מאמר בנושא פוריות

יחסי מין אחרי שמתחתנים

קיום יחסי מין אחרי חתונה למטרות כניסה להריון.

קהל הנשואים הטריים נחלק לשניים: אלה שאומרים שאין שום שינוי בין הזוגיות שלפני החתונה לבין הזוגיות שלאחריה ואלה שאומרים שיש תחושה שונה מאוד שקשה להסביר אותה במילים...

אבל על דבר אחד אין עוררין: עם החתונה מגיעים התכנונים הקשורים לכניסה להריון. בחלק מן המקרים מתקבלת ההחלטה לחכות זמן-מה ובחלק מן המקרים מחליטים לגשת מייד לעניינים. כך או כך, זוגות טריים רבים מוצאים עצמם בתור לרופא הנשים ושואלים אותו שאלות על ביוץ, חישוב ימים לקיום יחסי מין ושינוי אורח חיים לקראת כניסה להריון.

במאמר זה אענה על השאלות הנפוצות בנושא וגם אעניק כמה טיפים חשובים.

 

אני רוצה לקחת גלולות ברצף כדי לא להיות במחזור בחתונה שלי. האם זה מסוכן?

לא.

ניתן ליטול גלולות גם במשך מספר חודשים ברצף ואין בכך שום סיכון. ההפסקה של הגלולות בכל 21 יום אינה נובעת משיקולים רפואיים, ונטילה ברצף לא משפיעה על הגוף בשום אופן (מלבד העובדה שאין דימום).

 

כמה זמן צריך להיות בלי גלולות לפני שמנסים להרות?

בעבר אמרו שצריך "לנקות את הגוף" אחרי הגלולות - אך אין זה נכון. הפסיקי את נטילת הגלולות במועד הגלולה האחרונה, המתיני לדימום, ולאחריו - תיהנו.

 

איך אדע מהם זמני הביוץ שלי?

כעיקרון, מועד הביוץ מקדים ב-14 יום את המחזור,  אך ישנן "תזוזות" של יום עד שלושה ימים. ההמלצה שלי היא לא למדוד ביוץ ולא להיכנס לחישובים אלא אם כן המחזורים שלך ממש לא סדירים. בעיקר לא כשאתם בתחילת הניסיונות שלכם. סקס ספונטני הוא דבר נפלא ומהנה שכדאי ליהנות ממנו לפני שבאים הילדים לעולם...

 

איך אפשר לשמר את הספונטניות מצד אחד, ומנגד לתזמן את היחסים לפי זמני ביוץ?

כאמור, לא צריך לתזמן את היחסים.

זכרו את העובדות הבאות: זוג ממוצע מקיים יחסי מין כפעמיים בשבוע. אם ממשיכים ככה גם כשמנסים להרות, אין סיבה למדוד זמני ביוץ כי ההפריה יכולה להתרחש באופן טבעי גם אם היא אינה מתרחשת בזמן הביוץ בדיוק. כדאי לדעת שהביצית "ממתינה" לזרע עד 24 שעות ואילו הזרע יכול "לחכות" לביצית כ-72 שעות.

 

מנסים ומנסים ולא נכנסים להריון. מתי להיבדק?

כאשר המחזורים סדירים ואין בעיות רפואיות נוספות ברקע ניתן להמשיך בניסיונות עד שנה. מעבר לשנה, חוסר הצלחה מוגדר כהפרעת פיריון ודורש בירור אצל רופא נשים.

 

ישנם גברים החווים ירידה בתפקוד המיני אחרי החתונה. למה זה קורה?

ישנם גברים החווים בעיות בזקפה אחרי שמתקבלת ההחלטה לנסות להרות. הרקע לבעיות אלה הוא בעיקר רגשי. הם דואגים שיצליחו לבצע את תפקידם ה"אבולוציוני" ביצירת דור ההמשך, חוששים מהעתיד החדש, מנטל הפרנסה וכיוצא בזה. כמו כן, ישנם זוגות ה"ממקדים" את היחסים לימי הביוץ וכך הופכים את היחסים לעניין טכני משהו. דבר זה עלול לגרום כשלעצמו לבעיות תפקוד מיני ולכן חשוב להיות רגועים וטבעיים ככל האפשר בעת המעשה...

כמובן, יש לשלול קיומן של סיבות רפואיות לבעיות. זאת ניתן לעשות באמצעות בדיקות בהפניית סקסולוג.

 

לסיכום, יחסי מין אחרי החתונה לא צריכים להפוך לתוכנית פעולה אלא להיות טבעיים, נינוחים ומענגים.

מאת: ד"ר בני שכטר, גניקולוג ומטפל מיני, בעל מרפאה גניקולוגית וסקסולוגית ברמת השרון ובבת חפר.

אתר: http://www.ohbaby.co.il
פייסבוק: http://www.facebook.com/Dr.Schachter
סגור לתגובות


אין תגובות
קסם השמן (שאולי סמואלוב)
קסם השמן