הרדמות בזמן הנקה בלבד

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. הרדמות בזמן הנקה בלבד
07/01/2014 7:59
שלום, בני כמעט בן 7 חודשים נרדם רק בעת הנקה ואינו לוקח מוצץ. התחלתי לשלב לו ארוחות מלבד הנקה ומה שקורה שבצהריים אני נאלצת להשלים עם הנקה למרות שהוא לא רעב על מנת שירדם, מה ניתן לעשות? בנוסף, ניסיתי את שיטת הרם הורד ויומיים זה עבד כמעט ללא בכי לאחר מכן כיוון שהילד חלה חזר להרדם עם הנקה . כעת שניסיתי שוב את השיטה הרם הורד היא לא עובדת הילד בוכה מאוד. כמה זמן לנסות את השיטה במהלך אותו ערב? האם זה תקין שזה לוקח גם שעתיים שבהם הילד רוב הזמן בוכה? האם יש טיפים נוספים על מנת שאוכל להרדימו בערב בקלות? ושאלה נוספת בלילה קם פעמיים ולפעמים 3 יונק וחוזר לישון. האם כבר ניתן לגמול מהנקת לילה ואיך?
מאת: אורח/ת
2. הרדמות בזמן הנקה בלבד
07/01/2014 12:20
היי,

הרם הורד היא שיטה טובה להhעזר בה לצורך הרגעה מבכי. היא אינה מלמדת הירדמות עצמאית או ניתוק מהאוכל אבל בהחלט עוזרת לנו להרגיע את התינוק וליhדד אותו עם המיטה.
מלבד זה צריך להבין מהם הסיבות להתעוררויות ואותם לנטרל. במקרה הזה התלות בהנקה היא מאוד ברורה והסיבה ליקיצות היא ההרגל שעוזר לבנך לחזור לישון וככל הנראה לא מתוך רעב.
על מנת ללמד אותו להירדם ללא אוכל שימי לב לקצב היניקות וכשהוא מתחיל להיחלש נתקי אותו ואל תאפשרי את ההירדמות. כך הוא יאכל ותהי רגועה שאינו רעב אבל הקשר בין האוכל לשינה יתחיל להתנתק ואז תוכלי במהלך היום להתחיל להפריד לגמרי בין הארוחה להירדמות ובלילה להתחיל להוריד בהדרגה ארוחות.
אחרי שהוא נכנס ער למיטה הרדימי בעזרת מגע שלך. אם הוא ממשיך לבכות הרגיעי על הידיים וכשהוא נרגע החזירי למיטה והמשיכי עם המגע כך עד שהוא נרדם. חשוב שבסוף הוא יירדם במיטה שלו כי אם בסופו של דבר הוא יקבל הנקה הוא יתחיל להגביר את הבכי ואת משך הזמן כיון שהוא מבין שעכשיו צריך "לבכות הרבה" כדי לקבל את האוכל. אם תמשיכי ותתמידי כמה זמן שזה ייקח ובסופו של דבר הוא יירדם במיטה הוא יתחיל לקצר את ההרדמה ולהוריד את ההתנגדות עד שייפסק הבכי.

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. שאלה נוספת
12/01/2014 6:44
כבר ארבע לילות שבני נרדם במיטה, תחילה משחק במיטה וכשמתחיל לבכות אני עוזרת לו להתנמנם בידיים ואז מניחה במיטה ונרדם, התהליך לוקח כשעה. האם עם הזמן התהליך יתקצר? האם זה נחשב הרדמות עצמאית?עדיין מתעורר מספר פעמים בלילה לפעמים מצליחה להחזיר לישון ללא הנקה באמצעות טפיחות במיטה אך לפעמים זה לא עוזר ומקבל הנקה ונרדם, מה ניתן לעשות כדי למנוע את ההתערוריות המרובות?. במהלך היום לא מצליח להרדם ללא הנקה, רק אם עושים לו טיול בעגלה בחוץ, מה ניתן לעשות?
מאת: אורח/ת
4. הירדמות עצמאית
12/01/2014 9:55
נחשבת כאשר התינוק נכנס ער למיטה ואתם יוצאים מהחדר ולאחר כמה דקות הוא נרדם. מבלי לקרוא לכם ומבלי שתהיו בחדר. וגם במהלך הלילה, אם הוא מתעורר הוא חוזר לישון ללא התערבות שלכם.
מה שאת מתארת אינו הירדמות עצמאית כיון שבתהליך ההתנמנמות את עוזרת לו (שזה התהליך החשוב למעשה- פה קורת ההירדמות, ואם את זה הוא יצליח לעשות לבדו סביר להניח שכבר יירדם לבד) יתרה מכך, הוא לומד שהוא זקוק לידיים שלך כדי להיכנס להתנמנמות. לכן, עדיף שבמהלך ההרדמה כולה יהיה מגע אבל שההתנמנמות הזו תקרה במיטה שלו ואז בשלב הבא תוכלי לנטרל את התלות במגע.
כשלא יהיו גורמי תלות ההרדמות יתקצרו וירדו היקיצות בלילה. וכמו שכתבתי קודם, ההנקה המקרה הזה היא גורם תלות משמעותי שכדאי מאוד לנטרל.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: אורח/ת התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד