מאמר בנושא הריון

על סכנות ההריון

מתי וכיצד מותר לטפל בכאבים הנלווים להריון

על סכנות ההריון תמונה

כאשר אשה נמצאת בהריון, בשלושה החודשים הראשונים העובר מתפתח, זוהי תקופת הבסיס של כל ההריון ולכן אסור לבצע שום פעילות טיפולית בכל מה שקשור במגע, כולל קוסמטיקה. גם אם נוצרים כאבים, אסור למרוח משחות חריפות.

 

רק בשבוע ה-17, כאשר ידוע בוודאות שהאשה ההרה נבדקה וההריון תקין לכל דבר, אם וכאשר נוצרים מטבע הדברים בעיות גב תחתון, ניתן להתחיל לבצע טיפול בכאבי גב תחתון. הטיפול עצמו מתבצע באזור האגן ובאזור השכמות וכפות הרגליים. כל אשה הרה מקבלת טיפול לפי הכאב הנקודתי, מנסיוני לרוב מדובר באזור הגב התחתון. במהלך הטיפולים האלה האישה מקבלת הדרכה לשמירה על ההריון בחיי היום-יום מהסכנות שעשויות להיגרם מטיפול לא נכון בבית. מדובר בטיפול ללא תרופות הכולל תרגילים שונים: צורת שכיבה נכונה על מיטה, טכניקה נכונה לקום מהמיטה, אזהרות מה לגבר מותר ואסור לעשות כשהוא רוצה להקל על כאב לאשתו - איפה מותר ואיפה אסור לגעת. אסור לבצע מסאג' בכתפיים, באזור בו עוברת החזייה, זה עשוי אף לגרום להפלה וצירים מוקדמים. לנשים בהריון יש כאבי כפות רגליים בגלל המשקל, אך גם באזור זה חל איסור לעסות את כפות הרגליים כי יש נקודות מסוימות באצבעות הרגל שנגיעה לא נכונה בהן עשויה לגרום לצירים מוקדמים, לכן רק לאדם מוסמך מותר לטפל באשה בהריון. חל איסור גמור להשתמש בכל משחה אנטי דלקתיות שיש לה ריח חריף מפני שהריחות חודרים דרך מערכת הנשימה ועשויים לפגוע בחלב האם. אותו דבר לגבי מבערים עם שמנים וטיפות, יש איסור מוחלט לגעת בשמנים הארומטיים בזמן ההריון כולל בתקופת ההנקה.

 

כמו כן, יש איסור מוחלט ללכת יחפה בזמן ההריון בכדי לא לגרום לזעזועים באזור הקרסול, הברכיים והגב התחתון מפני שהגוף זקוק לנעל בדמות בולם זעזועים לאורך כל הדרך. המקום היחיד בו ניתן ללכת יחפה הוא בחוף הים.

 

האשה אף מקבלת הסברים איך להתנהג כשהיא בחדר הלידה בכל נושא זירוז ההריון, למשל באמצעות משחק בפטמות, כך גם באזור הכתפיים וכפות הרגליים, מה שהיה אסור בזמן ההריון.

דני סימן טוב, מעסה רפואי רב תחומי ומנהל המכללה לרפואה משלימה Dtherapy
ומחבר הספר "כאבי הגב - אפשר גם אחרת"
סגור לתגובות


אין תגובות
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן