תינוק בן 3 חודשיים שלא לוקח בקבוק

מדריכת הנקה מוסמכת מטעם "דיאדה", דולה, מכינה ללידה, עיסוי נשים בהריון. האתר שלי: http://www.michaldoula.co.il 054-2207162 [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הנקה

1. תינוק בן 3 חודשיים שלא לוקח בקבוק
16/08/2011 8:09
שלום,

בני כמעט בן שלושה חודשים וניזון מהנקה מלאה. עד היום היו מספר הזדמנויות שניסינו לתת לו בקבוק עם חלב שאוב כדי שאוכל לצאת אבל הוא לא לקח, ועכשיו אנחנו מנסים ברמה יומית עם מטרנה. נראה כי הוא פשוט לא מבין מה לעשות, ולכן אחרי ניסיונות שוב ושוב בסוף הוא מתעצבן ובוכה. ניסינו תנוחות שונות, אנשים שונים, בקבוקים שונים (טומי טיפי, מאמ ועוד), שעות שונות ביום, שעה קבועה ביום ואין שום התקדמות. הוא לא מקשר זאת לאוכל, לא שואב את החלב מהבקבוק וכל הזמן מזיז את הראש.

אשמח מאוד לעצה כיצד ללמדו לקחת בקבוק,
תודה מראש!!!

רחלי
מאת: אורח/ת
2. גם לי הייתה בעיה דומה
17/08/2011 12:06
אני לא יודעת כמה זמן את כבר מנסה לתת לו בקבוק, אבל אני משוכנעת שמדובר ב יותר מיום-יומיים...סביר להניח שבכל הפעמים שניסית לתת לו בקבוק והוא בכה נשברת ושלפת ציצי...כאן מתחילה הבעיה. תינוקות הם הרבה יותר חכמים ממה שאנחנו חושבים והם לומדים התניות מהר מאד. אין מה לעשות, אם לא התחלת לתת לו בקבוק מהתחלה עכשיו זו עבודה קצת יותר קשה, ותצטרכי להיות אוהבת ומלטפת ואם זאת אסרטיבית וחד משמעית. ההחלטה הזאת תקפה קודם כל עם עצמך- קחי בחשבון שיש תינוקות שלא ירצו ציצי אחרי שייקחו בקבוק; יש כאלו שזה לא ישפיע עליהם, אבל בכל מקרה...ברגע שאת מתחילה עם מטרנה הדרך להתמעטות החלב והפסקת הנקה הוא מהיר מאד..תחשבי האם זה מה שאת באמת רוצה. לי לקח חמישה חודשים להבין שאני רוצה להפסיק להניק. התינוקת שלי בכתה וגם אני בכיתי...זה היה קשה מאד בהתחלה עם הבקבוקים, אבל לא וויתרתי. תנסי שוב דווקא כשהוא לא מאד רעב ותני לא לשחק עם הפטמה של הבקבוק (טומי טיפי זה מצוין כי הם באמת מאד דומים לשד). אם הוא יודע למצוץ מוצץ הוא ידע גם למצוץ פיטמה של בקבוק- זה רק שאלה של הרגל. אם הוא מאד בוכה תפסיקי לנסות, תלטפי תחבקי ותנשקי- אבל בלי ציצי! תאמרי לו- אין ציצי עכשיו חמוד שלי אבל הנה בוקי הבקבוק...אם הוא לא רוצה, אין בעיה, נסי שוב אחרי שעה וכך הלאה. הוא לא ימות מרעב אני מבטיחה לך!! בסוף הוא ייקח בקבוק בשמחה וברצון! אגב, בתור התחלה רצוי שתתחילי עם חלב אם ולא עם מטרנה! גם בקבוק וגם טעם חדש זה יותר מדי בשביל הקטנצ'יק. קודם כל שיקח בקבוק ואז תעברי לאט לאט למטרנה. המון בהצלחה!
מאת: אורח/ת
3. גם אני בדיוק מתמודדת עם אותו דבר
05/04/2013 20:38
בכל המקומות כתוב שמישהו אחר ייתן כשהאם לא בבית.
דווקא אצלי עבד הפוך, יותר מוכן לקחת ממני בקבוק, כי מבין שאוכל זה מאמא.
האמת שאיך שהורדתי לחץ זה התחיל ללכת יותר חלק. פשוט תציעי כל פעם , אם לא רוצה תפסיקי ותנסי שוב ושוב ושוב...
הייתי מתוסכלת כחודש (וזה עוד לא 100%) אבל לאט לאט יש התקדמות.
לגבי להרעיב את התינוק, אני לא ממליצה, גם את זה ניסיתי והוא לא אכל כמעט 20 שעות עד שנשברתי.
פשוט תציעי כל פעם למרות הקושי והתסכול ואם לא רוצה תני לו ציצי.. בסוף הוא ייקח בקבוק (גם אני הייתי סקפטית אבל זה קרה בסוף).
בהצלחה!! מבינה לליבך.
מאת: אורח/ת
4. כמה טיפים
08/11/2015 14:37
היי,

הבת שלי הייתה לוקחת בקבוק, ופתאום בגיל חודשיים לא רצתה יותר. כמה דברים שעזרו לנו:
1. מישהו אחר נותן את הבקבוק ולא אמא, עדיף כמובן כשאמא לא בסביבה.
2. לחכות שהתינוק יהיה רעב, אבל לא רעב מדי, כי כשהוא רעב מדי, הוא באטרף ויהיה עצבני מדי, ולכן יתקשה להתמודד עם הסיטואציה וירצה את הדבר המוכר לו.
3. לנסות לתת תוך כדי תנועה: הליכה, קפיצה עדינה על פיזיו...
4. לנסות סוגי בקבוקים: אצלנו עבדו בגיל הזה רק מאמ וטומי טיפי, לחברות עבד דווקא אוונט. לנסות מלא סוגים עד שתמצאי.
5. לנסות שהחלב יהיה בטמפרטורות שונות- יש תינוקות, כמו הבת שלי, שהעדיפה חלב שאוב קר יחסית ולא בטמפרטורה שבה הוא יוצא מהשד:)
6.לשדר המון רוגע וסבלנות...

בהצלחה!
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד