שילוב אבא בהירדמות

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. שילוב אבא בהירדמות
06/02/2013 14:48
שלום רב,
בני בן שנה וחצי ישן לילה מלא ונרדם לבד אחרי טקס שינה קבוע.
את תהליך הלמידה להירדם עצמאית במיטתו התחלתי כשהיה בן 8 חוד' ובתקופה זו היה הולך לישון בשעה 18:30 (היום משגדל שעת השינה נדחתה ל19:30) מאחר ושעת השינה הייתה מוקדמת בעלי לא הספיק להגיע הביתה ולקחת חלק בתהליך ולכן היום אפילו שהוא מספיק להגיע בני אינו מוכן שהוא ירדים אותו, בימים שהוא מגיע בזמן (לא כל יום זה מתאפשר לו) בעלי מקלח אותו ושנינו מארגנים אותו לשינה ואחר כך מקריאים סיפור או אני או בעלי (בני מוכן לשבת רק עליי בזמן הסיפור) וכמובן שאינו מוכן שבעלי יהיה זה המניח אותו במיטה.
איך משלבים את בעלי כך שיוכל להרדימו גם בלי נוכחותי?
מאת: אורח/ת
2. שילוב אבא בהירדמות
07/02/2013 11:35
היי,
כל הכבוד לך על שהצלחת ללמד את בנך הירדמות עצמאית! אני יודעת כמה שזה קשה.
אותו תהליך שהוא עבר איתך והסתגל אליו הוא יעבור גם עם אבא ויסתגל אליו.
ראשית, את לא צריכה להיות בתמונה, שבי בסלון/בחדר חזרי לעיסוקייך או צאי לבלות. הכיני את בנך מראש שהיום אבא יספר לו סיפור וייתן לו נשיקת לילה טוב.
יהיה לבעלך כמה לילות של הרדמות יותר קשות (עם בכי והתנגדות ואולי הרבה יציאות מהחדר) אבל לאחר מספר הרדמות בנך יתרגל גם לנוכחות שלו, הרי בסה"כ מדובר באבא שלו שהוא אוהב ומכיר וסומך עליו בכל סיטואציה אחרת. הוא בוכה כי זה משהו חדש לו ולא מוכר ואנחנו לא אוהבים שינויים. כשהוא יבין שאבא עושה בדיוק כמו אימא ושזה כבר לא חדש ומוזר הוא יקבל אותו.
חשוב מאוד שבכל בכי בעלך ייגש אליו וייתן לו מענה ואת לא מתערבת בכלל כדי לא להיות "המושיעה" (זה עלול רק לקלקל לבעלך).

בהצלחה!
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. שאלה נוספת
07/02/2013 18:57
תודה על תשובתך.. החשש שלי הוא מכך שלא בטוח שיהיה רצף של מספר ימים שהוא יהיה נוכח בהרדמה והשאלה האם זה גם אפקטיבי אם זה לא כל יום?
כרגע אם מסיבה כלשהי בני מתעורר בלילה אני זו שקמה אליו האם באותם לילות בהם בעלי מרדים אותו בתחילת הלילה זה מחייב שהוא זה שייגש אליו?
מאת: אורח/ת
4. היי,
10/02/2013 11:37
זה יהיה אפקטיבי גם אם זה לא יקרה כל יום ברצף. אולי זה יאט את קצב ההסתגלות אבל זה בהחלט יצליח. (בסה"כ את מתארת משהו שקורה ברוב הבתים.)
במהלך הלילה בכל יקיצה יכול להיות מישהו אחר, בעלך לא חייב להיות זה שייגש אליו. (למרות שמדי פעם הייתי משתפת אותו גם בזה.. אולי בעיקר בסופי שבוע כשהוא יכול לנוח אח"כ).

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
5. תינוקת לא מוכנה שאבא חרדים אותה
29/11/2017 17:40
שלום!
יש לנו תינוקת בת ארבעה חודשים. אבא שלה לוקח חלק שווה בטיפול בה והיא נהנית מאוד במחיצתו. אבל, מזה שלושה שבועות, שבמהלכם עברנו לניהול סדר יום על פי הלוחשת לתינוקות, התינוקת פשוט מסרבת לאפשר לאבא שלה להרדים אותה. גם כשניסינו לעבוד איתה על זה (לאפשר לה לבכות ולמחות ועדיין להתעקש שאבא מרדים אותה) - נשברנו לאחר שעה ואפילו שעתיים של בכי תמרורים.
מה עושים? :(
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד