מאמר בנושא בריאות

השתלות שיניים והריון
מערכת קרוסלה , mythingsandmore

נשים בהריון חוות חוויות גופניות שונות שלא חוו אותן בעבר, כמו בחילות והקאות ושינויים הורמונליים שמשפיעים על תפקוד הגוף.

קיימים מספר מיתוסים באשר להריון, כשהנפוץ בהם הוא שהעובר הגדל בגוף האשה לוקח את מנת הסידן שדרוש לו, משיניה של האישה. אולם, מחקרים הוכיחו שהעובר צורך את הסידן מעצמות האם. עם זאת, גילוי זה אינו מפחית מהתופעות האחרות שמשפיעות על בריאות שיניה של האישה ההרה. למשל, ההקאות מעלות את רמת החומציות בפה ומחלישות את השיניים; השינויים ההורמונליים משפיעים על כלי הדם בחניכיים ומעלים את הרגישות, בכך הם עלולים לגרום למחלות חניכיים שיכולות לחבל בתקינות ההריון. בעיות אלה מעלות את הצורך לשמור היטב על תקינות השיניים.

אם מצבן של השיניים מצריכות ביצוע השתלות שיניים - הדבר אינו מומלץ לאישה בהריון. השתלות שיניים מצריכות צילומים דנטליים שעלולים לחשוף את העובר לקרינה. בהמשך הטיפול משתילים שתל מלאכותי בפה, פרוצדורה שאף היא אינה מומלצת, ולמעשה  אסורה במהלך ההריון. לאור זאת, עדיף לאישה הרה לשמור היטב על היגיינת שיניים נאותה ולדחות עד לאחר הלידה את כל הטיפולים האחרים הנחוצים לשיניה. 

מספר טיפים לשמירה על בריאות השיניים לנשים בהריון:

  • כיוון שאחת הבעיות היא ריבוי ההקאות, מומלץ לשטוף את הפה עם פלואוריד כדי לנטרל את החומציות ולחזק את השיניים. לא מומלץ לצחצח שיניים מיד לאחר כל הקאה משום שהצחצוח מחדיר את החומציות לעומק השיניים דבר שיכול לגרום לנזק עתידי. מומלץ ללעוס מסטיק ללא סוכר לאחר ההקאה.
  • הקאות לבדן אינן יוצרות את כל החומציות בפה. נשים בהריון נוטות לאכילה מרובה. מומלץ לאכול אוכל בריא שכולל מוצרי חלב, ירקות, פירות וסיבים תזונתיים ולהמעיט במאכלים ומשקאות מתוקים.
  • להקפיד על צחצוח שיניים נכון ויעיל. אשה שסובלת מבעיות חניכיים ואינה מקפידה על צחצוח שיניים, עם מברשת קטנה ורכה מאד, תגרום לעצמה נזק בלתי הפיך שיכול לגרום לעקירת שיניים ולביצוע השתלות.
  • השתלות שיניים אסורות במהלך ההריון אך מומלץ מאד לבקר אצל רופא השיניים לצורך ניקוי אבן השן, ואם מדובר בבעיה אקוטית יחליט הרופא על הטיפול המתאים.

 

נכתב על ידי רבקה פרידמן בגנו
באדיבות ד"ר איתן מיזרצקי, השתלות שיניים ושיקום הפה
http://www.teeth.co.il/siteFiles/13/198/5606.asp
סגור לתגובות


אין תגובות
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן