חודשי הריון. תופעות הריון. שינויים בגוף בהריון. סיכונים בהריון. יומן הריון.

תופעות וסיכונים בהריון
התפתחות העובר בהריון
חודשי ההריון לפי טרימסטרים
יומן הריון - שליש ראשון
יומן הריון - שליש שני
יומן הריון - שליש שלישי
שבוע הריון 19
שבוע הריון 35
שבוע הריון 20
שבוע הריון 21
שבוע הריון 22
שבוע הריון 23
שבוע הריון 24
שבוע הריון 25
שבוע הריון 26
שבוע הריון 27
שבוע הריון 28
שבוע הריון 29
שבוע הריון 30
שבוע הריון 31
שבוע הריון 32
שבוע הריון 33
שבוע הריון 34
שבוע הריון 9
שבוע הריון 1
שבוע הריון 2
שבוע הריון 3
שבוע הריון 4
שבוע הריון 5
שבוע הריון 6
שבוע הריון 7
שבוע הריון 8
שבוע הריון 18
שבוע הריון 10
שבוע הריון 11
שבוע הריון 12
שבוע הריון 13
שבוע הריון 14
שבוע הריון 15
שבוע הריון 16
שבוע הריון 17
שבוע הריון 36
שבוע הריון 37
שבוע הריון 38
שבוע הריון 39
שבוע הריון 40
יומן הריון - שליש שני
מערכת קרוסלה

העובר מתפתח לו ברחם בזמן הריון - שבועות 14 עד 25 חולפים להם והתינוק מספר על הפעולות החדשות שהוא מסוגל לבצע. בכל שבוע הריון מתפתח העובר עוד ועוד, וההתרגשות גדולה.

יומן הריון - שליש שני תמונה 1

צילום: מירב גרינברג

 

יומן הריון - שבועות הריון  14- 17

שבוע הריון 14, שבוע הריון 15, שבוע הריון 16, שבוע הריון 17,

השליש (trimester) הראשון של ההריון (טרימסטר ראשון) הסתיים. יומן יקר, הזמן עובר יחסית מהר, אבל בטח אם נשאל את אמא זה ייראה לה כאילו הוא עבר לאט. תחושת הזמן היא יחסית. עברנו בערך שלושה חודשי הריון, ועכשיו אנחנו בשליש השני של התפתחות העובר. הגודל שלי הוא 61 מ"מ ועד סוף שבוע 17 להריון אני אגיע ליותר מ- 10 ס"מ. משקלי כ- 25 גרם. מעט, אבל זו רק ההתחלה. עד סוף השבוע ה- 17 אני אכפיל את משקלי פי שלושה ויותר, ואגיע ל- 80 גרם. אני צומח במהירות אבל זה עוד כלום לעומת הצמיחה בשליש השלישי.

במשך שבועות הריון אלה, מיתרי הקול שלי נוצרו, ואני כבר יכול להשמיע קולות. מערכת הרבייה שלי ממשיכה להתפתח (אל תציקו, זה עדיין סוד... אבל עוד קצת וכבר נדע), ומתחילות להיווצר אצלי ציפורניים. יש לי כבר רפלקסים, והעור שלי מאוד רגיש. שרירי מערכת העיכול שלי כבר מפותחים, והמערכת מתרגלת את תנועת השרירים. ניתן כבר לאתר את פעימות הלב שלי בעזרת מכשור חיצוני. זו בהחלט תחנה חשובה בהתפתחות העובר. זה היה מרגש כשאמא שמעה בפעם הראשונה את פעימות הלב שלי.

הריאות שלי ממשיכות להתפתח, ואני מתאמן על שאיפה ונשיפה של נוזל השפיר (תרגול כבר אמרנו?). הכליות מפותחות, הלב מסלק תאי דם אדומים זקנים, ומערכת החיסון מתחילה ליצר נוגדנים.

בבדיקת אולטרסאונד, ניתן לראות בבירור האם אני בת או בן, אבל החלטנו שלא מגלים עד הלידה, שתהיה הפתעה... השרירים שלי גמישים ואני מתנועע. אני חושב שאמא כבר מתחילה להרגיש את התנועות. הי אמא, אני פה, את מרגישה? שיער הגוף שלי מתחיל לצמוח, העיניים שלי מתמקמות בחזית הראש, ותראו מה אני יכול לעשות, אני מוצץ אצבע. אמא תכיני את המוצץ! העור שלי התכסה במין חומר מוזר שומני לבן, אני חושב שהוא נועד להגן עליי מנוזל השפיר (אתם יודעים, זה השתן שלי שמופרש לתוך שק השפיר).

ההריון מתקדם לו והעייפות והתשישות של אמא מתחילות לחלוף. גם התיאבון חוזר כי רמת ההורמונים מתייצבת. הרחם מתרחב עקב פעילות מערכת ההפרשה בעובר, היוצרת שתן המופרש לשק השפיר ונאגר שם. אפשר כבר לראות את הבטן הבולטת, המעידה שאמא מכינה בתוכה הפתעה.

 

יומן הריון - שבועות הריון  18- 25

שבוע הריון 18, שבוע הריון 19, שבוע הריון 20, שבוע הריון 21, שבוע הריון 22, שבוע הריון 23, שבוע הריון 24, שבוע הריון 25 

סוף הטרימסטר השני להריון מתקרב. מערכת הדם שלי מתפקדת במלואה וכך גם מערכת העצבים שלי. השליה גדולה כמעט כמוני, ונחשו מה הופיע על אצבעות הידיים וכפות הרגליים שלי? טביעות אצבע!

בסוף השליש השני להיריון אורכי כ-20 ס"מ ומשקלי 350 גר'. אני ישן ומתעורר לסירוגין ואני כבר בוחר את תנוחת השינה המועדפת שלי. האזניים שלי מפותחות לחלוטין ואני כבר יכול לשמוע קולות, את הקול של אמא, את פעימות הלב שלה, את קולות הנשימה שלה ואת הקולות המצחיקים של מערכת העיכול שלה. אמא, דברי אליי, אני שומע... מערכת הנשימה שלי ממשיכה להתפתח לאט אבל בטוח.

שבועות ההריון מתקדמים והרגליים של אמא מתחילות להתנפח עקב גדילת הרחם (uterus) והלחץ שהוא מפעיל על כלי הדם התחתונים ומפריע לחזרת הדם, שמצטבר ברגליים. לחץ הדם עולה על מנת לאפשר לדם להגיע גם לרגליים.

בזמן ההריון אומרים על אמא שהיא זוהרת. הזוהר המדובר של אישה בהריון נובע מהזרמה של כמות דם גדולה לפנים (תוצר של העלייה בלחץ הדם). סימני מתיחה מתחילים להיווצר על הבטן שלה (הם יכולים להיעלם אחרי הלידה), ומופיעה פיגמנטציה של העור. אקנה מופיע על הפנים של אמא כתוצאה מעלייה בכמות השומן המיוצרת בפנים. זהו חלק מהשינויים ההורמונליים. יכול להיווצר גם גודש באף כתוצאה מכמות הנוזלים הגדלה והולכת במחזור בדם. לעיתים מופיעות דלקות בדרכי השתן, הנובעות מדיכוי מערכת החיסון של האם על ידי הורמון ההריון, על מנת להגן על העובר. החזה גדל ומתנפח כהכנה לייצור החלב, ולעיתים מופיעים גם עליו סימני מתיחה. לפעמים יש לאמא התכווצות שרירים גם בלילה, אני חושש שיש לה מחסור בסידן ובמגנזיום.

ליומן הריון - שליש שלישי

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/62/134-יומן-הריון-שליש-שני'>יומן הריון - שליש שני</a>

סגור לתגובות


1. מקסים! (ל"ת)
אורח
דירוג:
1

בעד הריון ולידה
האם אפשר ללדת בלי כאבים? [קרא בהרחבה]
חזרתם הביתה מבית החולים. מה עכשיו? [קרא בהרחבה]
רשימת הבדיקות המחכות לך לאחר הלידה [קרא בהרחבה]
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
האם אפשר ללדת בלי כאבים? [קרא בהרחבה]