שאלות בנוגע לתהליך שינה לבן תשעה חודשים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. שאלות בנוגע לתהליך שינה לבן תשעה חודשים
01/12/2014 9:38
שלום, בעקבות קריאה מסיבית פה בפורום הצלחתי להגיע לשיפור אדיר בשינה של בני. אז קודם כל תודה. יש לי מספר שאלות שהתעוררו בעקבות יישום הטיפים פה בפורום:
קצת רקע - כיום, לאחר קצת פחות משבוע של הקפדה, הגעתי למצב שבו הוא נרדם עצמאית לחלוטין (לפעמים נדרשים כמה סיבובים של הרגעה באמצעות ליטוף, אבל אני תמיד יוצאת מהחדר לפני שהוא נרדם -״סופית״ . אגב ניסיתי להישאר בחדר ללא מגע אבל זה רק מעיר אותו יותר אז עברתי ישר ליציאה מהחדר וראיתי שהוא נרדם בקלות יותר...)
הוא ישן פעמיים ביום - בוקר וצהריים. כשעה ורבע כל שינה. ערב נרדם בשעה 19 לאחר טקס שינה. הירדמות עצמאית בכל השינות.
ועכשיו לשאלות-
1. אני מרגישה שמשך הזמן שלוקח לו להירדם ו״ההתנגדות״ משתנה מפעם לפעם/מיום ליום. לפעמים קצר מאד, לפעמים לוקח זמן . האם זה עניין של זמן עד שילך בקלות תמיד? נדמה שדווקא בימים הראשונים היה קל יותר ועכשיו הוא יותר מתנגד...
2. הוא עדיין קם בלילה פעם אחת אבל בשונה מפעם חוזר לישון ללא אוכל באמצעות ליטוף תוך הקפדה על הירדמות סופית עצמאית. האם התמדה בעניין הזה גם אמורה להביא לבסוף לשינה רציפה?
3. היום קם לראשונה ב4 וחזר מיד לישון לאחר ליטוף קצר. התעורר שוב ב5:15 אבל כל הניסיונות להחזירו לשינה עלו בתוהו. ב6:30 הנקתי אותו כי זו כבר פחות או יותר השעה שבה הוא אוכל לראשונה אחרי הלילה וסברתי שהוא אולי רעב אחרי לילה שלם אך גם זה לא עזר וב7 כבר ויתרתי כי ראיתי שהוא עירני לגמרי ופתחתי תריס. מקריאה בפורום אני מבינה שהייתי צריכה להתעקש בכל זאת להרדימו ולא לתת אוכל עד שיקום שוב. אבל באמת שניסיתי שוב ושוב ושוב והוא היה עירני לחלוטין ובלתי ניתן להשכבה. שאלתי היא כיצד באמת יש לנהוג במצב שבו הילד פשוט מסרב לחזור לשינה וכבר באמת יתכן שרעב מאד אחרי שעה של עירות ולילה שלם?
ובאותו עניין - האם 10 שעות שינה בלילה ועוד כשעתיים וחצי ביום מספיקות לבן 9 חודשים? כי הרבה פעמים לא ישן יותר מזה. בני הגדול ישן 3-4 שעות ביום בגיל הזה אבל הקטן פשוט לא מצליח אף פעם לישון יותר משעה וחצי גג בשינה אחת (ואז השניה תהיה שעה בהתאמה)
המון תודה מראש ויישר כוח על העבודה החשובה!
מאת: אורח/ת
2. שאלות בנוגע לתהליך שינה לבן תשעה חודשים
01/12/2014 13:18
אני שמחה לשמוע שהפורום עזר לך ושיש שיפור בשנת בנך.

1. זה בסדר שלא תמיד זה לוקח אותו הזמן השאלה מה זה אומר. אם בזמן הזה יש בכי- אז או שאלה ימים שבהם הוא עייף יותר (גם אם כמות השעות היא אותו הדבר) או שיש משהו לא חד משמעי בהרגעה והיציאה מהחדר.

2. כן.
ושוב, יכול להיות שגם כאן יש התנמנמות או משהו שעדיין לא ברור במגע וזה מתקשר גם להרדמה בתחילת הלילה. וגם לעייפות (עייפות בתחילת הלילה מובילה ליקצות).

3. צריך לבדוק מה נכון ומה ריאלי וכל מקרה לגופו. בעקרון, אם זה היה משהו חד פעמי אז אין בעיה עם מה שעשית. אבל אם זה יתחיל לחזור על עצמו אז צריך לבדוק האם הוא ישן מספיק וייתכן וכדאי להתחיל את היום או לדחות את שעת הלילה כדי שהבוקר יהיה מאוחר יותר. אבל אם הוא לא ישן מספיק וקם מוקדם מדי אז צרי להחזיר אותו לישון עד שיירדם גם אם זה לוקח הרבה זמן. (ושוב, לא מדובר על מקרה חד פעמי אלא על משהו שחוזר על עצמו כדפוס).

4. ממוצע השינה בגיל הזה הוא 14-15 שעות.

שוב, תודה ובהצלחה!
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. עינת תודה על התגובה המהירה! אשמח להבהרה קטנה
01/12/2014 15:22
כתבת שיתכן שיש משהו לא חד משמעי בהרגעה ויציאה מהחדר. אשמח אם תוכלי להסביר בכמה מילים למה התכוונת? מה הכוונה ב״משהו לא ברור במגע״?
כמו כן האם יש בעיה בכך שישן לרוב שעה וחצי/שעתיים פחות מהממוצע ולעיתים גם פחות ?
מאת: אורח/ת
4. הבהרה
02/12/2014 11:48
מטרת המגע עכשיו צריכה להיות עניינית וממוקדת להרגעת בכי. היא המגע ממשיך אפילו קצת מעבר לזה כלומר, כשהוא כבר רגוע, אז זה יכול ליצור מצב של ציפייה להירדמות עם מגע והוא כבר לא משרת רק הרגעת בכי. בנוסף, יכול להיות שיש התנמנמויות עם המגע ואז אפשר אפילו לומר שההירדמות אינה עצמאית.
זמן הפסקת המגע יכול לפעמים להיות מאוד משמעותי. וההפסקה צריכה להיות בטוחה מבחינתך ולא מהוססת/הדרגתית..

מדובר על ממוצע שעות שינה ולכן שעה פחות או יותר זה לא בעייתי. שעתיים זה קצת גבולי בעיקר צריך לבדוק כיצד הוא מתנהל במהלך היום (האם חיוני, שמח, מעסיק את עצמו, חוקר וכו.. או "נודניק", חסר סבלנות וכד'). באופן כללי אם יש אפשרות להוספת שעת שינה נוספת הייתי מנסה לעשות את זה.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
5. המון המון תודה! (ל"ת)
02/12/2014 13:55
מאת: אורח/ת
6. בכיף (ל"ת)
02/12/2014 14:54
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
הוספת תגובה:
שם: אורח/ת התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד