חלב אם, שאיבת חלב אם, הנקה, תזונת תינוקות.

יתרונות ההנקה
חלב אם
הנקה והקירבה אל האם
אביזרי הנקה
טיפים להאכלה מבקבוק
אביזרי הנקה
מערכת קרוסלה

להניק זה דבר מופלא, והחוויה יכולה להיות מהנה אף יותר אם נעזרים בציוד כמו כרית הנקה, משאבת חלב, חזייה מתאימה ורפידות הנקה.

אלו מאיתנו שיצא להן לחוות הנקת תינוק בעבר, יודעות כי לא תמיד מדובר במשימה פשוטה. אחת הסיבות הנפוצות ביותר בגללן נשים מחליטות על הפסקת הנקה ועוברות להאכלה דרך בקבוק או בתחליפי חלב, היא אי-נוחות וכאבים הנגרמים בעקבות הנקה. בעידן בו כל-כך הרבה ידוע על יתרונות ההנקה, שהיא תורמת לקשר בין האם והתינוק וחשובה להתפתחות תינוקות, חבל לוותר על החוויה הזו בקלות, כאשר קיימים אביזרי הנקה שיהפכו את החוויה לנעימה יותר.

 

כרית הנקה

אחד מהאביזרים שיכולים לעזור להפוך את ההנקה לנוחה יותר, הוא כרית הנקה המעניקה תמיכה לאם המניקה וגם עוזרת בהצבה נכונה של התינוק. כרית הנקה אינה מוצר חיוני ולא כל אמא מניקה משתמשת בכרית כזו.

אמהות שבוחרות להניק את התינוק, ימצאו עצמן מניקות שעות רבות במשך היום והלילה. אם ההנקה (breastfeeding) לא נעשית בתנוחה נכונה ובריאה, היא עלולה לגרום לבעיות בשרירים, בכתפיים, או לכאבים במפרקים, ואם התינוק לא מונח בתנוחה נכונה, ייתכנו אפילו כאבים בפטמה. תינוק שיונק בזווית לא נכונה בזמן שהוא יונק עלול לסבול מגזים ובעיות עיכול אחרות. חשוב להקפיד שהתינוק לא יהיה במצב מאוזן לגמרי. דאגו לא להאכיל את התינוק בתנוחה שבה לכם לא היה נוח לשתות.

 

חזיית הנקה

ציוד הנקה עבור אמהות כמעט תמיד כולל חזיית הנקה. כיום יש מספר סוגים וכדאי פשוט למדוד ולהחליט מה הכי נוח. רוב חזיות ההנקה נפתחות מלפנים על ידי ריצ'רץ' או סקוצ' ויש אפילו חזיות הנקה ללילה, שעשויות בדים רכים יותר, ללא ברזלים, לנוחות מרבית.

חזיית הנקה מומלץ לקנות בשבועות ההריון האחרונים, שכן אז השדיים כבר מלאים בחלב ויהיה לכן זמן להתרגל אל החזייה.

 

ציוד להנקה

אמהות רבות משתמשות במשאבת הנקה (breast pump) לשאיבת חלב אם. זו קנייה שימושית בייחוד לאמהות שמתכננות לחזור לעבוד, אבל רוצות שהתינוק ימשיך ליהנות מהיתרונות של חלב אם. רק אמהות שמתכננות להניק את התינוק באופן בלעדי ולהישאר עם תינוקן בבית עד שיעבור למזון מוצק, לא יזדקקו למשאבה.

דבר נוסף שיכול להקל על הנקת תינוקות בייחוד בשבועות הראשונים, הם בגדי הנקה ובייחוד חולצת הנקה. אולם אלה אינם בגדר חובה - אמהות רבות אינן רוכשות בגדים מיוחדים. גם הבגדים הרגילים שלך יכולים להתאים. כל בגד, ובייחוד חולצה שנפתחת מלפנים על ידי רוכסן, או שניתן להרים ולהוריד בקלות, יכולה להיות מצוינת.

רוב האמהות שמניקות באופן בלעדי (הנקה מלאה), משתמשות בקרמים ומשחות שעוזרים להרגיע פטמה רגישה וכואבת. כאבים בפטמה הם בדרך כלל בלתי נמנעים בייחוד בהתחלה, אבל התנחמי בכך שעם הזמן התינוק לומד לינוק טוב יותר, עד שבסוף לא תרגישי כאבים כלל.

כיום ניתן לרכוש גם סינר הנקה שמעניק לאם ולתינוק את הפרטיות שהם צריכים כאשר מניקים מחוץ לבית.

מוצר שימושי נוסף הוא פדים להנקה. ניתן למצוא פדים חד-פעמיים, שהם בדרך כלל יקרים יותר ופחות ידידותיים לסביבה, או פדים רב פעמיים הניתנים לכיבוס.

אמהות חדשות שמתחילות להניק יגלו כי כאשר התינוק יונק משד אחד, השד השני עלול לדלוף מעט. כאשר נמצאים בחוץ ומגלים פתאום כתם של חלב על החולצה, זה יכול להיות לא נעים. לרפידות הנקה, בדומה לפדים אינטימיים, יש צד דביק שנדבק לחלק הפנימי של החזייה, כך שהפד סופג כל נזילה מבלי לזוז או ללכלך.

לא כל מוצרי הנקת תינוקות הם הכרחיים. לא מעט נשים מעדיפות את האופציה הטבעית ולא צריכות כסא הנקה, משאבת הנקה או משחות הרגעה לפטמות. הדבר החשוב ביותר הוא שיהיה לך ולתינוק נוח כאשר את מניקה.

את ותינוקך תבלו זמן לא מועט בכל יום בהנקה, ולכן מומלץ ליצור פינת הנקה נוחה בבית, ואם בוחרים להשתמש במוצר כלשהו, דאגו שיהיה בהישג יד בפינה זו. אפשר אפילו להכין מגזינים, או טייפ עם מוזיקה אהובה שתהפוך את הנקת התינוק לנעימה עוד יותר.

פורום הנקה הוא מקום מצוין לשתף ולקבל רעיונות כיצד ליצור את פינת ההנקה הטובה ביותר.

מחפשים מומחים בנושא הנקה? באינדקס הריון ולידה תוכלו למצוא יועצת הנקה או מדריכת הנקה.

אם יש לכם שאלות בנושא הנקה, תוכלו לשאול אותן בפורום הנקה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/77/204-אביזרי-הנקה'>אביזרי הנקה</a>

סגור לתגובות


1. מבחינת כרית הנקה אין כמו כרית ויקי כל השאר בזבוז של כסף
אני יועצת הנקה וכבר הרבה שנים עובדת עם אמהות, הרבה אמהות שאלו אותי אם לקנות כרית
הנקה ואמרתי מניסיון שכריות רגילות פשוט לא נוחות (רק חבל שמבינים את זה אחרי
שקונים....)אבל יש כרית אחת נפלאה-כרית ויקי שפשוט
תומכת ומקלה על ההחזקה- זה מדהים שזה לא היה קיים עד עכשיו,
אבל אני ממש ממליצה בחום על כרית ויקי (ותודה לאמא ויקי שחשבה עליה) אורח
דירוג:
0

בעד הריון ולידה
הגורמים לתפרחת חיתולים וכיצד ניתן לטפל בתופעה [קרא בהרחבה]
גלו מראש תסמונת דאון, סיסטיק פיברוזיס, טאי זקס [קרא בהרחבה]
טיפולי מגע, רפלקסולוגיה ומסאג' יכולים לעזור גם לך [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
הגורמים לתפרחת חיתולים וכיצד ניתן לטפל בתופעה [קרא בהרחבה]