מאמר בנושא בריאות

מוהל או רופא?
בנימין שמש

בבואנו לבחור את המומחה שיבצע את ברית המילה, עלינו לקחת בחשבון מספר שיקולים מאחר ומדובר בניתוח כירורגי לכל דבר ועניין. במאמר זה ננסה לבדוק את היתרונות והחסרונות בין רופא למוהל.

מוהל או רופא? תמונה

ברית מילה היא האירוע הראשון שתחגגו אחרי לידת בנכם , והשאלה המרכזית היא מי יבצע אותו ? מאחר ומדובר בניתוח כירורגי לכל דבר , השאלה מקבלת משנה חשיבות .

כאנשים מסורתיים הנטייה הטבעית היא לבחור במוהל , אשר קבלנו עליו המלצות ואנו סומכים על שיקול הדעת שלנו . העניין הוא  ששיקול הדעת שלנו פעמים רבות נסמך על תחושת בטן ולא תמיד על המציאות ועל עובדות .

המציאות היא שרוב המוהלים מבצעים בין חמש ל - שש בריתות ביום ולכן אין להם זמן לעשות סטריליזציה לכלים שבהם הם מבצעים את החיתוך . משרד הבריאות קובע ומחייב לעשות סטריליזציה לכלים במכשיר "אוטוקלב " .

כמובן שלמוהל , שרץ בין ברית לברית אין הזמן לעשות סטריליזציה כמו שנדרש ולכן רוב המוהלים מחטאים את הכלים עם אלכוהול בין ברית לברית , מה שבעצם אומר , לסמוך קצת על המזל .

היתרון של מוהל מול רופא שעושה בריתות כהכנסה נוספת הוא הניסיון . מוהלים שמבצעים מספר בריתות ביום יש ניסיון רב משמעותית מרופא .

אז מה היתרון של רופא ?

היתרון הראשון בבחירת רופא לברית הוא אם אתם מחליטים לעשות את הברית , אקט החיתוך עצמו , במרפאת הרופא שהיא מקום סטרילי , ובכך מונעים אפשרות של הידבקות התינוק בכל מיני מחלות זיהומיות , בנפרד ואז עושים את האירוע ביום למחרת . במידה והחלטתם להביא רופא לאירוע היתרון הוא שבמקרה וחס וחלילה נוצר סיבוך רופא יכול לתת טיפול רפואי במקום מעצם הכשרתו לעומת מוהל שאין לו את הסמכות לכך ובמקרה של סיבוך , פשוט יפנה אתכם לבית החולים .

בכל מקרה , בין שבחרתם מוהל או רופא לביצוע הברית במהלך האירוע  יש להקפיד על הכללים הבאים :

  • הקפידו לבקש המלצות וגם מספרי טלפון של לקוחות עבר , אל תתביישו , מדובר בבריאות ילדכם
  • וודאו כי הברית נעשית עם כלים סטריליים ת חד פעמיים , שלא נעשה בהם שימוש בעבר
  • קבלו התחייבות מהמוהל / רופא לביקור בבית לאחר הברית , לצורך מעקב אחר התינוק

שיהיה בהצלחה ובמזל טוב !

המחבר הוא מנהל השיווק בחברת "ברית ישראל ", המפתחת ומשווקת את ערכת "מילה טובה". ערכת כלים סטרילית לברית מילה, המאושרת ע"י משרד הבריאות והרבנות הראשית.

פרטים נוספים באתר : http://www.kittobrit.com
סגור לתגובות


אין תגובות
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית