מאמר בנושא רוחניות

נסו לדמיין עולם ללא כסף

 

כמו שאומר השיר - רק לדמיין.

אתם אולי יודעים שהרבה נבואות ניתנו וניתנות בזמן האחרון שמדברות על סוף שנת 2012 כשנה שבה העולם עולה מדרגה, ולוקח איתו את כל מי שמוכן לחיות מתוך אהבה ובחירה חופשית, מי שמוכן לדאוג לאחרים ולא רק לעצמו, מי שמוכן לחיות אולי בלי כסף ובלי שלטונות, ובלי שתלטנות..

אשרי המאמין, ובכל זאת זה מעורר למחשבה - רגע - חיים עדיין נצטרך לחיות כאן, בתים יבנו, אוכל יאכל, ואנשים יטוסו ממקום למקום. אני מניחה שלא בקלות נוותר על מה שהשגנו לטובה. אם כך מישהו יצטרך לעשות את כל הדברים הללו, אבל אם אין כסף איזו שיטה אחרת יכולה להיות קיימת?

אתם מכירים את המשפט שאומרים אנשים ברי מזל - "תראו מה זה - אני עושה את מה שאני הכי אוהב בעולם ועוד מקבל על זה כסף!" תחשבו שלא היה כסף, הלא אנשים כאלה עדיין היו בוחרים לעבוד גם בלי התמורה הכספית, כי התמורה שהם מקבלים היא הרבה יותר ומעבר לכסף, לעיתים יש תחושה אפילו שכסף היא שיטה ממש דפוקה להעריך אהבה כזאת, ושעדיף לעיתים לעבוד בחינם ורק לא לתמחר בכסף את הטיפול באנשים, את האומנות, את האהבה.. וכו' וכו'. יכול להיות שאנשים כאלו בעצם לא חשים אפילו את הקשר בין מה שהם עושים לבין הכסף שמגיע אליהם? או שחשים קשר קלוש בלבד?

עכשיו תחשבו שהאנשים הללו באמת ימשיכו לעבוד, אבל בלי הנטל של הצורך לתמחר כל דבר, אלא פשוט מתוך האהבה לדבר עצמו. אם אני יכולה לתת רגע לדוגמא את עצמי - כמה טוב היה שיכולתי ללוות נשים ללידתם או לטפל באנשים בפרחי באך או ברייקי, ואז להיפרד בתודה וברכה בלי בכלל להצטרך לחשוב על כסף? היום אם לא מתמחרים - זול משמעותו חסר ערך, אבל אולי פעם זה ישתנה? אולי פעם נסתפק בתודה העמוקה או הכרת הטובה של הצד השני כתשלום הולם? אמנם זה לא יתבטא בעולם המעשה והחומר, אבל הנשמה גדלה עד ללא הכר, שום כסף בעולם לא יכול לתת את התמורה הזאת, גם כיום - אם עשיתי שינוי, אם הצלחתי לעזור למישהו באמת, לעזור לאשה להרגיש באמת שהיא מסוגלת וללדת את החלום שלה מתוך כוחותיה ורק לתמוך, או אם עזרתי לאדם להיפטר מהחרדות שליוו אותו שנים, או להשתחרר מאבל גדול, לעזור למישהו למצוא בעצמו את הכוחות האמיתייים שיש בו, או לזוג למצוא את החיבור להתעצם בזוגיות שלהם כהכנה ללידה הקרבה, דברים כאלה הם באמת התשלום האמיתי שלי - הם שווים לי הרבה יותר מכסף, אפשר לומר אפילו שהם נכסים שילכו איתי אפילו לגלגול הבא - נכסים אמיתיים של הלב.

ואם נרחיב את העניין הלאה - נכון יהיה שכל אדם בעצם ישאל את עצמו - אם היה לי את כל הכסף שאני רוצה, או - אם לא היה כסף בעולם - מה הייתי רוצה להיות, או לעשות. רוב האנשים אני מניחה יגידו שהיו רוצים לטוס לטייל בעולם, או לקנות איזה חפץ פאר או וילה מטורפת, אבל אם אחרי שנתתם לאגו לדבר בקול רם תמשיכו לדמיין לעצמכם את החיים האלו בלי כסף או עם כל הכסף שבעולם - ואחרי שטיילתם בעולם או קניתם את כל המפלצות הגראנדיוזיות שיגרמו לכם לחוש גדולים, חזקים וטובים יותר, מה עכשיו? מה עושים עכשיו? שבעתם מטיולים? שבעתם מלשבת בבלקון המפואר? ועכשיו מה? אולי לעבוד? אולי לעזור לזולת? אולי ללמד? מה הנשמה שלכם באמת רוצה לעשות? אולי פתאום תגלו שבעצם החיים שלכם שחשבתם כל הזמן שחסר בהם משהו ואתם רצים להשיגו - אולי בטעות תגלו שהם בעצם ממש מספקים אותכם? שהם ממש מה שהייתי עושים גם אם היה לכם את כל הכסף בעולם? אולי בעצם אתם חיים את החלום ולא עצרתם רגע בשביל לגלות את זה?

ואני אומרת - אנשים שמגלים שהעבודה שלהם אינה העבודה שהיו עושים אם היה להם את כל הכסף בעולם, שיחשבו טוב על הדרך הנכונה ביותר עבורם להגיע לעבודה שהם כן היו רוצים. יכול להיות שזה יכלול ויתור על הבית הפרטי במרכז שבדיוק שיפצתם, זה כואב אני יודעת, אבל מה כואב יותר מאשר לראות את הבית המשופץ הזה על תכולתו ודייריו עומד ריק רוב השבוע רק כדי להינות ממנו בסוף השבוע וגם זה לא כל סוף שבוע? מה הוא באמת נותן חוץ מאשר את התחושה ש"יש לי", אולי מלווה בתחושה "אני שווה"?

לא היה נכון יותר לגור בבית קטן ולהינות יותר אחד מחברתו של השני? האם בכסף הזה אי אפשר היה להינות אותו הדבר במלון פאר או צימר? האם באמת אנחנו זקוקים לפאר וההדר כדי להיות יותר? אולי אנחנו כבר יותר כבר עכשיו? אולי זה לא משנה מה נשיג בעצם כל זה למען חלום רחוק שיכול להיות כאן ועכשיו? אולי אנחנו עובדים ממש קשה בשביל לבלות זמן איכות עם המשפחה שלנו? שיהיה לנו כסף לפנק אותם נגיד? אולי עדיף להתפנק במשהו שלא עולה הרבה כסף אבל לקבלת בתמורה יותר זמן?

ואני אומרת - לא כל דבר עושים בשביל הכסף - מי שמנקה רחובות אולי יפסיק לנקות רחובות אם הוא עושה את זה בלית ברירה ומרגיש רע עם עצמו כשהוא עושה זאת. כי הכי חשוב בעצם זה להרגיש טוב עם עצמך, למלא את הייעוד שלך, לשאול את הנשמה מה את באמת רוצה, למה באתי הנה?

אבל יהיו כאלה שישמחו לנקות את הרחובות, שיאהבו את התחושה של להסתובב בחוץ כל הזמן, של המטאטא שיוצר פס של נקי אחריו, ויהנו ממראהו של הרחוב אחרי שהם עברו בו. אני יודעת זה נשמע הזוי, אבל אתן דוגמא:

פעם הכרתי שרברב.

איך נראה השרברב שלכם? יש לו חריץ? שמנמן? טיפש אולי?

השרברב היה צעיר, חתיך ומקסים. יותר מזה כשהסתכלתי עליו ראיתי בבירור שהוא בכלל יכול להיות מטפל הוליסטי מצויין, היה בו הקשב הנכון והרגישות והעומקים. אבל הוא היה שרברב. ואני לתומי שאלתי - למה לא תלך ללמוד טיפול? זה נראה לי ממש מתאים לך. והוא ענה בחכמה רבה - "אני כבר מטפל! אני פותח תקיעויות בבתים של אנשים, אני עוזר להם להזרים את האנרגיה בבית!"

ללמדך.

הלוואי ותמצאו את הייעוד שלכם, את העבודה שתגרום לכם אושר, והרבה זמן לכל הדברים שאתם חולמים בסתר לעשות.

מאמא דולה מכינה נשים וזוגות ללידה, מטפלת ברייקי ופרחי באך.
אופירה
זמינה כמעט בכל שעות היממה (בתפקיד זמינה 24 שעות)
052-5937128, 08-9153762
המייל שלי oflaya  מייל הריון לידה gmail.com
סגור לתגובות


אין תגובות
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון