שינויי הרגלי שינה בגיל שנה וחודשיים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. שינויי הרגלי שינה בגיל שנה וחודשיים
30/09/2012 20:29
שלום
בתי בת שנה וחודשיים. עד לפני כשבוע הייתה נרדמת בלי בעיה (לאחר שעשינו עבודה ארוכה ומאומצת בגיל 5 חודשים). היא הייתה מתעייפת סביב 19:30 בערב, מצביעה על הבקבוק ואז היינו נותנים לה בקבוק שמים במיטה עם מוצץ והיא הייתה הולכת לישון בקלות ובלי שום תלונה. בשבוע האחרון המצב השתנה ללא היכר, היא בשום אופן לא מוכנה להיכנס למיטה, לא משנה כמה היא עייפה ואחרי שסיימנו את הטקס הרגיל. היא ממש מתנגדת ובוכה. בהתחלה ניסיתי להשאיר אותה במיטה ופשוט להיות לידה, אך אחרי בכי קורע לב של שעה זה נראה לי לא הגיוני. למחרת ניסיתי לצאת ולהיכנס לחדר אך זה ממש היה סיוט, היא צרחה וצרחה ונרגעה רק על הידיים, ממש מתנגדת להיכנס למיטה. גם היו כמה ימים שהייתה מתעוררת ב-3 לפנות בוקר בבכי, אך זה עבר. ניסיתי להשכיב מוקדם, ניסיתי מאוחר וכלום לא משתנה.
יש לציין שהכניסה שלה לגן הלכה באופן חלק מאוד, שמחה מאוד לחזור לגננת ולילדים ושם היא מתנהגת למופת כתמיד. השינוי התחיל כפי שציינתי לפני כשבוע - השינוי המשמעותי ביותר שהיה זה שהיא התחילה ללכת באופן חופשי.
אנא עזרו לי איך להתמודד ולחזור לשגרה הברוכה.
תודה
טלי
מאת: אורח/ת
2. רגרסיה
02/10/2012 13:42
זה קצת משונה שלאחר תקופה ממושכת של הירדמות עצמאית יש פתאום התנגדות מאוד גדולה להיכנס למיטה, כמובן שקשה לי לדעת מה היא הסיבה הספציפית במקרה הזה כי אני לא מכירה אותו לעומק אבל יש שתי סיבות אפשריות.
לגבי שעת ההשכבה, צריך לשים לב מתי היא עייפה ולפי זה להשכיב לישון. שינוי נוסף שקרה השבוע זה מעבר לשעון חורף ויכול להיות שהיא עייפה מוקדם יותר ממה שהיה לפני כן.
מלבד עייפות יתר אני מציעה לבדוק האם ההירדמות שלה היא עצמאית לחלוטין (אם היא לא נרדמת בזמן אוכל/מוזיקה, מקבלת עזרה עם מוצץ, מובייל וכו'..).

במידה ולפני כן היא הייתה נרדמת ללא נוכחות שלכם אז מומלץ להמשיך להרדים אותה ללא נוכחות כקודם. תמיד לתת מענה לבכי ולגשת להרגיע אותה וכשהיא נרגעת לצאת מהחדר.

עוד דבר, הסתגלות לגן ובעיקר בזמנים מבולבלים כאלה של חופש ושגרה יכולה גם להשפיע על הלילה, שדרו לה שהכול בסדר והכל ממשיך להיות בלילה קבוע כמו קודם.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. רגרסיה בשינה לבת שנה ושלושה חודשים
04/09/2019 20:06
שלום,
גמלתי את בתי מבקבוק בלילה כבר בגיל 7 חודשים בהצלחה. בחודש האחרון, היא מתעוררת בסביבות 23:00 בצרחות ומבקשת בקבוק בהיסטריה, לא נרגעת (לפעמים גם שעה-שעתיים) עד שלא שותה את הבקבוק ומיד אחריו נרגעת ונרדמת.
אני מקפידה לתת לה לפני השינה בקבוק בסלון, והיא נרדמת במיטה שלה עצמאית. בדרך כלל אוכלת סביר במהלך היום.
מה עושים? יכול להיות שהיא באמת רעבה וצריכה את זה??
האם יכול להיות שזה יעבור לה לבד או שכדאי להתחיל שוב בתהליך גמילה?

תודה רבה!
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד