מאמר בנושא תינוקות

עגלת תינוק: הקריטריונים לבחירה המתאימה
abcdesign

עגלה תינוק אידיאלית חייבת להיות נוחה, להתאים לצרכי המשפחה ולשמור על בטיחות התינוק. אילו קריטריונים יש לקחת בחשבון כאשר בוחרים עגלת תינוק? זוהי שאלה שמעסיקה במיוחד הורים טריים, ובמאמר זה תמצאו את התשובה.

עגלה תינוק אידיאלית חייבת להיות נוחה, להתאים לצרכי המשפחה ולשמור על בטיחות התינוק. אילו קריטריונים יש לקחת בחשבון כאשר בוחרים עגלת תינוק? זוהי שאלה שמעסיקה במיוחד הורים טריים, ובמאמר זה תמצאו את התשובה.

כל הורה טרי זקוק לעגלת תינוק שתעזור לו להרגיע את העולל, לעשות הפסקה מהאחיזה בו, ולעשות עמו טיולים מחוץ לבית (גם כשהוא ישן). מתוך מגוון העגלות הקיימות בשוק בימינו, חשוב לבחור את העגלה הבטוחה, האיכותית והמתאימה ביותר לצרכי המשפחה. אם צפוי להצטרף ילד נוסף למשפחה, כדאי במיוחד להשקיע בעגלת תינוק שיכולה להחזיק מעמד במשך תקופה ממושכת.

על פי אילו קריטריונים כדאי לבסס את בחירת העגלה לתינוק?

לפני הכול - בטיחות העגלה והתינוק

אסור להתפשר על שמירת בטיחות התינוק, ולכן העגלה חייבת להיות מוגנת ולעמוד בתקן ישראלי / אמריקאי / אירופאי. רצוי לבחור את העגלה מחברה מקצועית ואמינה המספקת אחריות ואף שירותי תיקונים. יציבות היא המפתח בבטיחות העגלה, ויש לוודא שהיא יציבה לגמרי. ניתן לבדוק זאת אפילו בחנות - ע"י הנחת תיק (בסביבות 3 ק"ג) על ידיות העגלה, ולוודא שהיא לא מתהפכת. מקרה מצער של הפלת העגלה עקב משקל התיק יכול לגרום לפגיעה בילד שעומד בצמוד לעגלה, או הפלת העגלה לאחר שמוציאים את התינוק. בעת בחינת המוצר, לא צריך להתבייש לבדוק לבד שהמעצורים עובדים כראוי, לברר על איכות הבדים וכד'.

משקל עגלת התינוק - מעיד על נוחות השימוש בה

ישנו קשר הדוק בין משקל העגלה לנוחות השימוש בה, מפני שההורה משתמש בעגלה פעמים תכופות, ולכן עליה להיות במשקל סביר וקל מספיק כדי שיהיה נוח להרים אותה לבגאז' או לבית הממוקם בקומה גבוהה כשאין מעלית בבניין.

עגלה בגודל סביר - לא גדולה או קטנה מדי

קובעים את גודל העגלה המתאים לפי הצרכים הייחודיים של המשפחה. בין היתר, צריך להשאיר מקום נוסף בתא המטען לחפצים שונים גם לאחר הכנסת העגלה מקופלת. לא כדאי שהעגלה תהיה רחבה או צרה מדי. מצד אחד, עגלת תינוק אשר רחבה מ- 60 ס"מ עשויה לא להצליח להיכנס לכל מעלית, חדר בבית, ולא להיות נוחה לקיפול עקב רוחבה. מצד שני, עגלת תינוק יותר מדי צרה תהווה בעיה עבור תינוק שמנמן או תינוק בגיל יותר מאוחר שלא יוכל להיכנס בה בנוחות. אם העגלה לא יכולה להתאים לתינוק בגיל מאוחר יותר, היא לא תשמש את ההורים והתינוק לטווח ארוך.

פעולת קיפול העגלה

לפעמים צריך לקפל את העגלה במהירות ובמצבים לא אידיאלים (תינוק בוכה / במזג אוויר קשה), ולכן כדאי להקפיד שפעולת הקיפול תהיה זריזה ונוחה. יש לציין שרוב הנשים מעדיפות שפעולת הקיפול תדרוש רק יד אחת על פני פעולה הדורשת שתי ידיים. כמו כן, מומלץ לברר אם קיימת נעילה אוטומטית בתום הקיפול, והאם העגלה כוללת ידית נשיאה נוחה שאפשר לאחוז בה לאחר קיפול העגלה.

גודל הגלגלים

אין עגלה עם גודל גלגלים ספציפי אשר מתאים לכל המשפחות, מכיוון שצרכי המשפחה משפיעים על בחירת סוג הגלגלים לעגלת התינוק. למשל, עגלה עם גלגלים קטנים עשויה להתאים יותר למשפחה שגרה בסביבה עירונית, מאשר עגלה עם גלגלים רחבים וגדולים אשר מתאימה למשפחה שגרה באזור כפרי שיש בו שבילי עפר.

רמת איכות הבדים בעגלה

איכות הבדים צריכה להיות ברמה גבוהה, ולכן כדאי לברר את הפרטים הבאים: האם מדובר בבדים "נושמים"? יש אפשרות לשלוף את הריפוד כדי לכבס אותו? האם מגן השמש מועיל גם להגנה מפני גשם? האם המזרן מספיק עבה על מנת שהתינוק לא ירגיש את שלדת גב העגלה וגם רך מספיק כדי שיהיה לו נוח?

לסיכום,

בבחירת עגלת תינוק חשוב לקחת את הזמן ולהתמקד במטרה הסופית: למצוא עגלת תינוק שתהיה בטוחה, נוחה, ותתאים לצרכי התינוק והמשפחה כולה. התמקדות בקריטריונים לבחירת העגלה יכולים לסייע בבחירה זו, ומומלץ כמובן גם להשוות בין החברות המקצועיות אשר מוכרות עגלות תינוק.

רם זומר הנו הנציג הבלעדי של עגלות היוקרה מחברת הענק הגרמנית (ABC Design (Israel המתמחה מזה 20 שנה בייצור עגלות תינוק, עגלות תאומים, עגלות יוקרה ופרימיום.

http://www.abcdesign.co.il
סגור לתגובות


2. מאמר מעולה
מאמר פשוט מצוין ומומלץ למי שמתכנן לרכוש עגלה לתינוק.

עגלות לתינוקות : http://www.babyjogger.co.il/ אורח
1. מאמר מצוין
כשבוחרים עגלה לתינוק זה פשוט מאמר מצוין ומומלץ - תודה רבה!
עגלות לתינוקות : http://www.babyjogger.co.il/ אורח
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן