סדרת מאמרים בנושא היפנוזה בלידה ובתקופת ההריון.

פרק 1: היפנוזה מנקודת מבט אישית
פרק 2: היפנוזה עצמית - יש חיה כזאת
פרק 3: היפנוזה עצמית בהריון
פרק 4: היפנוזה עצמית בלידה
פרק 5: היפנוזה עצמית לאחר הלידה
פרק 6: שאלות ותשובות על היפנוזה בהריון ובלידה
פרק 3: היפנוזה עצמית בהריון
תמר משעול שמעוני

איך היפנוזה בזמן ההריון יכולה לעזור בהתמודדות עם כאבים, עייפות, בחילות הריון ועוד.

הריון - ברוכה הבאה לרכבת ההרים

הריון הוא זמן של שינויים גופניים ורגשיים, חוויות רבות עוצמה, והתכוננות ללידה ולאמהות. בהריון ובלידה אנו פוגשות בעוצמה את הלא נודע. עולות שאלות רבות - איך יהיה מהלך ההריון? ואיך הלידה? איזה תינוק/ת תהיה לי והאם יהיה הכל בסדר? איך אהיה כאמא? איך נהיה כהורים? בזמן הזה עוזר מאד לרכוש כלים שמאפשרים הגברת השליטה, הגברת תחושת הביטחון והרוגע, והגברת תחושות גופניות טובות. היפנוזה עצמית עוזרת בכל אלה כבר בהריון. בו זמנית את לומדת איך להשתמש בו בלידה וגם לאחר הלידה. את יכולה לשלוט יותר ברכבת ההרים וגם להינות מהנסיעה.

 

"אמא'לה אני מפחדת!"

בהריון עולים רגשות מגוונים. אצל רוב הנשים מתעוררת במידה זו או אחרת גם תחושת חרדה. נשים חשות חרדה סביב מהלך ההריון, הבדיקות, הגוף המשתנה, הלידה ועוד...

היפנוזה עצמית עוזרת להתמודד עם חרדה במספר דרכים:

  1. את יודעת שיש בידייך כלי יעיל שאת יכולה להשתמש בו באופן עצמאי. תחושת השליטה כבר מאד מרגיעה
  2. בעצם, מה שקורה בחרדה הוא שהדמיון והחשיבה 'משתוללים'. אנו מדמיינים את התסריטים הכי גרועים. בנוסף, אנו מפנים את הקשב לכל הרמזים של דברים שעלולים להצביע על כך שמשהו לא בסדר, לדברים שעלולים להשתבש. בעזרת היפנוזה והיפנוזה עצמית את מפעילה תסריטים חיוביים.
  3. בעזרת ההיפנוזה העצמית את מפעילה תהליכים גופניים שמייצרים תחושה של רוגע.
  4. למעשה, את הופכת את כיוון 'מעגל הקסם' של חשיבה, רגש, ותגובות גופניות. בחרדה את מייצרת מעגל קסם של חרדה הולכת וגוברת. בעזרת ההיפנוזה העצמית, לומדת ליצור מעגל קסם חיובי של רוגע וביטחון. את יוצרת השפעות הדדיות מיטיבות בין החשיבה, הרגש, הגוף וההתנהגות. כך את עוזרת לעצמך ולתינוק/ת שלך.

 

"אוף, העייפות, הצרבת, יש לי בחילה והרגליים כואבות לי..."

בהריון תחושות גופניות רבות עוצמה. חלקן נעימות מאד, וחלקן מאד לא נעימות.

בעזרת היפנוזה עצמית את לומדת להפחית תחושות גופניות לא נעימות, ולהגביר תחושות נעימות. זה עובד כך: אנו יכולים לשלוט בתהליכים גופניים בעזרת מיקוד הקשב והפעלת הדמיון. אנו עושים זאת בכל יום מבלי להיות מודעים לכך. לדוגמא: אנו מדמיינים מאכל טעים ובלוטות הרוק מתחילות לפעול. בעזרת ההיפנוזה העצמית את לומדת לשלוט במנגנון הזה. יכולתנו לעזור לגוף שלנו אינה בלתי מוגבלת, אבל היא רבה הרבה יותר מאשר אנו מכירים וחושבים בדרך כלל. כך, אפשר, למשל, להפחית בחילות וכאבים. אפשר ליצור תחושות גופניות נעימה כגון נינוחות, ערנות נעימה.

 

"לא יכולה לישון בלילה"

בזמן ההריון נשים רבות מתקשות לישון שנת לילה טובה. בעזרת היפנוזה עצמית אפשר לשפר את השינה, וכך לצבור כוח עבורך ועבור העובר/ית שלך

 

"איך אעבור את הבדיקה? רק שהתוצאה תהיה בסדר"

ההיפנוזה העצמית מאפשרת לך להגביר תחושת רגיעה בזמן בדיקות ההריון וההמתנה לתוצאות, וכן להתמודד עם תחושת כאב במידה שיש בדיקה או טיפול שבהם מתעורר כאב. זאת מבדיקת דם פשוטה (שיכולה להיות לא פשוטה כלל) ועד לבדיקת מי שפיר.

 

"האם היפנוזה עצמית היא כלי בטוח מבחינת העובר/ית שלי?"

בהחלט כן! היפנוזה עצמית היא כלי בטוח גם לך וגם לעובר/ית. כשאת עוזרת לעצמך, את עוזרת באותו זמן גם לתינוק/ת שגדל/ה בתוכך.

 

"בעלי יותר לחוץ ממני"

ניתן וגם רצוי לשלב בתהליך מלווה שיהיה/תהיה איתך בלידה - בעל, אמא, חברה...

כך יש לך שותף/ה שיכול/ה לעזור לך להשתמש בהיפנוזה עצמית בצורה יעילה. המלווה יכול/ה ממש ללמוד יחד איתך את השימוש בהיפנוזה עצמית או להיות שותף שמקבל הסבר על הכלי. בכל מקרה חלק מהתהליך הוא שאת  תוכלי לברר לעצמך ולומר למלווה שלך, לאיזו עזרה ותמיכה את זקוקה.

 

"איך זה בדיוק עובד?"

את לומדת את הכלי בזמן ההריון. מומלץ לפנות מוקדם ככל האפשר. כך, הכלי יהיה לרשותך משלב מוקדם בהריון, ודרך התרגול תרכשי מיומנות רבה. הלימוד דורש מספר מפגשים. בדרך כלל בין חמישה לעשרה. במפגש הראשון מתקיימת שיחת היכרות כדי לבדוק יחד האם הכלי מתאים לך,  ולתת הסבר ראשוני על השימוש בו. העבודה כוללת שיחה, ליווי בהיפנוזה, ולימוד היפנוזה עצמית. בין המפגשים את מתרגלת בבית. במידה ואת בוחרת בכך את משלבת בתהליך מלווה. את ממשיכה לתרגל ולהשתמש בהיפנוזה עצמית במהלך ההריון כדי להרגיש טוב וכדי להתכונן ללידה. לפני הלידה אפשר וכדאי לעשות פגישה שנותנת רענון ועוד התאמה לקראת השימוש בהיפנוזה עצמית בלידה עצמה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/83/336-פרק-3היפנוזה-עצמית-בהריון'>פרק 3: היפנוזה עצמית בהריון</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
רשימת ציוד שעליכם לקנות לתינוק הנולד [קרא בהרחבה]
קורס יוגה בהריון כבר עשית? [קרא בהרחבה]
צילום הריון - מומלץ להנצחת הרגע [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
רשימת ציוד שעליכם לקנות לתינוק הנולד [קרא בהרחבה]