מאמר בנושא תינוקות

קצב התפתחות התינוק קובע את ההתנהלות והשינויים עם עגלת תינוק
abcdesign

יש להתחשב בקצב התפתחות הפעוט כאשר משתמשים בעגלת תינוק, מפני שאסור לעבור בין המצבים השונים לפני שהוא מוכן. עד מתי כדאי להשתמש בעגלת תינוק עם אמבטיה? מתי עוברים לטיולון ולשלב הישיבה? התשובות על כך – במאמר זה.

יש להתחשב בקצב התפתחות הפעוט כאשר משתמשים בעגלת תינוק, מפני שאסור לעבור בין המצבים השונים לפני שהוא מוכן. עד מתי כדאי להשתמש בעגלת תינוק עם אמבטיה? מתי עוברים לטיולון ולשלב הישיבה? התשובות על כך - במאמר זה.

כל הורה מתמודד עם המשימה לרכוש עגלת תינוק שתהיה נוחה לשימושו, אך בעיקר איכותית ומתאימה לתינוקו. ניתן לבחור בעגלות תינוק ש"גדלות" עם העולל, וכך עוברים בין מצב שכיבה לישיבה. אין זה מספיק לרכוש את העגלה המתאימה, אלא גם להשתמש בה באופן נכון שמתאים להתפתחות המוטורית של התינוק.

תחילת הדרך - עם עגלה הכוללת אמבטיה

מהרגע שהתינוק מצטרף למשפחה, ההמלצה היא לטייל עמו בעגלה הכוללת אמבטיה עד בערך 4 חודשים, ולפעמים גם יותר. על ההורה לבחור את סוג האמבטיה: קשיחה או רכה. מחד, אמבטיה רכה מאוד נוחה, מרופדת (בעלת דפנות מבד) ולא דורשת אחסון, ומאידך - האמבטיה הקשיחה עם דפנות קשיחות, יותר כבדה (כ- 3-4 קילו), ניתנת לנשיאה, ולכן צריך להפרידה מהעגלה בזמן קיפולה ולדאוג לאחסונה.

בתוך האמבטיה, התינוק יכול לשכב ב- 180 מעלות, בדיוק כמו שהוא שוכב בבית על מזרן הפעילות. כמו כן, ניתן להשכיבו על הבטן באמבטיה וכך לאפשר תרגול של פעולות שעוזרות לו להיות מוכן לשלבים הבאים כמו הפעלת שרירים ומפרקים כדי לשכב על הבטן, להרים ראש וכד'.

אין לאמבטיה יכולת להחליף את המיטה, וצריך לדאוג שהתינוק אכן הולך לישון בעריסה או במיטה. תנועותיו של התינוק מוגבלות באמבטיה עצם היותה צרה וצפופה יותר מהעריסה.

שלב מתקדם יותר - מעבירים את התינוק לטיולון

אפשר להעביר את התינוק לטיולון כשהוא מגיע בערך לגיל ארבעה חודשים. עם זאת שהטיולון כולל כמה זוויות, בשלב הראשון עדיף שהתינוק יישכב בזווית 170-175 מעלות -לפחות כל עוד הוא לא התיישב.

שלב הישיבה

כאשר התינוק מספיק יציב ואכן מתיישב בכוחות עצמו, אפשר להעביר אותו למצב הישיבה בטיולון. מומלץ להשתמש במצבי הביניים בעגלת התינוק ורק לאחר מכן לעבור לישיבה זקופה. אם זהו טיולון שיש לו רק שלושה מצבים (ישיבה, שכיבה וכמעט ישיבה) כדאי לדחות את מועד ההגעה למצב ביניים, מפני שהתינוק עלול להשתמש בשרירים באופן מיותר ולעשות תנועות לא טובות של השלד. יש לשים לב אם יש העגלה מכריחה את התינוק לשבת בזקיפות יתרה במצב הישיבה. במידה ומבחינים במצב זה, צריך לדחות את מעברו למצב ישיבה כדי שלא ייגרם לחץ מיותר על מפרק האגן של התינוק.

בנוגע לשימוש בסל-קל

בזכות משקלו הקל באופן יחסי אפשר להעביר איתו ביעילות את התינוק, בדרך כלל ע"י ידית נשיאה. הסל-קל יותר מדי דחוס וצפוף על מנת שתהיה לתינוק תנועה חופשית בתוכו, ולכן רצוי שלא לעשות טיולים ממושכים עם סל-קל על העגלה, אלא רק לזמן מוקצב.

בנוסף, יש לציין שיש חשיבות לתנועת התינוק על מזרן פעילות, דשא או שטיח במשך הרבה יותר זמן מאשר בתוך העגלה, מפני שלא קיים תחליף להתפתחות המוטורית שהתינוק מקבל כשהוא נע במרחב פתוח.

לסיום,

השימוש בעגלת תינוק צריך להיות תוך תשומת לב יתרה לצרכיו של התינוק ולהתפתחותו המוטורית. הקצב של התפתחות התינוק וגילו קובעים את המעברים בין השלבים השונים.

רם זומר הנו הנציג הבלעדי של עגלות היוקרה מחברת הענק הגרמנית (ABC Design (Israel המתמחה מזה 20 שנה בייצור עגלות תינוק, עגלות תאומים, עגלות יוקרה ופרימיום.
סגור לתגובות


אין תגובות
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן