חודשי הריון. תופעות הריון. שינויים בגוף בהריון. סיכונים בהריון. יומן הריון.

תופעות וסיכונים בהריון
התפתחות העובר בהריון
חודשי ההריון לפי טרימסטרים
יומן הריון - שליש ראשון
יומן הריון - שליש שני
יומן הריון - שליש שלישי
שבוע הריון 19
שבוע הריון 35
שבוע הריון 20
שבוע הריון 21
שבוע הריון 22
שבוע הריון 23
שבוע הריון 24
שבוע הריון 25
שבוע הריון 26
שבוע הריון 27
שבוע הריון 28
שבוע הריון 29
שבוע הריון 30
שבוע הריון 31
שבוע הריון 32
שבוע הריון 33
שבוע הריון 34
שבוע הריון 9
שבוע הריון 1
שבוע הריון 2
שבוע הריון 3
שבוע הריון 4
שבוע הריון 5
שבוע הריון 6
שבוע הריון 7
שבוע הריון 8
שבוע הריון 18
שבוע הריון 10
שבוע הריון 11
שבוע הריון 12
שבוע הריון 13
שבוע הריון 14
שבוע הריון 15
שבוע הריון 16
שבוע הריון 17
שבוע הריון 36
שבוע הריון 37
שבוע הריון 38
שבוע הריון 39
שבוע הריון 40
שבוע הריון 17
מערכת קרוסלה

את בהריון בשבוע 17 - כבר עברת לבגדי הריון נוחים?

מה זה אומר?

שבוע הריון 17 הוא בדרך כלל שבוע "רגוע" יחסית מבחינתך. מצד אחד, אינך חשה בתסמינים המאפיינים את תחילת ההריון (סחרחורות, בחילות, הקאות), ומצד שני הכבדות של הריון מתקדם עדיין לפנייך. יחד עם זאת, ישנם תסמינים אחרים בשלב זה של הריון, כגון ורידים בולטים באזור השד, נזלת או הזעה הנגרמים בגלל עלייה בנפח הדם בגופך. תופעות אלה ייעלמו לאחר הלידה.

יתר על כן, בשבוע זה את עשויה לעלות משמעותית במשקל. היות שהעובר מתפתח, את חשה בצורך לאכול יותר ויותר ובעצם אוכלת בשביל שניים. שימי לב כי גם בתקופה זו עלייך לשמור על תזונה נכונה ולהשתדל לא להעלות יותר מ־12 קילוגרמים במהלך ההריון. יתכן גם שבשל העלייה במשקל בשבוע הריון 17 תחושי בחוסר יציבות ובאובדן שיווי המשקל.

 

כיצד יש לנהוג?

  1. כאמור, במהלך ההריון את אוכלת יותר – בשבילך ובשביל העובר. הקפידי על תזונה נכונה והימנעי מאכילת מאכלים מטוגנים, דברי מתיקה למיניהם ומזון מעובד. חשוב לצרוך מוצרי מזון בריאים כדי למנוע השמנת יתר ולהגדיל את הסיכוי להוליד תינוק בריא.

  2. היות שאת עולה במשקל, הימנעי מנעילת נעלי עקב. בשלב זה את עלולה לחוש בחוסר יציבות, לאבד את שיווי המשקל, ליפול ולהיפגע.

  3. אם את אישה רגישה והפכפכה מעט, את עלולה לסבול בשלב זה מחרדות וממצבי רוח משתנים בגלל הפחד מהבאות. כדי לשפר את מצב רוחך תוכלי לעסוק במגוון פעילויות: אמבטיות חמות, השתתפות בקבוצות תמיכה, עיסויים, השתתפות בסדנאות לידה, מריחת קרמים ושמנים ארומאטיים, הליכה לים, ביצוע פעילות גופנית בלתי מאומצת ועוד.

  4. בגלל התרחבות גופך והעלייה במשקל לבשי בגדים רחבים ונוחים.

 

תהליכים בהתפתחות העובר

אורך העובר הוא כ־15 סנטימטרים ומשקלו כ־120 גרם. רבות ממערכות הגוף של העובר כבר מפותחות דוגמת מערכת הלב, מערכת המין ומערכת השתן (העובר מטיל שתן אל תוך מי השפיר דרך חבל הטבור כל שלושת רבעי שעה). גם המערכת העצבית מפותחת, אך העובר עדיין לא יכול להגיב לגירויים חיצוניים. כמו כן, מערכות השמיעה והראייה של העובר מתפתחות. הוא רגיש לרעשים חזקים (צעקות, רעש של רחוב סואן ועוד) ולאור, אף על פי שהן עדיין עצומות. ולבסוף, השלייה של העובר מתעבה והיא מעבירה לו חמצן ומזון.

 

טיפולים ובדיקות

בשבוע הריון 17 הרופא עשוי להמליץ לבצע בדיקת מי שפיר. במהלך הבדיקה, בליווי סריקת אולטרה-סאונד, מוציאים מי שפיר (נוזל המצוי ברחם במהלך ההריון ומשמש כהגנה על העובר) מרחמה של האישה במטרה לגלות מחלות גנטיות שהעובר עלול לשאת. הבדיקה מתבצעת בעזרת מחט החודרת דרך הבטן אל הרחם לצורך שאיבת דגימה ממי השפיר. בדיקת מי שפיר מומלצת לנשים מעל גיל 35 או נשים שילדו ילדים בעלי בעיות כרומוזומליות, משום שבגלל ביצוע הבדיקה קיים סיכוי של 1:200 להפלה.

בדיקה נוספת שיש לעבור בשבוע זה היא בדיקת חלבון עוברי. בדומה לבדיקת מי שפיר, גם בדיקת חלבון עוברי מסייעת לגלות האם העובר נושא מחלה גנטית כלשהי – דוגמת תסמונת דאון. במהלך בדיקה זו בודקים את רמת החלבון העוברי. אם רמת החלבון העוברי גבוהה מן הרגיל, אין הדבר אומר תמיד שהעובר נושא בעיה גנטית. רמה גבוהה של חלבון עוברי יכולה להעיד גם על הריון רב עוברי או על כך שאת נמצאת שבוע הריון מתקדם יותר ממה שנמסר לך בהתחלה. כמו כן, חשוב לזכור כי הבדיקה אינה מדויקת במיוחד, ואת בהחלט יכולה ללדת תינוק בריא גם אם הבדיקה מנבאת כי יש לו סיכוי גדול לשאת מחלה גנטית. אף על פי כן, ההחלטה האם לבצע הפלה או לא בעקבות תוצאות הבדיקה נתונה לשיקולך ולשיקול בעלך.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/62/360-שבוע-הריון-17'>שבוע הריון 17</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
אפידורל - כן או לא [קרא בהרחבה]
מהם הגורמים לתסמונת מוות בעריסה [קרא בהרחבה]
מצוקה עוברית - האם את מרגישה את זה? [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
אפידורל - כן או לא [קרא בהרחבה]