בריאות בהריון. רפואה סינית בהריון. טיפולים אלטרנטיביים לנשים בזמן הריון.

הריון ורפואה סינית
רפואה סינית בהריון
יוגה בהריון
רפואה משלימה בהריון
עיסוי בהריון
תרופות סבתא בהריון
רפלקסולוגיה לתינוקות ולילדים
קופת חולים כללית
טיפול במים לנשים בהריון
שמירת הריון
רפואה משלימה בהריון
מערכת קרוסלה

שבועות ההריון מביאים איתם לחץ נפשי ומעמסה פיזית גדולה. הגיע הזמן להתפנק באמבט או עיסוי עם שמן ארומתרפי, לתרגל הרפיה ולהשתמש ברפואה משלימה בהריון ולאחר הלידה.

שמנים ארומתרפיים בהריון

שמנים ארומתרפיים מיוצרים מצמחים ומפרחים. כדי לייצר טיפת שמן אחת משתמשים בקילוגרמים רבים של כל חלקי הצמח ולכן השמנים מרוכזים כל-כך וצריך לדלל אותם לפני השימוש. די בכמות קטנה החודרת לעור ולמחזור הדם, ואף שאיפת האדים היא רבת השפעה.

 

רפואה משלימה בהריון

בזמן הריון ולאחר לידה (birth), ישנן דרכים שונות להנות מהשמנים: עיסוי בתערובת של שמן צמחי עם שמנים ארומתרפיים או אמבט שמנים. דרך נפלאה להירגע לנשים בהריון: מלאי אמבט מים חמימים (לא חמים מאוד) ללא סבון, וטפטפי 7-10 טיפות. מומלץ למהול את השמנים בכפית שמן חוחובה (לא חובה). שבי כרבע שעה במים להשפעה מירבית. אם תרצי לפנק את כפות רגלייך כדי להקל על נפיחות וכאבים, טפטפי עד 6 טיפות לאמבט כפות רגליים.

ניתן להשתמש בשמנים גם במבער עם נר חימום, הריח יתפשט בחדר, ירומם ויוסיף לאווירה טובה ונעימה. תוכלי להשתמש בארומתרפיה במהלך ההריון כדי להקל באופן טבעי על תופעות לא נעימות. לכל שמן יש תכונות ייחודיות המתאימות לתופעות הריון שונות:

לבחילות הריון (morning sickness) - כוכב אניס, זנגביל, מנטה.

להחלמה - ערער, לבנדר, רוזמרין, מרווה.

להתכווצויות שרירים - קמומיל, לבנדר, אקליפטוס, רוזמרין, פלפל שחור.

ורידים נפוחים - ברוש.

לחרדות - נרולי, סנדלווד, ילנג-ילנג, יסמין.

לכאבי ראש - לבנדר, מנטה,

לכאב גרון - נזואין, ניאולי, סנדלווד.

לסימני מתיחה - לבנדר, נרולי.

לעצירות - פלפל שחור, מיורן, רוזמרין.

למערכת החיסון, להתקררות ולהורדת חום (מומלץ לנשום אדים בשיטת האינהלציה, ראש מורכן מעל קערת מים ומגבת מעל הראש) - לבנדר, אקליפטוס, עץ התה, אורן.

לאיזון הורמונלי - ורדים, ילנג-ילנג, גרניום.

לתפרחת חיתולים - לבנדר, קמומיל, שמן נר הלילה.

 

שמן נר הלילה אסור לשימוש במקרה של ורידים נפוחים והוא יעיל נגד בעיות בעור ובעיות הורמונליות.

למטרת עיסוי בהריון, עלייך למהול את השמן ביחס של 2 אחוז. (טיפה של שמן אתרי על כל 2 מ"ל שמן צמחי. להכנת בקבוקון של 50 מ"ל, השתמשי ב-25 טיפות). ניתן לערבב בין השמנים ומומלץ להוסיף לכל תערובת מספר טיפות של שמן לבנדר לחזק אותה. כדאי להחזיק בבית שמן לבנדר מאיכות טובה. שמן זה מפיג חרדות, מטפח את העור ומוחק צלקות וסימנים, מרגיע מאוד, מחזק את מערכת החיסון ומתאים לשימוש בכל מצב, גם בהריון.

 

שמן לבנדר (lavender) מתאים מאוד גם להרגעת תינוקות, והוא השמן היחידי שניתן למרוח ישירות על העור. השמנים הצמחיים המועדפים הם שמן שקדים ושמן זרעי ענבים- שניהם בעלי מרקם קליל וכמעט ללא ריח. שמן אבוקדו מתאים בעיקר לעור יבש ושמן נבט חיטה עשיר מאוד בוויטמין E , אך גם בעל ריח מעט חזק. כדאי להתמרח בו לצמצום סימני מתיחה ורקמות מצולקות. השתמשי בבקבוק שמן נבט חיטה ו/או שמן נר הלילה בתוספת  לבנדר, ורדים וגרניום, לכל אורך ההריון, כדי לשמור על עורך ולשדרג את מצב הרוח.

השמנים נמכרים בבתי הטבע ולכל אחד מחיר אחר, תלוי באיכותו. במקרה הזה, השמן היותר יקר הוא גם (לרוב), איכותי יותר. אל תשכחי להתייעץ עם רופא מתאים לפני השימוש בשמנים אלו.

 

הרפיה בזמן הריון

חרדה ומתח במהלך ההריון מובילים לשרירי גוף נוקשים ומתוחים, אשר יסבו לך אי-נוחות רבה ועלולים להשפיע על תינוקך. אז למה שלא תירגעי לך? מכירה את שתי הדקות המתוקות של ההרפיה בסוף כל אימון או שיעור התעמלות, שלאחריהן פשוט בא לך להמשיך ולהפליג לארץ זבת חלב? הארץ המובטחת הזאת היא למעשה 'גלי-אלפא', מצב תת-הכרתי שבו את נמצאת עמוק בעולם הרגש והנפש ושם את מוצאת את השלווה.

רגיעה כזאת, שכל-כך חסרה לנו במשך היום, נמצאת לה עמוק במעמקי הנפש, וכול שאת צריכה כדי להגיע לשם הוא לעצום עיניים ולנוח.

דאגי לכבות את הטלפון ולעמעם אורות ושימי ברקע מוסיקה שקטה ומרגיעה. קולות של מים זורמים, חיות יער ודולפינים או פעמונים יעזרו לך להעצים את תחושת הקסם. השיטה פשוטה מאוד ותוכלי לעשות זאת בבית, בזמנך החופשי:

1. התחילי בלבישת בגדים רפויים והתמקמי בתנוחה נוחה על המיטה או על מזרון על הרצפה. השתמשי בכרים, במידת הצורך, כדי לתת תמיכה מלאה לגב התחתון, לצוואר ולכל גופך. את ההרפיה כדאי להתחיל מכפות הרגליים ולעלות לאט לאט לאברי הגוף האחרים.
2. מתחי את כפות הרגליים והרפי. הרימי מעט את השוקיים ואת הירכיים והרפי בעדינות, רגל אחרי רגל. כווצי את שרירי הישבן ושחררי. כך גם עם שרירי הבטן, הזרועות, הידיים והצוואר.
3. כווצי את הפה והרפי, את האף, העיניים והמצח. עשי הכל בנחת אך באופן רצוף.
4. עכשיו חזרי על כל הפעולות בסדר הפוך, מלמעלה למטה. בסיום התרגיל, גופך אמור להיות כבד ורפוי.
5. זה הזמן האידיאלי לתרגל נשימות עמוקות. בספירה עד 4 שאפי אוויר אל הבטן התחתונה ונשפי החוצה בצורה רגועה וזורמת, גם לספירה של 4. אל תעצרי את הנשימה בשום מצב. ברגע שתרגישי שאת רגועה מאוד או לפחות חלקית, דמייני לך מצבים נעימים שאת חווה, כמו טיול במקום אהוב וקסום, מפגש עם אנשים אהובים או עם התינוק שבדרך וכל מה שעושה לך להרגיש טוב ובטוח. קחי את הזמן ואל תתני לאף אחד להפריע לך.

מחפשים מומחים בתחום הבריאות או רפואה סינית? הכנסו לאינדקס הריון ולידה בנושא רפואה משלימה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/66/195-רפואה-משלימה-בהריון'>רפואה משלימה בהריון</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
מה את באמת צריכה לדעת על זירוז לידה? [קרא בהרחבה]
על לידת עכוז והסיכונים הכרוכים בה. [קרא בהרחבה]
רוצה לנסות היפנוזה עצמית בלידה? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
מה את באמת צריכה לדעת על זירוז לידה? [קרא בהרחבה]