מאמר בנושא בריאות

וואטסו וטיפולי מים לנשים בהריון

מהו טיפול וואטסו ומהי תרומתו לנשים בהריון?

תחום ההידרותרפיה הינו תחום אשר צובר תאוצה בשנים האחרונות, טיפול בבעיות שונות על ידי שימוש בתכונות הרבות של המים, נותן מענה לבעיות המצריכות טיפול שיקומי.

בתחילת שנות השמונים, הומצאה טכניקה חדשה בתחום הזה, הנקראת ווטאסו על ידי אדם שנקרא הרולד דאל. הרולד דאל הוא מטפל שעד שהמציא את השיטה, עסק בעיקר בשיאצו.  בזמן שכשוך במעיין חם הוא הגה רעיון, לשלב את הטיפול במים יחד עם  השיאצו ומכאן נולד גם השם ווטאסו.

ווטאסו היא טכניקת טיפול בתוך מים הנערכת בברכה מחוממת. החימום הינו הכרחי, היות ועוזר להרגיע את השרירים ולשחרר אותם.  כשהשרירים רפויים נוצר אפקט הרוגע הרצוי על מנת ליצור שחרור מתחים.

הטיפול נעשה אחד על אחד, זאת אומרת - מטפל אל מול מטופל, כאשר המטפל מציף את הנ"ל על פני המים תוך כדי מתן תמיכה לאזור הראש והאגן של המטופל ומתאים את נשימותיו לנשימות גופו של מטופלו. התהליך הופך להיות דומה למדיטציה, חמימות המים, התנגדותם לתנועתו של הגוף והציפה על פניהם משחררים את הגוף הפיסי, ותוך כדי כך בעצם משתחררים המתחים והפחדים וגורמים לשחרור מתחים קל וחומר, לשחרור המחשבה.

אחד מפלחי האוכלוסייה להן מומלץ להיעזר בטיפול מרגיע מסוג זה, הינו נשים בהריון. בתקופת ההיריון הגוף עובר שינויים רבים. המיחושים השונים, העייפות, הפחדים לקראת אתגר ההורות העתיד לבוא ויתרה מכך, הגוף שגדל ומשתנה ונעשה כבד יותר ויותר.

המים, העוזרים לשאת את משקל הגוף ביתר קלות, עוזרים לתחושת ההקלה והקלילות הכל כך מתבקשת בתקופה זו של החיים. בנוסף, טיפול ווטאסו עוזר לשחרר מתחים וחרדות על ידי ציפה במים מחוממים, ועל ידי כך עוזר לאישה ההרה, להתמודד עם השינויים הדרמטיים אשר מתרחשים בהווה, ועם אלו העומדים לקרות בעתיד.

הטיפול הינו טיפול במים המחוממים ל 34.5 מעלות, טמפרטורה הבטוחה הן למטופלת והן לעובר. ניתן להתחיל את הטיפול החל מהטרימסטר השני להריון, תחילת החודש הרביעי ועד סוף ההיריון. ישנן שתי אופציות לטיפול האחת, להגיע להתפנק באופן חד פעמי, והשנייה היא להגיע לסדרת טיפולים משחררת עד ליום הלידה.

הערך המוסף שיש לטיפול ווטאסו עבור נשים בהריון הוא היכולת להזדהות עם הרגשת העובר. ידוע לכל, שבזמן תשעת החודשים בהם העובר נמצא ברחם, הוא נמצא בתנוחה מעורסלת, עטוף במים חמימים, נרגע לתנודות הגוף. בטיפול וואטסו הן המטופלת והן העובר שותפים לאותה חוויה מקשרת. תנודות הגוף במים, עוזרים לגוף לנוח לקראת הלידה, להתייחד עם העובר והכי חשוב, להירגע.

טיפה אחרת
http://www.t-pa.co.il
סגור לתגובות


אין תגובות
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן