אפידורל

מיכל איתם
דולה, מדריכת הכנה ללידה בשיטת birthing from within, יועצת שינה. בעלת תואר ראשון לחינוך לגיל הרך, בוגרת המכז הישראלי לחינוך ללידה ומכללת בייבילינק. ביחד עם אחותי מנהלת ובעלת מרכז אם-פטיה בחיפה - מרכז להורים שבדרך ולה... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הכנה ללידה

1. אפידורל
22/11/2009 10:25
שלום לך, אני עומדת ללדת ומקווה ללא אפחדורל. יחד עם זאת מכיוון שזו לידה ראשונה אני לא יודעת לצפות מה יהיה ברגע האמת. האם במקרה של כאבים בלתי נסבלים יש שכחי כאבים אחרים שניתן לקחת שאינם מסוכנים? שמעתי דברים לא טובים על טשטושים. מה דעתך?
רוית
מאת: אורח/ת
2. שיכוך כאב בלידה
26/11/2009 16:45
הי רוית,
זהו נושא שלם עליו אנו דנים בקורס הכנה ללידה, הכאב, מהותו ומשככים טבעיים ותרופתיים, יתרונות וחסרונות. בבתיה"ח מלבד אפידורל ישנו טשטוש (פטידין-פנרגן) שזהו שילוב של חומרים נרקוטיים שעוברים לעובר ונמצאים בדם 12 ש' ויכולים לגרום לתינוק לצאת מטושטש כלומר לעיתים זקוק להנשמה ובעיות ברפלקס יניקה. עם זאת ניתן בשלשבי התחלתיים ולשים שלא יכולות לקבל אפידורל או לא רוצות. יש גם שימוש בגז צחוק נייטרוקס יותר בשימוש בבתי"ח בירושלים,חיפה, באזור מרכז בשימוש במאיר בכ"ס.
ממליצה על מכשיר טנס ללידה אותו ניתן לשכור ביד שרה ולהגיע איתו לחדר לידה. אם את מעוניינת ללדת ללא משככי כאבים ממליצה מאד תומכת לידה שתלווה אותך. מגע,עיסויים,נשימות ותנוחות מתאימות יקלו עלייך מאד.
לידה טובה,
לינוי.
מיכל איתם עמרני
דולה
מדריכת הכנה ללידה
יועצת שינה
מנהלת מרכז אם-פטיה
http://em-patia.com/
3. היי תודה, מה זה מכשיר טנס ? (ל"ת)
27/11/2009 16:21
מאת: אורח/ת
4. לא לטשטוש
01/12/2009 22:56
היי רוית. מנסיון תחסכי מעצמך את הטשטוש. זה נורא ואיום , מרגישים בכלל מנותקים מהלידה, לא יודעת מה קורה אתך. כל דבר אחר - עדיף .
בהצלחה
לימור
מאת: אורח/ת
5. מכשיר טנס
09/12/2009 21:31
מכשיר שנועד להפחית את עוצמת הצירים בשלב הראשון ללידה (עד פתיחה מלאה).
מצמידים מדבקות אלקטרודות לגב התחתון אשר מחוברות למכשיר קטן, דומה לשלט, ושולחים פולסים חשמליים עדינים ובכך מבלבלים את מע' העצבים ועוצמת כאב הציר נחווית נמוכה יותר.
השליטה על עוצמת הפולס והתדירות היא בידי היולדת ובהחלט מקלה על נשים היולדות ללא אפידורל או עד קבלתו, ניתן לשכור ביד שרה.
מיכל איתם עמרני
דולה
מדריכת הכנה ללידה
יועצת שינה
מנהלת מרכז אם-פטיה
http://em-patia.com/
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד