להתנצל או להינצל
לתקתק
להתנצל או להינצל
רינת ארם-מאירמן

אצל אימהות, התנצלות היא מעיין רפלקס בלתי ניתן לעצירה.

זהו, זה באמת קורה. אני חוזרת לעבודה. וכמו כל צעד שאני עושה, מאז שהפכתי לאמא, כמובן שגם זה גורר תגובות שונות מהסביבה. שונות, אבל לא מגוונות. למעשה הן מתחלקות ל-2 : אלו שחושבים שזה מוקדם מדי, ואלו שחושבים שזה בדיוק הזמן המתאים. אז אני מוצאת את עצמי מסבירה, ומתנצלת. להתנצל זה הרי סוג של רפלקס, כשאת הופכת לאמא. ולי, מסתבר, יש הרבה על מה להתנצל.

אני מתנצלת שאני חוזרת לעבודה, כשהתינוק הקטן, הרך והיונק שלי רק בן חצי שנה. הוא עדיין לא זוחל אפילו. בקושי הצלחנו להרגיל אותו לאכול מבקבוק. אני מתנצלת גם על זה. אני עדיין מניקה, ואני ממש מצטערת - אבל אפילו לא הצלחתי להחליט אם להמשיך להניק או להפסיק לחלוטין.

מתנצלת - אבל כן, כיף לי מאוד להיות איתו בבית. הבקרים הרגועים, לא למהר לשום מקום. לקחת את הגדול לגן בטיול רגלי, ולאסוף עלי שלכת ענקיים שמצאנו על המדרכה, סתם כי יש זמן, ואמא לא ממהרת. להמשיך אחר כך לטייל, עם עגלה ובה תינוק מנומנם. כיף. מתנצלת שלא התאמצתי מספיק לבסס תנאים שיאפשרו לי להמשיך את הזמן היקר הזה.

אני מתנצלת שהוא הולך למשפחתון. ושבמשפחתון יהיו עשרה תינוקות. ואני מתנצלת שעוד מעט חורף וכולם יהיו חולים, ויתעטשו על הצעצועים.

אני ממש מתנצלת, אבל החלטתי לעבוד בחצי משרה בלבד. זאת הפשרה שהצלחתי להשיג עם עצמי. מתנצלת שגם השנה, ככל הנראה, לא יהיה כלול קידום מרגש או שאיפה מקצועית אחרת בתחום הקריירה שלי.

מצטערת שלא הצלחתי לעשות דיאטה. רציתי, באמת שרציתי. אבל לא הצלחתי. זאת אומרת, לא ממש ניסיתי. אני מתנצלת שלא ממש ניסיתי. מתנצלת שלא עשיתי הליכות בערב. הייתי עייפה מדי.

אני מתנצלת שאני עייפה. אני עייפה! מתנצלת על כך שאני מעדיפה לקרוא ספר בערב, ולא לצאת להליכה/ריצה/זומבה/פילאטיס. טוב, האמת היא שאני מעדיפה גם לקרוא עיתון לאשה על פני שעת כושר. ורצוי עם עוגיות שוקוצ'יפס בצד. מצטערת.

זאת לא רק אני. גם האימהות שסביבי מתנצלות. מתנצלות שהן נשארו בבית עם ילד חולה. או מתנצלות שהשאירו ילד חולה בבית עם שמרטפית, כי היה משהו נורא חשוב בעבודה. מתנצלות על ארוחת ערב ג'אנקית במיוחד היום, כי לא היה זמן/חשק/כוח. מתנצלות שהילד לא ישן בלילה. בעצם, גם אם הילד ישן לילה שלם, יש תחושה שצריך להתנצל בפני מישהו.

בואו נציל את עצמנו, ונפסיק להתנצל. אפילו בלי להוסיף "סליחה" לפני שמכריזות "שכולם יקפצו"...פשוט, שכל אחת תעשה מה שטוב לה ולמשפחה שלה.

לעדכונים, הפתעות ופרסים, חפשו אותנו בפייסבוק

אהבתם את הכתבה? תרצו לקשר אליה מאתרכם? הוסיפו את הקוד הבא:

<a href='https://www.karusela.co.il/posts/turim/36/324-להתנצל-או-להינצל'>להתנצל או להינצל</a>

סגור לתגובות


אין תגובות
זמן לעצמך... יש חיה כזאת [קרא בהרחבה]
בייבי יוגה ביבשה או בייבי יוגה בים? [קרא בהרחבה]
הרהורים על הריון, הורות וילדים [קרא בהרחבה]
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן
זמן לעצמך... יש חיה כזאת [קרא בהרחבה]