הפרעות שינה אצל ילדה בת שנה ותשע

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. הפרעות שינה אצל ילדה בת שנה ותשע
17/06/2012 0:13
היי לכן, אני אמא לילדה בת שנה ותשע.עד גיל שנה וחצי בתי הייתה נרדמת לבד ללא בעיה לאחר ״טקס שינה״ . מגיל שנה וחצי היא לא מצליחה להרדם לבד ומבקשת שנחזיק לה אץ היד.התהליך הנ״ל יכול לקחת בין חצי שעה לשעה. אני מנסה לצאת מהחדר וזה כרוך בבכי ללא הפסקה עד שלעיתים היא מקיאה. אני כבר לא יודעת מה לעשות..בבקשה עזרתכן הדחופה...תודה!
מאת: אורח/ת
2. שינוי בהרגלי שינה
17/06/2012 10:54
היי,
כיון שאני לא מכירה את ההיסטוריה של השינה של בתך קצת קשה לי לענות לך.
במידה ויש לבתך הרגלי שינה טובים (הירדמות עצמאית בוקר, צהריים ולילה) ולילות רצופים ללא יקיצות, ולפתע משהו השתנה צריך למצוא את סיבת השינוי ולפעול בהתאם לזה כדי להחזיר לה את הביטחון שלה.
במידה ולא תמיד היא נרדמת בצורה עצמאית ועדיין יש יקיצות בלילה זה מעיד על כך שלבתך יש תלות כלשהי בהירדמות והיא פיתחה עמידות ואז הייתי נותנת לה מספר לילות מגע עד שהיא תרדם ולאחר מכן נשארת לעמוד לידה אבל ללא מגע להירדמות אלא להרגיע בכי (במידה ויש), לאחר שהיא תחזור להרדמות רגועות יותר להתרחק ממנה ואז לצאת מהחדר, ובמקביל ללמד אותה להירדם ללא התלות.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. המשך...
17/06/2012 15:58
היי עינת,
ראשית תודה על המענה המהיר.
ביתי הייתה נרדמת באופן עצמאי עד גיל שנה וחצי ללא בעיות. רק לפני שלושה חודשים החלה הבעיה. כיום היא נרדמת בצהריים בגן/בבית ללא בעיה ואין יקיצות באמצע הלילה (רק לעיתים נדירות) לכן לא ברור לי מדוע קשה לה להרדם באופן עצמאי והיא חייבת את נוכחותי בחדר.
במהלך החודש האחרון ניסיתי לנטרל את המגע ועמדתי לידה ושראיתי שהיא לקראת הרדמות יצאתי מהחדר ושוב היא החלה לבכות.
האם עדיין לפעול בשלבים שהצעת? וכמה זמן להקדיש לכל שלב?
אני ממש מודה לך :-)
מאת: אורח/ת
4. היי
17/06/2012 17:34
השלבים הם טובים כדי לתת לה ביטחון להירדם ללא נוכחות שלך, אם זה מה שאת מרגישה שחסר לה כרגע אז זה נכון לעשות.
יחד עם זאת, הייתי מנסה לשחזר ולראות מה הוביל לרגרסיה. אולי השתנו לה שנות הצהריים בגן ואז היא מגיעה ללילה עייפה מדי או לא עייפה מספיק. או השתנה משהו בטקס השינה.. וכו'..
זה יכול להיות תגובה של עייפות.

אם את עובדת לפי השלבים, תתחילי כשאת עומדת לידה עד שהיא נרדמת, חשוב כרגע שהיא תראה שאת נשארת לידה ולא ממתינה שהיא תתנמנם כדי "לברוח" לה.
אולי אפילו שימי כיסא לידה כדי שהיא לא תתעסק בשאלה האם את יוצאת או לא ותהיה רגועה יותר.
התקדמי בשלבים כשאת רואה שההרדמות טובות יותר ורגועות בממוצע זה לוקח כ- 4 לילות לכל שלב.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
5. שירלי
17/03/2018 5:35
שלום שמי שירלי,יש לי תינוקת בת שנה וחודש שלא מוכנה כמעט לקישוט במיטה שלה.. היא נרדמת בעגלה ולאחר שינה עמוקה אנחנו מעבירים אותה למיטה שלה אבל אחרי שעתיים במקסימום היא מתעוררת לפעמים אפילו פחות ואז ממשיכה לישון בעגלה בלי להתעורר ניסיתי לתחום את המיטה למקום סגור וקטן כמו בעגלה אבל זה לא עוזר היא לא מצליחה לישון שינה רצופה במיטה מה ניתן לעשות?
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד