מאמר בנושא הריון

ביטוח נסיעות לחו"ל

ישנן נשים שאינן נותנות להריון לעצור אותם, וטסות לאחת המדינות הנמצאות מעבר לים- למטרות חופשה, עבודה או ביקור קרובים. לא כולן מודעות לכך, אבל לעובדת היותן אמהות עתידיות השלכה רבה על כל פוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל. למעשה, כאשר הן אינן בוחרות בביטוח המיועד לנשים בהריון, עלולות הן להישאר ללא כיסוי כלל.

 

ביטוח נסיעות סטנדרטי אינו מכסה הריון

לא צריך להסביר מדוע הסבירות שביטוח נסיעות לחו''ל יופעל במקרה של הריון גדולה בעשרות מונים מאשר במצב רגיל. זאת ועוד, ההריון כולל הוצאות רפואיות אפשריות רבות, כגון לידה מוקדמת, שמירה הריון, תרופות, הטסות רפואיות וכן הלאה. עקב כך, מרבית הפוליסות הבסיסיות של ביטוח נסיעות לחו''ל אינן מתייחסות למקרה זה.

חשוב להדגיש כי האחריות ליידע את חברת הביטוח לגבי ההריון נופלת, איך לא, על הנוסעת. עקב העובדה שעסקאות ביטוח רבות נסגרות דרך הטלפון או האינטרנט, החברות השונות אינן מודעות להריון ללא הצהרת המבוטחת. במצב זה, כל הוצאה רפואית אשר מתבררת כנוגעת להריון אינה תאפשר למבוטחת לקבל כל פיצוי.

השלבים השונים של ההריון

התקנות של ביטוחי הנסיעות לגבי נשים בהריון משתנות, כמובן, בין החברות הפועלות בתחום ובהתאם למסלולי הפוליסות. כמעט בכל המקרים, מועד תחילת ההריון ביחס לטיסה ישפיע על מחיר הפוליסה, ואפילו על האפשרות לרכוש אותה. עד השבוע ה-26 לערך, כשההריון במצב התחלתי באופן יחסי, יהיה מחיר הביטוח זול יותר, ורשימת הסיכונים מצומצמת פי כמה.

בחודש שלאחר מכן, לרוב, כאשר נוספים עוד סיכונים, יעלה מחיר הפוליסה. יש לציין כי כמעט תמיד לא ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לחו''ל לאחר השבוע ה-30. למעשה, בדרך כלל ייאסר על האישה לטוס כלל, אלא אם ברשותה אישורים רפואיים מתאימים הגורסים אחרת.

כל ביטוח חופשה לנשים בהריון מצריך אישורים

זו הנקודה להדגיש כי לא כל אישה הרה, אפילו בשלבי הריון מוקדמים, יכולה לרכוש ביטוח נסיעות לחו''ל. חוות הדעת הרפואית הינה בבחינת חובה עבור מרבית חברות הביטוח. אישור זה צריך להיות מטעמו של רופא המלווה את האישה ההרה בהריון, והוא יוכל להעיד כי האחרון מתנהל בצורה תקינה ובטוחה.

חברת הביטוח היא שתשקול האם לאפשר את רכישת הפוליסה עבור האישה ההרה, וכן את מחירה. כאשר מצבה הבריאותי של האישה אינו תקין, או כשהיא סבלה בעברה מסיבוכי הריון, ייתכן כי היא תיאלץ לנסות את מזלה בחברת ביטוח אחרת.

סקי לנשים בהריון? בדיחה טובה

במשך כל שהותה בחו''ל, נדרשת האישה ההרה לנקוט כל אמצעי זהירות אפשרי, וזאת על מנת שלא לפגוע, חלילה, בבריאות שלה או של עוברה. לכן, אגב, פוליסות המתייחסות לפעילות קיצונית לעולם לא יימכרו לנשים הרות. כך, למשל, ביטוח סקי או תרמילאים, הכוללים בתוכם ספורט אתגרי, ייאלצו להמתין לטיסה הבאה. ורצוי עם הוולד החדש.

אז איך בוחרים את הביטוח האידיאלי לנשים הרות?

מרגע שמתקבלת ההחלטה המושכלת לרכוש ביטוח נסיעות אשר מותאם לנשים בהריון, עולה שאלה מהותית אחרת: היכן ניתן להשיג את הביטוח המקיף ביותר, במחיר הזול ביותר? התשובה הפשוטה היא שאפשר כיום לבדוק את ההצעות השונות של חברות הביטוח תוך שניות, וזאת באמצעות השוואת ביטוחים.

יימים כיום מספר אתרי השוואת ביטוח נסיעות לחו''ל, ובכלל- כל סוג של פוליסה. האיכותיים ביותר, דוגמת "וובי", אף מאפשרים לבצע את הרכישה ישירות דרכם. מומלץ מאד להשקיע את המאמצים האלה באיתור הפולסיה המתאימה ביותר. כשזה קורה, כל שנותר הוא לעבור את חודשי הציפייה להולדת התינוק- כשנסיעה לחו''ל זו אופציה מצוינת.

 

Wobi - השוואת ביטוחי נסיעות לחו"ל. באתר וובי ניתן לקבל הצעות לביטוח נסיעות בזמן אמת ולבצע רכישה מאובטחת באתר.
http://www.wobi.co.il/ביטוח-נסיעות
סגור לתגובות


אין תגובות
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן