סדרת מאמרים בנושא היפנוזה בלידה ובתקופת ההריון.

פרק 1: היפנוזה מנקודת מבט אישית
פרק 2: היפנוזה עצמית - יש חיה כזאת
פרק 3: היפנוזה עצמית בהריון
פרק 4: היפנוזה עצמית בלידה
פרק 5: היפנוזה עצמית לאחר הלידה
פרק 6: שאלות ותשובות על היפנוזה בהריון ובלידה
פרק 6: שאלות ותשובות על היפנוזה בהריון ובלידה
תמר משעול שמעוני

מענה לשאלות נפוצות בנושא היפנוזה עצמית.

שאלה: "אני רוצה להכיר את הכלי אבל אני חוששת לאבד שליטה."

תשובה: זהו חשש נפוץ. החשש הזה בא ממיתוסים שבהיפנוזה מאבדים שליטה. המיתוסים האלה פשוט לא נכונים. בעזרת היפנוזה והיפנוזה עצמית את מגבירה את השליטה שלך - בגוף, ברגש ובמחשבה.

 


שאלה:"האם אני מתנתקת לגמרי מהסביבה כשאני בהיפנוזה עצמית?"

תשובה: לא. את נמצאת בחוויה נעימה וטובה, ובאותו זמן את מודעת לסביבה. את גם יכולה להשפיע על המידה שבה את את נמצאת בהיפנוזה עצמית. את יכולה להיות בהיפנוזה עצמית, לחזור לערנות, ולחזור שוב להיפנוזה עצמית. אפשר לחשוב על זה כמו על צלילה. אפשר לשנרקל, לצלול לעומק זה או אחר, לצאת לחוף ולחזור למים.

שאלה: "אני רוצה לחוש כאב בלידה. האם אוכל לחוש כאב גם כשאני בהיפנוזה עצמית?"

תשובה: כן. את יכולה להשפיע על עוצמת הכאב, כך שהכאב יפחת אך לא ייעלם.

שאלה: "הייתי רוצה לידה בלי כאבים. האם זה אפשרי בעזרת היפנוזה עצמית?"

תשובה: מידת הפחתת הכאב בעזרת היפנוזה עצמית תלויה בהרבה גורמים. יש נשים שחוות לידה עם מעט כאב ואף ללא כאב. יש נשים שחוות כאב, אך יכולות להפחיתו. העבודה כוללת שני רכיבים - למידה להפחית כאב, עבודה על אופן ההתייחסות לכאב. מטרת השילוב היא שתוכלי להפחית את עוצמת הכאב, וכן שתוכלי להתייחס לכאב באופן כזה שהחוויה הכוללת תהיה טובה. שני הרכיבים האלה של העבודה מחזקים אחד את השני.

שאלה: "האם הכלי הזה בטוח עבור התינוק/ת שלי?"

תשובה: כן. זהו כלי בטוח לאם ולתינוק. ההיפנוזה העצמית מסייעת לך לעזור לעצמך במהלך ההריון, להיות פעילה ולעזור לעצמך במהלך הלידה, וגם לאחר הלידה. בכך את תורמת גם לתינוק/ת שלך. 

שאלה: "מה ההבדל בין היפנוזה עצמית לדמיון מודרך, היפנובירת'ינג...?"

תשובה: היפנוזה והיפנוזה עצמית הם כלים בטוחים, כאשר לומדים אותם עם איש/אשת מקצוע מוסמכים לכך. בארץ קיים חוק ההיפנוזה, אשר לפיו מותר לטפל באמצעות היפנוזה כולל הקניית היפנוזה עצמית רק לפסיכולוגים, רופאים, ורופאי שיניים אשר רכשו הכשרה מיוחדת בטיפול באמצעות היפנוזה ומטפלים בתחום שלהם. בעבודה עם אנשים שלא קיבלו הכשרה זו יכול להיות מצב בו למעשה נעשה שימוש בהיפנוזה ללא תכנון מראש ובצורה שאינה אחראית מספיק מבחינה מקצועית. כאשר את בוחרת ללמוד היפנוזה עצמית, חשוב לוודא שלמטפל/ת יש הסמכה לכך מטעם משרד הבריאות.

שאלה: "מתי לפנות, כמה פגישות צריך, ואיך התהליך מתבצע?"

תשובה:מומלץ לפנות מוקדם ככל האפשר. העבודה דורשת כחמש עד עשר פגישות. את מתרגלת בבית בין הפגישות כדי לרכוש מיומנות. תוך כדי הלימוד את כבר יכולה להרגיש את העזרה והשליטה שהכלי נותן לך. (פירוט נוסף בפרק השלישי במאמר).

שאלה:"מה ההבדל בין לימוד אישי ללימוד קבוצתי?"

תשובה: היתרון הגדול בעבודה אישית הוא שאפשר להתאים את הכלי באופן הכי מדוייק אלייך - לצרכים שלך, לחששות שלך, לרצונות שלך, לאופן העבודה שנכון לך.

היתרון הגדול בעבודה קבוצתית - הקבוצה יכולה להפוך לקבוצה תומכת בזמן ההריון וגם אחרי הלידה. הדבר תלוי, כמובן, ברצון של המשתתפות. אפשר גם ללמוד אחת מהשניה.

שאלה:האם אוכל להשתמש בכלי של היפנוזה עצמית גם שלא בהקשר להריון וללידה?

תשובה: בהחלט כן. את רוכשת לעצמך כלי שבו את יודעת להשתמש לצורך רגיעה, מנוחה, ותחושה טובה - גופנית ורגשית. אם תרצי להשתמש בכלי למטרה ספציפית אחרת (למשל: להתגבר על פחד מטיסות) קרוב לודאי שתצטרכי עוד פגישה או מספר פגישות להתאמת הכלי למטרה, אבל את הבסיס כבר יש לך.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/katavot/83/339-פרק-6שאלות-ותשובות-על-היפנוזה-בהריון-ובלידה'>פרק 6: שאלות ותשובות על היפנוזה בהריון ובלידה</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
רפלקסולוגיה לטיפול בתינוקות ובילדים [קרא בהרחבה]
לידה טבעית - בעד ונגד [קרא בהרחבה]
הגורמים לתפרחת חיתולים וכיצד ניתן לטפל בתופעה [קרא בהרחבה]
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
רפלקסולוגיה לטיפול בתינוקות ובילדים [קרא בהרחבה]