תינוקת שיונקת בלי סוף

מדריכת הנקה מוסמכת מטעם "דיאדה", דולה, מכינה ללידה, עיסוי נשים בהריון. האתר שלי: http://www.michaldoula.co.il 054-2207162 [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הנקה

1. תינוקת שיונקת בלי סוף
25/07/2010 19:05
שלום,
אני אמא לתינוקת בת 3.5 שבועות (הריון ראשון) ויש לי כמה דברים שארצה לשאול (זאת הודעה ארוכה, מצטערת):
1. הבת שלי נולדה גדולה - 3.89 ואני רק מניקה אותה. היא מבקשת לאכול הרבה במהלך היום והלילה ואני מוצאת את עצמי מניקה אותה כמעט כל שעה ולפעמים אפילו פחות. זה משבית אותי לגמרי (לא מספיקה לאכול מסודר, להתקלח, לישון וכו' וכו') וגם זה כבר ממש כואב לי. יש פעמים שאני מניקה אותה ב-2 הצדדים 15 דק' מכל צד, היא נרדמת ואז אחרי רבע שעה היא מתעוררת בבכי ורוצה שוב לאכול (היא עושה תנועות חיפוש וגם מוצצת בשפתיים). היא עולה יפה במשקל (היא שקלה 4.100 לפני שבוע) אבל זה נראה לי כבר לא תקין שהיא רעבה כ"כ אחרי שרק סיממה לאכול ואחרי שהיא עצמה מתנתקת ממני בסיום ההנקה (מה שאומר לי שהיא שבעה).
2. בהתחלה היא היתה יונקת יפה, ולאחרונה תוך כדי הנקה היא מתחילה לבכות ואפילו לצרוח בהיסטריה, אז אני מחליפה צד/תנוחה, היא יונקת מעט ואז שוב בוכה וצורחת. יש פעמים שאני יודעת לזהות בבירור שיש לה כאבי בטן (אני שומעת שהבטן מרעישה, היא מכווצת רגליים כלפי הבטן וגם בסופו של דבר היא עושה קקי או גרפס) אבל לאחרונה היא בוכה בלי קשר לכאבים. אני לא יודעת להצביע מה מציק לה. היא תינוקת מאוד חזקה ובכל תחילת הנקה היא מנסה "להכתיב" את צורת ההנקה - נוח לה מאוד לתפוס רק את הפטמה וכשאני מנסה לחבר אותה ולהכניס גם חלק מההילה היא מתעקשת לינוק בדרך שלה ומוציאה את זה החוצה. אני מנתקת אותה ומחברת אותה כמה פעמים והיא מתעצבנת ובוכה בהיסטריה.
3. לפני כמה ימים ניסיתי לתת לה בקבוק עם חלב אם שאוב והיא לא מוכנה לשתות ממנו (היא עושה כאילו היא מקיאה). ניסיתי בקבוק אחר עם מים והיא פשוט לא יודעת מה לעשות עם זה.
בינתיים אני מותשת וסובלת מכאבים וממש רוצה להקנות לה איזה סדר אכילה נכון וגם, אני לא יודעת למה היא פתאום בוכה באמצע ההנקה.
אשמח אם תוכלי לייעץ לי מה עליי לעשות.
תודה רבה!
מאת: אורח/ת
2. תינוקת שיונקת בלי סוף-תשובה
29/07/2010 19:13
שלום לך.

אנסה לענות לך עפ"י הסעיפים ששאלת:
1.כתבת שאת מניקה אותה כ 15 דקות מכל צד-היום,לאחר מחקרים רבים,הוכח כי רצוי רוב הארוחה להתרכז בצד אחד ורק "לקינוח" להציע את הצד השני,וזאת מהסיבה הפשוטה-כדי שהתינוקת שלך תגיע לחלב האחורי,שבו יש שומן,קלוריות וכך היא תשבע.
רק לאחר שאת רואה שהיא מתנתקת מהשד הראשון-יש לנסות להציע לה את השני (גם אם לא תהיה מעוניינת-זה בסדר גמור).
אם ס"ה ההנקה אורכת יותר משעה-כדאי לבדוק מדוע

2.לגבי תנוחת ההנקה-כדאי מאוד שלא רק הפיטמה תהיה בתוך הפה ,אלא גם חלק נכבד מהעטרה (ההילה).

3.לגבי מים-אין צורך. אם את מניקה הנקה מלאה-אין סיבה לתת תוספת של מים. אל דאגה,בימים חמים החלב משנה את תרכובתו והופך להיות מימי יותר. בחלב שלך יש את כל הנוזלים ההכרחיים בשביל בתך.

בכל מקרה תמיד תוכלי להזמין מדריכה/יועצת מקצועית שיוכלו לעזור ולכוון.

בהצלחה
מיכל בן יעקב
בברכה,
מיכל בן יעקב - מדריכת הנקה, דולה, מכינה ללידה
http://www.michaldoula.co.il
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד