם את כמות הקפאין שאתם צורכים ביום. צריכה מוגזמת של קפאין פוגעת ביכולות הגוף לשמור על ברזל. מומלץ להפסיק לחלוטין לשתות תה, קפה או משקאות מוגזים המכילים קפאין. במידה ולא רוצים להפסיק לגמרי, יש להגביל את הכמות ללא יותר משני ספלים ביום וניתן כמובן לעבור למשקאות נטולי קפאין.

במידה ולא עשיתם זאת עד כה, עכשיו הזמן להתחיל לשמור על המשקל. לנשים בעלות משקל בריא בהתאם לגובהן, יש לידות קלות יותר וסיכויים גבוהים יותר ללידת תינוק במשקל בריא. להגברת סיכויי הכניסה להריון, מומלץ להוציא מתפריט ההריון מזון מהיר ושמן וצבעי מאכל, יש לאכול הרבה ירקות, להכניס מנות דג לתפריט ולדאוג לצרוך הרבה נוזלים. מומלץ מאוד לבנות תכנית של פעילות גופנית מתונה שתעזור לכם בשיפור הסיכויים להריון. חשוב לא להגזים עם פעילות גופנית, אם תתישו את עצמכם, תפגעו באנרגיה ולגוף יהיה קשה יותר לקלוט את הזרע ולהיכנס להריון.

בכל הקשור לקיום יחסי מין והגברת סיכוי הכניסה להריון, התזמון הוא הכול. האישה צריכה לחשב את ימי הביוץ שלה על פי המועד האחרון של המחזור החודשי. כיום ניתן לקנות בכל בית מרקחת ערכה פשוטה לחישוב ימי הביוץ. קיום יחסי מין בימים בהם מתרחש הביוץ (Ovulation), יגדיל משמעותית את הסיכוי להריון. אין צורך לגוון בתנוחות שכן כיום מאמינים כי התנוחה המיסיונרית היא התנוחה הטובה ביותר להיכנס להריון. הזמן הטוב ביותר לקיים יחסי מין הוא בבוקר, שכן אז ספירת הזרע גבוהה.

 

כניסה להריון היא עבודת צוות, גם מצידו של הגבר ישנם מספר דברים שניתן לעשות כדי להגביר את הסיכויים להיכנס להריון. מומלץ לזנוח תחתונים לוחצים ולעבור לבוקסר. חשוב לדאוג שהאשכים לא יתחממו שכן זה עלול להרוג את הזרע ולכן מומלץ להימנע מאמבטיות חמות או בגדים צמודים מדי. מומלץ גם לקחת וימין C או E המעלים את איכות וספירת הזרע.

כיום מאמינים שיש שיטות שונות כדי להגדיל הסיכויים ללידת בת או לידת בן, בדרך כלל זה תלוי בתנוחה ובמועד קיום יחסי המין. ללידת בן מומלץ לקיים יחסי מין ביום הביוץ המדויק והתנוחה המומלצת היא שהגבר יהיה למטה והאישה למעלה. ללידת בת מומלץ לקיים יחסי מין יום או יומיים לפני הביוץ והתנוחה המיסיונרית היא המומלצת.

במקרים רבים כאשר מנסים להיכנס להריון יחסי המין הופכים למטלה. אמנם חשוב לקיים יחסי מין בזמן הביוץ אבל גם חשוב לקיים יחסי מין באופן רגיל במהלך השבוע. נסו ליהנות מיחסי מין ולא להפוך אותם ל"עבודה". צרו לעצמכם אווירה רומנטית. סקס מהנה והגעה לאורגזמה מעלים את סיכויי הכניסה להריון.

מצב נפשי, מתח ולחץ יכולים להשפיע רבות על שיפור סיכוי הכניסה להריון. לנשים אשר חוות דיכאון יהיה קשה יותר להיכנס להריון. מתח ולחץ גם הם יכולים לפגוע בסיכויים ולכן מומלץ למצוא שיטות הרגעה כמו יוגה ומדיטציה שיגדילו את הסיכוי להיכנס להריון.

חשוב לזכור שלהיכנס להריון לא תמיד קל, ולא צריך להתייאש או להיות מתוסכלים אם לא מצליחים אחרי הניסיון הראשון. לפעמים הלחץ והציפייה להיכנס להריון יכולים לפגוע בסיכויים ואז כאשר מפסיקים לנסות, נכנסים להריון. מחקרים הראו שגם אצל זוגות בריאים לחלוטין ללא בעיות חריגות, יש סיכוי של לא יותר מ 25% להיכנס להריון בחודש הראשון של הניסיונות. לפעמים זה יכול לקחת גם מספר חודשים להיכנס להריון. ההמלצה היא שרק אישה בגיל פחות מ-30 המנסה לפחות שנה להיכנס להריון ולא מצליחה, תיגש להתייעצות אצל רופא, שיבדוק האם מדובר בבעיית פוריות וכיצד ניתן לגרום לשיפור סיכויי הכניסה להריון.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/61/306-הגברת-סיכויי-כניסה-להריון'>הגברת סיכויי כניסה להריון</a>

סגור לתגובות


6. הריון
אני נשואה 5שנים ואני רוצה כל כך ילד ומה לא עשיתי קניתי הכול ביוץ הכול ואני לא מבינה
למה אורח
דירוג:
13

בעד הריון ולידה
5. ספר "הריון שהוא נס"
ממליצה בחום על הספר לכל מי שרוצה להכנס להריון מהר וטבעי. אורח
דירוג:
4

בעד הריון ולידה
4. הייי שמי נעמה אני רוצה לדעת.איך יפשאר לדעת מתיי אני ניכנסת לזמן ביוץ.
אני וחבר שלי כמעט כל יום עושים לםני המחזור אחרי המחזור. ואני כבר עברתי הריון לא
רצוי אבל כרגע הוא הכי רצוי. אבל לא יודעת איך יוכל לדעת אם ניכנסתי או לא וכיום אין
ביננו קירבה מינית וגםאני בלחץ ועצבים שנינו. האם זה המצב משפיע. ומה עוד צריכה בשביל
ליקלט. ואני מרגישה תחושות כמו בהריון הקודם. צירבה למטה בחילות איבוד שליטה גופנית
פעמים היו לי כלומר יתעלפויות. ובחילות והפרשות וכל שנייה פיפי. אבל שעשיתי בדיקת
הריון ביתית. יראה לי שלילי רציתי לדעת.מאז כניסת.הזרע לגופי כמה זמן זה הקליטה להריון אורח
דירוג:
46

בעד הריון ולידה
3. פיפי
אני עברתי שתי הפלות טבעיות ורוצה שהכל ילך כשורה בהריון נוסף מה עושים יש לי ארבעה
ילדים בהריונות ספונטנים ולידות רגילות ומאוד רוצה תינוק אורח
דירוג:
28

בעד הריון ולידה
2. דחוף
שלום,רציתי לדעת בעלי שתה אלכוהול ובאותו הלילה נכנסתי להריון האם זה מסוכן?????מה
לעשות???????? אורח
דירוג:
59

בעד הריון ולידה
1. דיקור סיני, מנסיוו
אחרי שנה וחצי של נסיונות וחרדות הגעתי למדקרת סינית שקודם כל הסדירה לי את הווסת. אני
עם שחלות פוליציסטיות וחוץ מגלולות אף אחד לא נתן לי פתרון טבעי, כבר שווה.. הצלחתי
להיקלט אחרי שלושה חודשים של ווסת סדירה, ונזקקתי פעם בשבוע. עברתי את כל ההריון
בליווי דיקור ואני ממליצה בחום לכל מי שמתחילה לחשוב על כניסה להריון, זה פשוט עובד.
המשקרת שלי היא נועה קרן בכפר הירוק ואשמח לתת את הטלפון שלה:) אורח
דירוג:
32

בעד הריון ולידה
על לידת עכוז והסיכונים הכרוכים בה. [קרא בהרחבה]
גלו מראש תסמונת דאון, סיסטיק פיברוזיס, טאי זקס [קרא בהרחבה]
יש תינוק חדש במשפחה? אולי זה יעניין אתכם. [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
על לידת עכוז והסיכונים הכרוכים בה. [קרא בהרחבה]