בת 3 חודשים לא רגועה בלילה

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. בת 3 חודשים לא רגועה בלילה
06/04/2013 5:22
שלום
יש לי תינוקת בת 3 חודשים ולאחרונה מאוד קשה לי איתה בלילה. היא הולכת לישון בסביבות השעה 9, 9 וחצי ולאחר כ 4 שעות מתעוררת כדי לאכול. לאחר שהיא מסיימת את הבקבוק היא פשוט לא רגועה במיטה: מזיזה ידיים ורגליים בלי הפסקה נרגעת טיפה ואז שוב מזיזה רגליים וידיים. לאחר שעתיים שוב בוכה ומבקשת לאכול. ככה עובר לו הלילה עד שקמה סופית בשעה 9 בבוקר. ביום היא יכולה להחזיק בין 3 ל 4 שעות בלי אוכל.
מדוע היא לא רגועה בלילה? יש לציין שביום היא מאוד נינוחה וישנה מתי שהיא עייפה יש לה שינה של שעתיים בערך ביום פעם אחת ולאחר מכן תנומות קצרות יותר של בין חצי שעה ל 45 דקות. ביום אני מניחה אותה בעריסה עם מוצץ וככה היא נרדמת אך בלילה נרדמת רק עם הבקבוק, איך אני מרגילה אותה לא להירדם עם הבקבוק? האם שינה של לילה בשעה 9 זה מאוחר?
בבקשה אשמח לעזרה כי אני כבר לא יודעת מה לעשות.
תודה :)
מאת: אורח/ת
2. בת 3 חודשים לא רגועה בלילה
06/04/2013 9:25
היי,

קודם כל כדאי להבין למה הכוונה "לא רגועה". אם היא "רק" מתהפכת מזיזה את גפיה וכו'.. אבל ממשיכה לישון אין צורך לגשת אליה. לרוב זה מעיד על עייפות וכל עוד היא מסתדרת בעצמה זה יחלוף.
אם הכוונה היא להתעוררויות תכופות בהן את צריכה לעזור לה כדי לחזור לישון אז ככל הנראה מדובר בגורמי תלות חיצוניים.
עייפות- אכן 21/21:30 זו שעה מאוד מאוד מאוחרת. השעות המומלצות הן בין 18:30 ל-20:00 כשבגיל הזה קרוב יותר לתחילת הטווח. כמו שאת שמה לב לסמני עייפות במהלך היום כך שימי לב לזה גם בערב. אם היא תגיע ללילה פחות עייפה היא גם תרדם טוב יותר וגם איכות השינה שלה תשתפר. (דווקא עייפות גורמת ליקיצות..)
גורמי תלות- נסי לשים לב לקצב היניקות. כל עוד הוא חזק משמעותי ואחיד, היא אוכלת ואין סיבה להפריע לה. אך כשהוא מתחיל להיחלש ולהשתנות זה השלב בו היא כבר לא אוכלת אלא מתנמנמת וזה הזמן המומלץ לנתק אותה על מנת שתיכנס למיטה ערה ותירדם כמו בבוקר.

אין סיבה להתייאש!
בהצלחה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. בת 3 חודשים לא רגועה בלילה
06/04/2013 11:13
היי
תודה רבה על התשובה המהירה :)
הכוונה בלא רגועה זה שהיא אינה בוכה אך ממש זזה באי נוחות : משתוללת ממש... רק ששמים לה מוצץ היא נרגעת אך לאחר כמה רגעים היא שוב מתחילה לזוז. לעזוב אותה ולא לשים לה מוצץ? היא תתחיל לבכות... זה מה שגורם לי לא לישון כל הלילה והיא התחילה עם זה רק בשבוע האחרון. אנסה להקדים לה את שעת השינה בלילה אך אם אני ינתק אותה מהבקבוק בלילה מוקדם מדי היא לא נשארת רעבה ואז שוב תתעורר?
מאת: אורח/ת
4. המשך
06/04/2013 11:54
כל עוד היא לא בוכה אז תני לה להתמודד לבד עם היקיצה ואולי להצליח בחלק מהפעמים לחזור לישון. אם היא בוכה תיגשי אליה.
זה הזמן שהיא מתחילה לשלוח ידיים לחפצים ובעוד כחודש-חודשיים היא תוכל להתחיל לקחת בעצמה מוצץ. זה דורש תרגול ואת יכולה כבר להתחיל לתרגל אתה במהלך היום שליחת ידיים לחפצים. (ועד אז תמשיכי לעזור לה עם המוצץ).
את יכולה לנסות עיטוף בשמיכה יכול להיות שזה יקל עליכן, אבל חשוב לוודא שגם זה לא הופך לתלות.
אם את מנתקת אותה בזמן היא לא תישאר רעבה. בגיל הזה פעולת היניקה כבר פחות מעייפת ואפשר להתחיל את ההפרדה הזו. אם את מנתקת אותה והיא מיד מתחילה לבכות את יכולה מיד לחבר אותה שוב ולבדוק שוב קצב יניקות (שיתחיל חזק וייחלש בשנית). יחד עם זאת, אם את חושבת שזה מוקדם מדי אז המתיני עם זה גם עוד חודש. עשי מה שנראה לך נכון ומתאים עבורך ועבור בתך! זה עדיין בסדר מדי פעם להירדם עם הבקבוק. (את יכולה להתחיל לחוש את קצב היניקות וכו'.. בשעות היום לפני שתתחילי בלילה. חשוב שתהי שלמה ובטוחה עם זה לפני שאת מתחילה).

שבת שלום
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
5. שלום ליועצת
21/08/2018 5:38
שלום.
לנו יש את אותה בעיה שלפני כן ציינו.
אבל אנחנו הולכים לישון בשעות המומלצות.
ב 7 בערב הבת שלי אוכלת בקבוק. שמה אותה במיטה שלה. ותוך 20 דק או חצי שעה היא נירדמת בעצמה.
מה אנחנו יכולים לעשות? השינה שלה גם על הפנים. לא מפסיקה לזוז. עם עיניים עצומות משתוללת עם הידיים והרגליים. וככה זה כל הלילה.
היא בת 4 חודשים.
אשמח לתשובה. תודה
מאת: אורח/ת
6. תינוק בן חודש לא רגוע
20/11/2018 3:24
היי.התינוק שלי בן חודש כבר כמה לילות שאני מנסה להשכיב אותו לישון הוא נראה כאילו נאבק בשינה ומסרב להירדם יש לציין במהלך היום ישן בין הארוחות שזה 3 שעות לפרקי זמן של שעה וחצי אז שמגיע השינה של הלילה ההוא פשוט נהיה לא רגוע הוא עם עיניים חצי סגורות וזז המון עם הידיים והרגליים ונושם מהר ככה הוא יכול להיות שעה שעתיים ואז הוא כהק מתחיל לבכות לאוכל כי מגיעה השעה.איך אפשר להתמודד עם התופעה הזו אני מרחמת עליו שהוא כל כך רוצה לישון אך משהו עוצר אותו כאילו לא נוח לו עם עצמו איך אדע באמת שזה עייפות יתר?כי מצד שני הוא באמת ישן טוב ביום..
מאת: אורח/ת
7. בת חמישה חודשים מתעוררת בבכי בלילות
21/12/2018 1:10
מה לא ניסיתי? הכל.
בתי בת החמישה חודשים (משקל וכו תקין, הרופאה ממליצה על שינה רציפה בת 5-6 שעות) מתקשה להירדם מוקדם בסביבות 19:30, אם הצליחה להירדם זה רק באמצעות הנקה (לפעמים נראה כי מדובר בארוחה ולפעמים רק תלות כדי לישון).
אני מנסה להפריד את הארוחה מהשינה בכך שאני מאכילה בקבוק שאוב, ארוחה מלאה בסלון לפני מקלחת. ללא הועיל. לאחר מקלחת היא בוכה במיטה ולא נרגעת ברגע שאני מניחה אותה שם עד להנקה.
לאחרונה היא מתהפכת ומתעוררת כשהיא על הבטן ובוכה. אם היא מצליחה להירדם על הבטן השינה רצופה.
אני לא מצליחה לעזור לה להירדם על הבטן מראש...
מתעוררת הרבה בלילות בוכה עם מוצץ בפה והדרך היחידה להרגיע זה ידיים והנקה. ידיים בלבד לא עוזר כי היא בוכה בכי תמרורים...
במהלך היום ישנה בדרך כלל שלוש פעמים: 11:00, 14:00, -16:00 למשך 50 דק עד שעה וחצי. היא נרדמת בעזרתי עם הנקה לצערי. אני אובדת עצות.
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד