מאמר בנושא הריון

הקלה מצרבת בזמן הריון - מה הם הגורמים לצרבת בהריון?

אם את אישה הרה שנמאס לה מכל הכאב וחוסר הנוחות של צרבת, סביר להניח שהיית נותנת הכל בשביל למצוא טיפול לכך בזמן ההריון.

הקלה מצרבת בזמן הריון - מה הם הגורמים לצרבת בהריון? תמונה

אבל את גם חייבת להבין שהצעד הראשון והחשוב ביותר למציאת הפתרון או התרופה, הוא קודם כל להבין ממה נגרמת הצרבת מלכתחילה. כמו כן, להבין את ההשפעות שחלק מהתרופות נגד צרבת מהוות על ההריון שלך. אומנם הרבה נשים הרות סובלות מאותם הסימפטומים של צרבת כמו אצל אנשים אחרים ונשים שהן לא בהריון, שיטות הטיפול המומלצות אינן בהכרח דומות. בשורה התחתונה, את צריכה תרופה אחרת כשאת בהריון.

אז איך אנחנו מפתחים צרבת בכלל? כשהקיבה מעכלת מזון, היא מייצרת חומצות בשביל לעזור בתהליך העיכול. אולם, בהשפעה של גורמים מסוימים, החומצות האלו יכולות לפעמים "לזנק" במעלה הוושט ולהגיע למקום שאליו הן אינן שייכות. כאשר זה קורה, אנחנו מרגישים תחושת צריבה שלפעמים גורמת לחוסר נוחות וחוסר שינה. מה שמביא למצב שבו במקום שהאישה ההרה תוכל ליהנות מההריון שלה, היא מגיעה למצב שבו היא צריכה להשקיע המון מאמצים בלמצוא תרופה לצרבת.

הגורמים שגורמים לצרבת

צרבת בהריון יכולה להיגרם מכמות נרחבת של סיבות, שכוללות תזונה לא נכונה, מחסור בהתעמלות ספורטיבית וכמו כן גם תהליכים הורמונליים שמתרחשים בגוף במהלך ההריון. כשאשה נכנסת להריון, היא עוברת שינויים רבים ותקופתיים בגוף, מה שבסופו של דבר מגביר את הסיכון לקבל צרבת. לדוגמא: הריון גורם להיווצרות מאסיבית של ההורמון שנקרא "פרוגסטרון" בגוף האישה. הפרוגסטרון מרכך את השרירים בחלק התחתון של הוושט, שאחראים על לשמור את מיצי הקיבה בתוך הקיבה ולמנוע מהם לחדור לתוך אזורים אחרים בגוף. כמו כן, במהלך ההריון וכתוצאה מהגדילה של התינוק, הלחץ על הקיבה הולך לגדול בהדרגה, מה שגורם לדחיקה של מיצי הקיבה אל עבר הוושט.

מאחר וזה ברור שאין באפשרותך לעצור את השינויים האלו כשהם קורים, מה שאת יכולה לעשות במקום הוא למצוא דרך שתקל על הצרבת בזמן ההריון שלך ותגרום לך להרגיש הרבה יותר טוב ונינוחה. אחת מהדרכים האלו היא לשפר את תפריט התזונה היומית שלך: להוציא את כל האוכל החריף, המתובל והפיקנטי, כמו כן גם את כל השומנים המרווים הקפאין ואלכוהול.

בנוסף לשינוי של מה את אוכלת, מומלץ גם לשנות את הזמנים שבהם את אוכלת. הימנעי מלאכול לפניי השינה ובמקום לאכול ארוחות גדולות, תפרשי את הארוחות לכמה ארוחות קטנות במהלך היום.

לפי מספר מומחים, ישנם מספר תרופות מעולות לטיפול בצרבת בהריון שנשים הרות יכולות לקחת בבטחה ולהרגיש הקלה מידית ולאורך זמן מהצרבת. ועם זאת, רק בשביל להיות בטוחה אני ממליצה לך להיוועץ ברופא שלך לפניי שאת משתמשת בתרופות הלו. 

 

את יכולה ללמוד עוד על תרופות לצרבת בהריון כאן בקישור הבא: http://tums.co.il
סגור לתגובות


אין תגובות
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן