הרגלי שינה בת 7 חודשים

גנית פרג
קוראים לי גנית פרג, נשואה באושר לאופיר ואמא של ליהי ואילי המקסימים. אני מתמחה ב'הורים, ילדים והרגלים בריאים'. המטרה שלי היא לתת לכם - ההורים, "ארגז כלים" מעשי ויישומי של הרגלים יומיומיים בריאים, בתחומי החיים השונים הקשו... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
עינת מזרחי
שמי עינת מזרחי, נשואה לאודי ואימא למאי עדן וניב. אני מדריכת התפתחות תינוקות ועוסקת בהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. הכניסה להורות לאחר לידתה של מאי זכורה לי כחוויה קשה, זה כלל כאבי הנקה, בכי ולילות ללא שינה. עד ג... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות
קוראים לי שרון זנג'ירי, נשואה באושר לבני ואמא של דורון, עידו ורוני המקסימים. אני עוסקת באימון אישי אדלריאני ובהקניית הרגלי שינה לתינוקות ופעוטות. במשך כעשר שנים עסקתי בתפקידי ניהול בתחום היי טק. התקדמתי, התפתחתי וב... [לפירוט המלא]
מנהל/ת את הפורומים: הרגלי שינת תינוקות

1. הרגלי שינה בת 7 חודשים
08/12/2014 14:51
שלום,
ביתי בת 7 חודשים, נרדמת לרוב עצמאית במיטתה מגיל די צעיר (לפעמים נדרש להיכנס עוד פעם פעמיים להחזיר מוצץ, ורק לעיתים רחוקות נדרש לשבת לידה ולטפוח). מעבר להרדמות, הלילות שלה מעולם היו מאוד טובים, אבל בתקופה האחרונה- עם שיניים, מחלות וכו' זה החמיר והיא נהייתה מאוד תלויה בהנקה כדי לחזור לישון והיתה מתעוררת פעמים רבות ומתקשה לחזור בלי זה. לאחר קריאה פה בפורום החלטנו בימים האחרונים לנקוט בכמה מהלכים לשיפור המצב, ואכן יש שיפור (תודה רבה!), אולם יש לי מספר שאלות קצת יותר פרטניות:
1. האם זה תקין שהיא תבכה (לסירוגין) 2.5 ש' באמצע הלילה (בציפייה להנקה) ולא תסכים לחזור לישון? במקרה זה למשל חשבתי כבר שמשהו מציק לה ובסוף הנקתי. (אם אכן אני יודעת שמשהו מציק לה, נניח עצירות, האם גם במקרה כזה לא לתת לה אוכל אם עוד לא הגיעה שעת ההאכלה שלה?)
2. היום טקס השינה מתחיל בבקבוק בחדר שלה, בחושך, ואחכ אמבטיה, הלבשה ולמיטה- כלומר הבקבוק מנותק לגמרי מההליכה לישון- אבל- האם עדיף לתת אותו בסלון, באור (עם אחיה הגדול שמקפץ ליד...)?
3. כאשר היא מתעוררת ואני עוד לא מאכילה- לא ברורות לי לגמרי ההמלצות לגבי המגע- האם לתת לה מגע עד להירדמות, או להפסיק ברגע שהיא נרגעת?
4. לגבי ההרמה על הידיים- לעיתים היא נרגעת מטפיחות לאחר כמה דק, ולעיתים לא- ואז אני מרימה על הידיים. אבל- אם אני מרימה-מורידה-מרימה-מורידה (כי כמובן שהיא מיד חוזרת לבכות כשאני מורידה אותה)- זה מרגיש שזה "משגע אותה" וממש מפריע לה לישון. מה את ממליצה? וכמה מהר חייבים להחזיר למיטה לאחר שהיא נרגעת?
5. לגבי המוצץ- לפעמים כשהיא מתעוררת אני רק מחזירה לה את המוצץ והיא ישר חוזרת לישון (בינתיים זו הצרה הכי קטנה שלי)- היא בינתיים לא מצליחה לשים אותו בפה גם ביום. אין איזה עיכוב מוטורי, אבל היא גם לא ממהרת להתפתח. האם כדאי לחכות שהיא תלמד לשים בפה ביום לפני שמתרגלים בלילה? ובנוסף- האם כדאי קודם "לייצב" את הלילה מבחינת האכילה לפני שמתעסקים גם בזה או הכל יחד?

סליחה על האורך ותודה רבה מראש!
מאת: אורח/ת
2. הרגלי שינה בת 7 חודשים
08/12/2014 16:55
היי,

1. זה יכול לקרות בפעם הראשונה אבל אם הכל נעשה נכון זה אמור להתקצר. אם את יודעת שמשהו מציק לה אז עדיף לתת לה מיד לאוכל ולא אחרי בכי ממושך.
2. אם האוכל אינו חלק מטקס השינה הוא צריך להיות חלק מהפעילות ולכן עדיף בסלון באור עם התנהלות רגילה סביבה.
3. זה מאוד תלוי איך היא יודעת להירדם. אם היא יודעת בלי מגע אז להפסיק כשהיא נרגעת, אם לא אז להמשיך עם מגע עד הירדמות ובשלב מאוחר יותר להפסיק.
4. אני ממליצה להמשיך עם הרמה על הידיים כשצריך. כשהיא נרגעת מומלץ מיד להוריד.
5. רק אחרי שהיא תלמד לעשות את זה ביום אז להתחיל גם בלילה.
אפשר לעשות הכל במקביל.

בהצלחה
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
3. עוד שאלה
09/12/2014 10:01
תודה רבה על התגובה המהירה!
לגבי נושא 3 של המגע- כאמור, היא נרדמת כיום לרוב לבד, ללא מגע כלל. גם כאשר היא אוכלת בלילה, בפעמים שהיא עירנית לחלוטין (כי לפעמים היא עם עיניים עצומות כל האכילה)- אני מניחה אותה במיטה וישר יוצאת.
אז אם זה המצב- בפעמים שנדרש לגשת אליה ולא להאכיל- כדאי להפסיק את המגע ישר כאשר היא נרגעת?
ובמקרים שהיא לא נרגעת- אז להרים, להוריד כשנרגעת, וגם אז- לטפוח רק אם ממשיכה לבכות/לקטר ואם לא - לא לגעת?

תודה רבה!
מאת: אורח/ת
4. ועוד שאלה נוספת
09/12/2014 10:29
היי עינת,
יש לי עוד שאלה לגבי היקיצות בבוקר. יש לא מעט בקרים שהיא קמה ב- 5. כדי שתדע לקום מאוחר יותר- קראתי בפורום שאת ממליצה להתעקש להחזיר לישון, שאלתי היא- הרבה פעמים היא מדברת לעצמה ורק טיפה מקטרת כך שאני בכלל לא ניגשת אליה, או ניגשת ושמה מוצץ בלבד והיא ישר נרגעת (לא נרדמת אבל). לפעמים אני גם מאכילה כדי שיהיה שקט, אבל את זה כבר לא אעשה מהיום... ואז כשמגיע 6, שמבחינתי זו שעה לגיטימית לבוקר, אני מוציאה אותה, פותחת תריסים וכו'.
ועכשיו לשאלה- נניח שאני בכלל לא ניגשת אליה עד 6- זה בסדר מצב כזה? או שהיית ממליצה בכל מקרה שהיא תחזור לישון אם היא מתעוררת לפני 6 ?(שזה בוקר מבחינתי).

שוב תודה!!
מעין.
מאת: אורח/ת
5. המשך
09/12/2014 11:57
לגבי 3- מה שכתבת הוא נכון מאוד. אין לי מה להוסיף :-)

אם היא ערה מ-5 זה לא משנה מתי ניגשת אליה, גם אם תגיעי ב 6 היא עדיין ערה מ-5. אם את רוצה שהיא תבין שלפני 6 זה לא בוקר אז התייחסי לכל יקיצה לפני 6 כאל יקיצה באמצע הלילה והחזירי לישון.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
6. רשמתי פה כתגובה עוד שאלות... אבל אני לא רואה אותן- ??? (ל"ת)
25/12/2014 14:30
מאת: אורח/ת
7. רשמתי פה כתגובה עוד שאלות... אבל אני לא רואה אותן- ???
25/12/2014 15:37
אם את לא רואה אותן אז זה לא נשלח.

תשאלי שוב.
בברכה,
עינת מזרחי, 'חלום מתוק'

יעוץ שינה לתינוקות ופעוטות
נייד 052-5616602 | http://www.halommatok.co.il | einat.mizrachi  מייל הריון לידה gmail.com
8. כן... שלחתי שוב וזה שוב לא מופיע... :(
25/12/2014 15:56
בהזדמנות אנסה שוב. תודה...
מאת: אורח/ת
9. A simple and ingelli
21/12/2015 22:52
A simple and ingellitent point, well made. Thanks!
מאת: אורח/ת
10. Never seen a
22/12/2015 20:34
Never seen a beettr post! ICOCBW
מאת: אורח/ת
הוספת תגובה:
שם: התחבר   *מומלץ להרשם לאתר ולהכניס תגובה על שמכם
כותרת: *
תוכן התגובה:
תמונה:
אני מסכים עם תקנון פורום הריון ולידה.
טוען נתונים, נא המתן...

* שדות חובה
* גודל מקסימלי להעלאת תמונות: 700 KB
* ניתן להעלות קבצי jpg / gif בלבד