לקראת לידה ראשונה ומפחדת

מיכל איתם
דולה, מדריכת הכנה ללידה בשיטת birthing from within, יועצת שינה. בעלת תואר ראשון לחינוך לגיל הרך, בוגרת המכז הישראלי לחינוך ללידה ומכללת בייבילינק. ביחד עם אחותי מנהלת ובעלת מרכז אם-פטיה בחיפה - מרכז להורים שבדרך ולה... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הכנה ללידה

1. לקראת לידה ראשונה ומפחדת
15/11/2011 16:25
שלום לכן, אני בהריון ראשון בשבוע 29, לאחרונה התחילו לי חלומות על הלידה, אני קמה מבועתת..תמיד היה לי פחד מלידה ועכשיו שזה מתקרב- יותר מתמיד, איך מתמודדים??? מה כדאי לעשות?? חברה שלי אמרה לי לנסות להתעסק עכשיו בהכנות ללידה ולאחריה, לקנות דברים, לבדוק להשוות (אני לא עובדת) אז היא חושבת שתעסוקה תעשה לי טוב...מה קונים לפני? מה כדאי לקנות אחרי? מה חשוב שיהיה בתיק לביה"ח...תודה לעונות:)
מאת: אורח/ת
2. פחד וחרדה
15/11/2011 21:31
פחד וחרדה הם רגשות טבעיים לקראת לידה.
כדי להגיע רגועה ללידה, חשוב קודם כל לעשות קורס הכנה ללידה שייאפשר לך לדעת לקראת מה את הולכת, ייתן לך את כל המידע על תהליך הלידה, על התערבויות, הכרת מושגים מחדר הלידה, הקלה על כאב ועוד הרבה יותר, ברגע שתגיעי ללידה כשאת יודעת לקראת מה את הולכת, זה עוזר להפחית משמעותית את רמות הלחץ , החרדה והמתח.
מומלץ לערוך סיור בחדר לידה.
בנוסף, אני ממליצה לשמוע רק סיפורי לידה חיוביים,
לכתוב ולדבר על הפחדים עם חברה או מטפלת.
לתרגל כל יום נשימות עמוקות.
ולבחור עוד בהריון את המלווה שאותו תרצי לצידך במהלך הלידה, מלווה שיהיה רגוע ותומך.


טל ישראל
דולה, מדריכת לידה ורפלקסולוגית להריון, לידה ופוריות.
מאת: אורח/ת
3. חלומות בזמן ההריון, והתארגנות ללידה
17/11/2011 10:02
חלומות ברורים, צבעוניים במיוחד, שזוכרים אותם בבוקר זוהי תופעה מאד מוכרת וידועה לפני הלידה, וגם בתחילת ההורות (אני זוכרת עד עכשיו את החלומות שלי מהתקופה הזו, וזה היה כבר לפני יותר מ - 5 שנים) לרוב עולים בלילות הדברים שמהם אנחנו הכי חוששים. כל הפחדים והחרדות שלנו מתנקזים לחלומות. במשך היום אנחנו מסלקות את כל המחשבות האלו - אבל בלילה הם חודרים לתודעה שלנו בלי שום מחסומים.

התעסקות עם מה קורה לאחר הלידה - ודאי יעזור לך להרחיק את המחשבות במשך היום, ויכול להיות שגם יעזור לך עם החולומות. אבל, אם בחולומות עולים פחדים שאת חושבת עליהם גם במהלך היום, וזה ממשיך להציק לך הייתי ממליצה לדבר עליהם, וטיפה לחקור אותם. מאין זה מגיע? האם יש להם סיבה רציונלית או שהם נובעים מסיפורים שונים ששמעת אודות הלידה?

אני ממליצה לפני השינה לחשוב על דברים חיוביים יותר, לקרוא סיפורי לידה טובים, ולעשות דברים שאת יודעת שמרגיעים אותך.

מפגשי הכנה ללידה ( http://em-patia.com/pregnancy/course/) הם אחת הדרכים הטובות להתמודד עם פחדים.

פה את יכולה לראות רשימה מסודרת שהכנתי מה לקחת לבית החולים:
http://www.dula-bishula.com/the-hospital-bag/

ההתכוננות לאחר הלידה ומה מומלץ לקנות תלויה מאד בכם, בצרכים שלכם וביכולות שלכם. ההמלצה הגורפת שלי היא כמה שיותר לקנות ציוד משומש ולקבל מחברים ומשפחה. בגדים לתינוקות הם לרוב דברים שמשתמשים בהם מעט מאד זמן, ומהר מאד התינוק גדל מהם. אם יש לכם משפחה גדולה שתביא הרבה מתנות אפשר בהחלט לחכות ולראות במה ניתן יהיה להשתמש או להחליף בחנות לדברים שאתם זקוקים להם.
גם ציוד לתינוקות כמו מיטה ניתן לקנות ביד 2 במצד מצוין. והמלצתי היא רק לקנות את המזרן חדש.
בהתחלה לרוב התינוק ישן בעריסה, ואת זו אפשר להזכיר ביד שרה או בחנויות התינוקות הגדולות כמו שילב ומוצצים. ורק אחרי כמה חודשים לרכוש מיטה.


מקווה שהצלחתי לעזור



מיכל
מיכל איתם עמרני
דולה
מדריכת הכנה ללידה
יועצת שינה
מנהלת מרכז אם-פטיה
http://em-patia.com/
4. רוני
17/11/2011 16:12
החששות הן מאוד טבעיות כמו שכבר כתבו לך, אבל את צריכה להבין כי גם בלידה עצמה הגוף מגייס מאמצים פיזיים ונפשיים לא פחות, אני עשיתי מסאג'ים בהריון שמותאמים כמובן להריוניות, שהקלו עליי את הלחץ ושיחררו אותי. לאחר הלידה לקחתי דולה שמאוד עזרה לי ותמכה בי, היא גם עם רקע ברפואה סינית ובהמלצתה לקחתי פורמולה של זן צמחים שנקראת AFTER BIRTH ,היא באמת עזרה לי להחזיר את כל האנרגיות שנלקחו בלידה. בנוסף מאוד חשוב להיעזר באמא/אחיות/סבתות ולהיתמך גם בהם. משפט שאחותי הגדולה אמרה לי לפני הלידה ומלווה אותי בכל מיני חוויות בחיים, פחד יש תמיד כדי להתעלות עליו צריך ללכת איתו יד ביד...שיהיה המון בהצלחה! זאת חוויה מדהימה למרות הקשיים, הכאבים וההתמודדות.
מאת: אורח/ת
5. איזה משפט נהדר
17/11/2011 16:21
אני מאמצת אותו.

תודה
מיכל איתם עמרני
דולה
מדריכת הכנה ללידה
יועצת שינה
מנהלת מרכז אם-פטיה
http://em-patia.com/
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד