מאמר בנושא הכנה ללידה

להתכונן ללידה

מהו קורס הכנה ללידה?

קורס הכנה ללידה נועד להכין את האישה לקראת החוויה המעצימה ביותר בחייה. הקורס מעניק ידע, מסייע ליולדת להאמין בגופה וביכולתה ללדת, מלמד שיטות התמודדות עם כאב, מספק מידע על הליכים רפואיים ועוד. קיימים כיום מספר רב של קורסים להכנה ללידה ולכל אישה ובן זוגה ניתן להתאים סוג אחר של קורס. לכן, בבחירת הקורס המתאים צריך לשים לב למספר דברים כמו מספר המשתתפים בקורס ואורכו, מיקום הקורס וזהות המדריכה והכשרתה.

ההבדלים בין קורס הכנה פרטי לקורס הכנה קבוצתי

קורסי הכנה ללידה מתחלקים  בין קורסים פרטיים לקורסים קבוצתיים. בקורס הכנה פרטני מדובר ב"אחד על אחד", בני הזוג הם היחידים המשתתפים בקורס, ואילו בקורס הכנה קבוצתי מספר הזוגות המשתתפים נע בין שלוש לעשר זוגות.

קורס ההכנה הקבוצתי מרחיב את המידע ונותן כיווני חשיבה נוספים, זאת עקב המפגש והדינמיקה הנוצרת עם בני זוג נוספים. ערך מוסף בקורס הכנה קבוצתי הוא היכרות עם חברים חדשים, שיחד איתם תעברו חווית רבות ומרגשות. עם זאת, בקורס קבוצתי אין התאמה לצרכי היולדת והזוג, זמני הקורס קבועים מראש ועליכם להתאים עצמכם אליו.

לעומת זאת, קורס הכנה פרטני מותאם לצרכי והעדפות בני הזוג והמדריכה ממוקדת בהם ובלידה שהם רוצים. מיקום הקורס יקבע על- פי העדפת הזוג, בביתם או בבית המדריכה, ומאפשר לבני הזוג לבחור את הימים והשעות המתאימים להם. עם זאת, מספר המפגשים מצומצם ומספק את צרכי הזוג בלבד ללא כיווני חשיבה נוספים.

ההבדלים בין קורס הכנה של קופות החולים ובתי החולים לקורס הכנה פרטי

חלוקה נוספת בין הקורסים השונים היא בין קורס הכנה של קופות החולים ובתי החולים ומנגד קורס הכנה פרטי. הקורס אותו מציעים בקופות החולים או בתי החולים הוא "מטעם" ומתמקד בדרך- כלל בתסריט לידה קונבנציונאלי שמותאם לכללי בית החולים. לעומת זאת, בקורס הפרטי המדריכה אינה כבולה תחת נהליהם של בתי החולים או גוף רפואי אחר ויכולה לספר על מאחורי הקלעים של הלידות.

קורס ההכנה של קופות החולים ובתי החולים מועבר על- ידי מיילדת מוסמכת שעובדת בבית החולים. הקורס מתמקד בידע בסיסי על תהליך הלידה, ההתערבויות הנפוצות ומשככי כאבים ומכוון ללידות קונבנציונאליות. הקורסים מסובסדים ועלותם נמוכה מעלות קורס פרטי. מספר הזוגות המשתתפים בכל קורס גבוה ממספר הזוגות בקורס פרטי ולאחר סיום הקורס אין אפשרות של ליווי ובמקרים רבים הדרכת הנקה איננה כלולה בקורס.

זאת לעומת קורס הכנה פרטי, שמועבר על- ידי בעלת מקצוע עצמאית כמו תומכת לידה. הקורס נותן פריסה של מלוא היריעה, האופציות העומדות לרשותכם בבואכם ללדת ואפשרות להתאמת הלידה ליולדת. בדרך- כלל יכלול הדרכה להנקה והכנה להורות, היחס יהיה אישי והליווי יהיה רציף מהקורס ועד הלידה, עם אפשרות לליווי גם לאחר הלידה.  בנוסף, הקורס נותן כלים במקרה של שינוי במהלך הלידה המתוכנן. עם זאת, הקורס יהיה בד"כ יקר יותר ולא תמיד מסובסד.

לסיכום, אל תלכו לקורס הכנה ללידה סתם כך. בררו והתייעצו עם חברות ושכנות שעברו קורס מסוג זה, על מנת שתוכלו לבחור בקורס המתאים ביותר עבורכם שיעזור לכם ליצור את חווית הלידה שאתם רוצים.

המאמר נכתב מטעם חוגל - קורסי הכנה ללידה
http://www.hoogel.co.il
סגור לתגובות


אין תגובות
יניב שמן צלם הריון (יניב שמן)
יניב שמן צלם הריון
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית (מזי לבל לרנר)
מזי לבל לרנר צלמת אומנותית