מאמר בנושא תינוקות

מה עדיף? להניק או לתת תחליף חלב?
ddmichelle

האם אני חייבת להניק את הילד שלי?

מה עדיף? להניק או לתת תחליף חלב? תמונה

ברגע שאת נכנסת להריון, את עטופה בריבוי דיעות, עיצות וקביעות על כיצד ואיך תגדלי את הילד שלך. כל שלבי ההריון את שומעת נהלים רבים מחברות, סבתות, אימהות ואף אנשים שאינם קשורים לחייך כלל וכלל והם הבטוחים שכדאי לך להתנהל לפי הדרך שלהם. אין דרך צודקת ושאינה צודקת.

מחקרים מוכיחים עם השנים, שילדינו גדלים בסביבה אופטימלית, וכל עוד ההורים דואגים לבריאות הילד- אין שום סיבה לדאגה ובכל זאת, תמיד נשאלת השאלה- האם אני חייבת להניק את הילד שלי? האם אני חייבת לנדב את שדיי למלאכה או שניתן להימנע מכך, ולפנות לתמ"ל? איזה אוכל לתינוקות מומלץ ביותר לתינוק שלי?

כידוע, חלב אם מכיל בתוכו את כל הדרוש לתינוקך על מנת לחזק את המערכת החיסונית שלו, לטפח את בריאותו ולדאוג בצורה הכי טבעית לגופו הטרי. אך, יש נשים רבות שמוצאות בהנקה כתהליך טראומתי, נכנסות לדיכאון, אינן יכולות להתסובב בנוחיות ובבגדים נוחים ומרגישות שתהליך ההנקה גורם יותר נזק נפשי להן מאשר שתחליף פשוט ולא מזיק, לכאורה, יכול לגרום לתינוקן. ישנן נשים המרגישות, כי עדיף להן להיות אמהות מאושרות, מטופחות, המרגישות טוב עם עצמן מאשר להסתובב עם רפידות למניעת נזילת חלב משדייהן. תחליף החלב מנסה כל הזמן להיות הכי קרוב לחלב האם ותמיד ישנם שיפורים לתרכובות המזון הללו למניעת גזים או בעיות עיכול או אלרגיות לתינוקות בעלי רגישות מסויימת.

אין שום מחקר המוכיח כי תינוקות שלא ניזונו מהנקה בשלבים הראשונים לחייהם - בריאים פחות או ההיפך. הכל תלוי בזמינות האישה- בין אם היא מחליטה לחזור לעבוד מיד לאחר הלידה או בהרגשתה הכללית והנפשית לגבי הנקה. עשי מה שנוח לך וטוב לך והרגישי טוב עם עצמך. בהצלחה!

אוכל לתינוקות מבית מטרנה
http://www.materna.co.il
סגור לתגובות


אין תגובות
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן