בת 5.5 חודשים, לילה קשה והשכמה מוקדמת

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. בת 5.5 חודשים, לילה קשה והשכמה מוקדמת
11/11/2014 6:01
הי

בתנו בת 5.5 חודשים. אחוזון משקל תקין. התחלנו ללמד אותה להרדם לפני כשלושה שבועות. לרוב מניחים אותה במיטה, היא מתחילה בבכי נוראי, מרימים ומורידים אותה (להרגעה), לעיתים נשברת ונרדמת עם מוצץ במיטה, לעיתים מכניסים מוצץ כשהיא על הידיים ומניחים אחרי שנראה שרגועה לגמרי (3-4 דקות בדרך כלל), לעיתים נרדמת בעת ההנקה (אם במקרה הארוחה סמוכה להשכבה ביום או בלילה).
ניזונה מהנקה מלאה (לפני שלב טעימות). בימים אלה מלמדים אותה לקחת בקבוק כי יש חשד שלא אוכלת מספיק וגם כדי שאוכל לשוב לעבודה.
במהלך היום עם לו"ז לא קבוע לגמרי אבל בד"כ כשעתיים שינה בשעות הבוקר ועוד כשעה-שעה וחצי בשעות הצהריים. שנת אחה"צ בד"כ לא מסתדרת כי יש לה אחות גדולה ולא תמיד אנחנו בבית בשביל שינה אופטימלית.
מתחילים הרדמה אחרי מקלחת בד"כ באזור 18:45 והיא ישנה כעבור 15-30 דקות.
הבעיה:
ממשיכה להתעורר מידי 3 שעות בלילה (כלומר 2-3 השכמות) ומתעוררת סופית ב-5 בבוקר. זה מתחיל ב"פטפוטים" ומיני "צעקות" של שמחה. אנחנו מנסים מיד לתת מוצץ וגם להרים ולהוריד (על אף שאין מה להרגיע כי היא לא בוכה) ואחרי עשרים דקות של נסיונות, נשברים ותוהים אם לא ישנה מספיק בלילה ואז קמים.

מה עושים?
1. ההרדמות לא ממש נפתרות (משתפרות כי בעבר היתה צורחת ונרדמת רק בהנקה או בנדנודים)?
2. חמש בבוקר זה מוקדם! (בימים האחרונים היה גם 4:00-4:30 אבל זה קצת חלף מעצמו והפך לחמש בבוקר)

נשמח לשמוע טיפים :-)
מאת: אורח/ת
2. הקניית הרגלי שינה שבעה חודשים
11/11/2014 13:38
היי,

1. ההרדמות לא מתייצבות כיון שאין דרך הרדמה קבועה ואחידה. לפעמים עם אוכל, לפעמים עם עזרה בידיים המוצץ גם מהווה מוקדם עניין כלשהו ולכן לא ברור לה מה עליה לעשות וכיצד להירדם. כדאי למצוא דרך אחידה וברורה להירדמות. להקפיד שאף פעם לא תירדם בזמן האוכל ואז תמיד נכנסת ערה למיטה ובה נרדמת. אם היא בוכה אפשר להרים להרגיע אבל כשהיא רגועה מחזירים למיטה. (אפשר בלילות הראשונים לתת מגע רצוף עד הירדמות אם היא זקוקה לזה).

2. יש להתייחס ליקיצת הבוקר המוקדמת כמו אל אמצע הלילה. כל עוד היא יודעת שלא חייבים לחזור לישון כי בסוף נתחיל את היום, אז היא תמשיך להיות ערה ותמתין ליציאה מהחדר. באופן טבעי זה מתקדם ויכול לחזור ל 4. הדרך היחידה שהיא תבין שעדיין לילה זה אם בסופו של דבר היא תחזור לישון. כל עוד היא לא בוכה אין צורך לגשת אליה.

3. כדאי לוודא שאינה עייפה מדי ושהעובדה שאין תנומת אחה"צ אינה משפיעה עליה. עייפות יתר גורמת לשינה פחות טובה ויותר יקיצות בלילה ו- לפעמים גורמת ליקיצה מוקדמת.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד