לידת פגים
פגים הם תינוקות קטנים
איך לעבור את הימים בפגיה בשלום
תקשורת עם הפג
עיסוי פגים - איך לעסות את זה נכון
פגים - החזרה הביתה
פגים - החזרה הביתה
אורית גולדפינגר-מנדל

לפני החזרה הביתה עם הפג, חשוב להכין את הבית ואת הסובבים אותו כהלכה.

מגיע הרגע שלו חיכיתם כל הזמן, תאריך היציאה הביתה.

פתאום יחד עם השמחה הגדולה מתגנב פנימה חשש קטן: מה יהיה איך נסתדר לבד?

מניסיוני כשמכינים את הבית, המשפחה והחברים לחזרה הביתה, החזרה יותר קלה וזורמת.

 

הכנת הבית לחזרה עם הפג

הבית צריך להיות מוכן "לקבל" תינוק קטן. חשוב לנקות אותו ביסודיות לפני החזרה, לנער שטיחים, ספות וכל מה שצובר לכלוך.

חשוב בפרט להכין את החדר לתינוק, שידה עם בגדים נקיים, עריסה וסדינים להחלפה, אמבטיה לתינוק וכמובן חימום (בחורף). בחודשים הראשונים רצוי (במידת האפשר) שהתינוק ישן ליד מיטתכם, כך אפשר להיות קרובים אליו ולקחת אותו למיטה אליכם להאכלה/הנקה. חשוב למצוא בחדר מקום נוח להאכלה, לדאוג לכריות נוחות על המיטה או כסא נוח.

ציוד נוסף שכדאי שיהיה בבית הוא פוף גדול שאפשר להניח בתוכו את התינוק, כדור פיזיו גדול שעליו אפשר להרגיע את התינוק (כשהוא על הידיים שלכם ואתם יושבים ומקפצים על הכדור) ולמי שמתחבר - ערסל קטן תלוי.

 

הכנת המשפחה לחזרה עם הפג

 

האחים - חשוב מאוד להכין אחים לקראת החזרה. פג שחוזר הביתה זקוק לטיפול צמוד מההורים ולכן חשוב להסביר לאחים את המצב ואיך יתנהל סדר היום מעתה (יכול להיות שמישהו אחר ייקח אותם לגן/ביה"ס או יחזיר, ילדים שהיו רגילים לארח חברים בבית יצטרכו להתמודד עם תקופה שחברים לא יוכלו לבקר וכן הלאה...)

כשאתם מגיעים עם הפג הביתה ומחכים לו אחים "קטנים - גדולים" (בגילאי 2-6) בצעו "טקס חברות".  לכו עם האח ה"גדול" לשטוף טוב ידיים (ואז הוא יילמד שצריך לשטוף ידיים לפני שנוגעים בתינוק) ובקשו שישים את האצבע שלו בכף ידו של התינוק. זה מצידו יעטוף בשמחה את אצבעו של אחיו (רפלקס מולד) והגדול יילמד את צורת התקשורת של "לחיצת הקסמים והאהבה" ביניהם. קרוב לוודאי שהוא לא יזדקק למגע נוסף עם התינוק ויסתפק בלחיצה הקסומה!

חשוב להסביר שאפשר לגעת בתינוק "היכן שיש בגדים" ולא לגעת בראשו ובפניו לא בגלל שאסור מכיוון שזה לא נעים לו. אפשר לגעת בפנים של הילד הגדול בצורה לא נעימה (בצורה שילד היה נוגע בתינוק) ולהגיד : "זה לא נעים לך, נכון? אז גם לתינוק זה לא נעים". חשוב לא להגיד לילד אסור לגעת בתינוק בכלל כי אז הוא ימצא את השנייה שאתם לא מסתכלים וירוץ לגעת בו. חשוב כמובן להגיד שאסור להרים אותו.

 

סבא וסבתא והדודים - חשוב להעזר בכל מי שאפשר ולא להתבייש לבקש עזרה. לכל אחד מתאימה עזרה אחרת וחשוב להסביר לאיזו עזרה אתם זקוקים. אני אישית עם כל 3 ילדי ביקשתי עזרה בבישול ובהסעות לחוגים. יש המון דברים לעשות בבית: עזרה עם האחים הגדולים, בישול, ניקיון וכדומה. לא תאמינו איך סבתות אוהבות לקפל כביסה של קטנטנים!!!

חשוב גם לדעת מתי להגיד בנימוס שאתם רוצים את השקט שלכם.

 

כלבים וחיות אחרות - בעיקר שמדובר בכלבים חשוב לתת להם להריח את הסלקל, את הבגדים, הצעצועים. לא להגביל כלב שרגיל היה להסתובב בכל הבית, רק לשמור שתמיד התינוק נמצא במקום שהוא אינו יכול להגיע אליו. לא לשכוח להתייחס לכלב כשהתינוק מגיע וזו גם עזרה שאפשר לבקש מאחרים.

 

חברים - חשוב חשוב חשוב להעזר בחברים טובים, אך לא לשכוח שזו אינה מסיבת תה שבאים לבקר. מי שבא בא לעזור! חשוב להכין טבלה עם ימות השבוע מחולקת ל-3 חלקים בוקר, צהריים וערב וכל חבר/ה שרוצים לבוא לשבץ אותם בטבלה כך שתמיד תהיה עזרה. ואם שואלים : "מה להביא?" תוותרו על השוקלד ותבקשו אוכל מבושל וטעים.

חשוב לשאול אם כולם בריאים ואין מחלות שמסתובבות בבית שלהם על מנת לא להכניס הביתה מזהמים מיותרים.

 

היגיינה - חשוב שמי שנוגע בפג ישטוף טוב טוב את ידיו לפני ואם הוא מעשן או מגיע מהעבודה שיחליף חולצה. חשוב להזכיר גם לילדים לשטוף ידיים לפני שהם נוגעים בתינוק, גם אם הם נוגעים רק בבגדיו.

והנה הגיע היום ואתם חוזרים הביתה לבית נקי ולתמיכה של כל המשפחה והחברים.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/72/210-פגים-החזרה-הביתה'>פגים - החזרה הביתה</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
סדנאות הורים וילדים - יש דבר כזה [קרא בהרחבה]
ידעת שמומלץ להשמיע מוסיקה לעובר? [קרא בהרחבה]
איך בוחרים דולה? [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
סדנאות הורים וילדים - יש דבר כזה [קרא בהרחבה]